Gå til innhold

Problemer med lav FPS i WoW.


Anbefalte innlegg

Hi.

 

Jeg sliter altså da med for lav fps i WoW. Der jeg har rundt 3-10 fps, når jeg står i Ogrimmar og rundt 23-30 fps utta for Ogrimmar. Resultat at det lagger konstant og ikke er så utrolig hyggelig å spille med.

 

Så lurte jeg på, om noe har idea på hvordan jeg kan fikse det og hva det kommer av.

 

Pc spec:

 

AMD Athlon 64 Processor 4000+ @ 2400MHz

2,0GB RAM/ 1024

NVida Geforce 7800GT @ 2400

Abit KN8 SLI(NF-CK804)

(3mbit linje)

 

Det jeg har prøvd:

 

-Lagt inn den siste driver til skjermkortet, samt DirectX.

-Lukka alle programmer i bakgrunn, firewall, msn, firefox,antivirus etc.

-Skrudd av/ned de fleste innstillinger i video option.

-Skrudd av Antialiasing Settings, Antisotropic Filtering og Vertical sync i Global driver settings.

- koblet ut alle add0ns.

 

Temp på skjermkortet ligger rundt 50-60 grader.

 

Takker for svar som kommer inn.

 

MvH Steffe.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ett lignende problem. Først blinker det svarte striper fra midten og ut over hele spillet og når det endelig stopper har jeg ca 3-5 i fps. Etter en god stund er alt helt normalt og så begynner det igjen.

8945297[/snapback]

 

Ganske annoying, ja. Eneste løsning jeg kommer på nå, er å formatere. Men det orker jeg seriøst ikke.

Lenke til kommentar
Har ett lignende problem. Først blinker det svarte striper fra midten og ut over hele spillet og når det endelig stopper har jeg ca 3-5 i fps. Etter en god stund er alt helt normalt og så begynner det igjen.

8945297[/snapback]

Har du sjekket temperaturen?

Høres ut some det kan være problemer med overoppheting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Sliter med samme problemet selv, ligger på rundt 10-20 fps. Men så har jeg en ganske gammel pc da. :p (P4 2.4GHz, 1GB RAM, 6600GT osv)

 

Men har du den nyesten driveren til skjermkortet? Syns jeg hørte noe om at de nyeste kortene fra Nvidia hadde noe trøbbel.

Lenke til kommentar
Hi.

 

Jeg sliter altså da med for lav fps i WoW. Der jeg har rundt 3-10 fps, når jeg står i Ogrimmar og rundt 23-30 fps utta for Ogrimmar. Resultat at det lagger konstant og ikke er så utrolig hyggelig å spille med.

 

Så lurte jeg på, om noe har idea på hvordan jeg kan fikse det og hva det kommer av.

 

Pc spec:

 

AMD Athlon 64 Processor 4000+ @ 2400MHz

2,0GB RAM/ 1024

NVida Geforce 7800GT @ 2400

Abit KN8 SLI(NF-CK804)

(3mbit linje)

 

Det jeg har prøvd:

 

-Lagt inn den siste driver til skjermkortet, samt DirectX.

-Lukka alle programmer i bakgrunn, firewall, msn, firefox,antivirus etc.

-Skrudd av/ned de fleste innstillinger i video option.

-Skrudd av Antialiasing Settings, Antisotropic Filtering og Vertical sync i Global driver  settings.

- koblet ut alle add0ns.

 

Temp på skjermkortet ligger rundt 50-60 grader.

 

Takker for svar som kommer inn.

 

MvH Steffe.

8945007[/snapback]

 

Sett alt tilbake på defult på clocks, for det kan hende at pcn din er ustabil..

Nvida 7x00 serien er kjent for å ha en produksjons feil, altså det er en chip på baksiden av kortet som det er noe feil på, når du byttet driver, avinstallerte du den vare helt vanelig da? for hvis du hadde den drivern som var før den nyeste som er nå så er det stor sannsynelighet at det har klikka med drivern , å resultert i at rammen din har blitt over klokka med det dobbelte pga den feil produserte chipen, det har skjedd med mitt kort nemmelig... med andre ord du må kjøpe deg et nytt skjerm kort eller om du tar det på garantien...

 

men hvis du har den feilen jeg har så lagger det ikke men du får mye flimmer eller grafikk "explosjoner"

 

ta å søk litt på google, skulle gjærne gjordt det for deg men jeg er på jobb å jeg skal tilbake å jobbe så jeg har ikke tid xD

Lenke til kommentar

Jeg sleit med samme problemet.

 

Der var det rett og slett CPU-kjøleren som var løst satt på, slik at cpu hadde klokket seg ned for i det hele tatt overleve. BIOS-avlesninga var feil...

 

Når jeg festa kjøleren sank støyen i pcen min til så og si null i forhold, og FPS i wow tidobla seg :p.

 

Om du har innstallert windows vista, sjekk at du har den nyeste driveren og ingen driverkonflikter - nvidia slet litt med vistaytelse i de første driverne sine.

Lenke til kommentar
Ta og test 3D Mark06 og se om det bare er i wow eller om maskinene går treigt ellers. Men om du merker at maskinen bare går treigt i wow så er det noe som er feil med installasjon. Men om du får en dårlig score i 3D Mark06 så er det noe feil med PC'n eller instillinger på den.

8962157[/snapback]

 

Les denne -> http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...292169679&sid=1

 

Masse informasjon om samme problem

Endret av feskar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...