Gå til innhold

Ny pc til 5k. 8600gt eller 1950GT


Anbefalte innlegg

hei skal ha en ny lett pc.. ikke no særlig uber saker.. liker å spille spill som nfs og klokke litt her og da... så har noen noe GODE råd? er helt døtte av skjermkort lasset etter disse dx10 korta kom :S

såg på komplett a ati 1950gt kosta 1000 kr.. er det til å anbefale? noen som kan sette opp en handelise?

 

 

 

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke husker helt feil, er det faktisk ikke så utrolig enorme forskjeller på 1950Pro (ikke GT) og 8600GT og det spørs også litt hvor lenge du tenker å vente til du skal oppgradere på ny. Har du planer om å ha denne maskinen i 5-7mnd, ville jeg gått for 8600GT siden du vil få med DX10 som flere spill kommer med framover. Hvis du tror at å bytte skjermkort innen 2-3mnd er nokk 1950GT er bedre valg.

Lenke til kommentar

hmm... tenkte jeg skulle spille en del bilspill.. som need for speed. så ett goft kort hadde ikke gjort noe.. men hvilke mid end kort er idag de beste til under 2000?? jeg hadde ge 7600GT før og det takla nfs spillene på full grafikk... så hvilket bør jeg ta?

Lenke til kommentar
dette da?  http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327135

men jeg tror jeg bør satse dx 10....

8950763[/snapback]

Aboslutt et godt valg med det skjermkortet.

 

Tenk deg om. Har du planer om å kjøre vista og de nye DX10 spillene? Da må du nok legge mer penger i pcen enn 5k, du kan godt kjøre noen dx10 spill med en pc til 5k, men du får ikke noe særlig ut av det. Sats på det kortet du linker til du!

Lenke til kommentar
dersom han har eit budsjett på 5k å kjøpe pc for, og bruker 2300 på skjermkortet så vil det nok bli nokre kraftige flaskehalser andre steder...

8952349[/snapback]

Så sant så sant. Men hadde heller valgt og bruke litt mer i sin helhet på maskinen. Kanskje strukket til 7000 og fått en mye kraftigere maskin med bedre ytelse :)

Lenke til kommentar

Det spørs jo veldig på når han skal oppgradere neste gang!

 

Jeg mener nå at basis som CPU og HK er det han burde legge penger i. Resten er ganske lett å oppgradere senere. (CPU er ikke så utrolig stress å oppgradere egentlig)

 

Kjøp en CPU som holder (disse er ikke så utrolig dyre uansett) og et godt HK(en PSU som tåler litt er også greit). Så legger det du har igjen på resterende komponenter, ta lite minne og liten harddisk. Jeg tipper at CPU+HK burde kunne ligge på 2500-3000. Minne og harddisk kan du sikkert få nedi 700-800 (1GB+80GB) Så legger du 1500-2000 i skjermkort. Og et enkelt kabinett å huse dette. Kommer trolig på 6000,- til sammen, men du vil så godt rysta til en liten stund. Så er det bare å oppgradere minne og bytte skjermkort ved passende tidspunkt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...