Gå til innhold

Nummer foran sang ved filoverføring


Anbefalte innlegg

finnes det noe slags hjelpemiddel, eller har noen et tips til hvordan man unngår å bli sittende og ta bort nummeret foran navnet på hver enkelt sang etter å ha overført til for eksempel minnekort? hadde spart veldig mye tid på det!

 

eksempel: "02 Paradise City"

 

beklager hvis denne er feilpostet!

Endret av Zeppeluna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er mp3 og wma stort sett, og skal overføres fra pc til mobiltelefon, men direkte på minnekort via kortleser.

 

Kopierer sangene direkte fra iTunes, og der står det ikke nummer foran.

dog står de med nummer foran i iTunes-mappen på harddisken.

Endret av Zeppeluna
Lenke til kommentar

Ok, saken er at iTunes leser informasjon frå ID3-taggen til låtene, ikkje filnavnet. Ein låt kan derfor sjå ut som den har heilt OK navn i iTunes, men når du flytter den til eit minnekort og mobiltelefon som leser filnavn så får du komplikasjoner.

 

Dersom du har låtnavn på alle låtene i ID3-taggen kan du bruke programmer til å automatisk overføre navnet frå taggen til filnavnet. Eit eksempel, som for øvrig kostar peng etter 30 dager er Tag&Rename som eg brukar. Veldig greit program.

 

Du kan endre kvar enkelt filnavn manuelt i mappene, men å bruke eit program er veldig tidsbesparende. Flytter denne til programvare eg. :)

Lenke til kommentar
Ok, saken er at iTunes leser informasjon frå ID3-taggen til låtene, ikkje filnavnet. Ein låt kan derfor sjå ut som den har heilt OK navn i iTunes, men når du flytter den til eit minnekort og mobiltelefon som leser filnavn så får du komplikasjoner.

 

Dersom du har låtnavn på alle låtene i ID3-taggen kan du bruke programmer til å automatisk overføre navnet frå taggen til filnavnet. Eit eksempel, som for øvrig kostar peng etter 30 dager er Tag&Rename som eg brukar. Veldig greit program.

 

Du kan endre kvar enkelt filnavn manuelt i mappene, men å bruke eit program er veldig tidsbesparende. Flytter denne til programvare eg. :)

8932221[/snapback]

 

Takk takk!! :D:thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

en ting ang tag&rename; vil sangene fortsatt vises på samme måte i iTunes, eller vil de nå listes alfabetisk?

 

EDIT: Nå har jeg endret alle sangene og jeg skulle prøve å spille dem av i iTunes. Da kom det opp at filen ikke kunne spilles siden iTunes ikke fant den. Jeg kan derimot gå til plasseringen og finne den selv, og da fungerer det. Problemet er at jeg har 5138 sanger og ikke orker å gjøre dette med alle :p noen tips?

 

 

EDIT 2:

 

Festlig liten sak: etter å ha endret navnet på alle sangene, klikka iTunes, så jeg måtte legge alle sangene inn på nytt. Jeg prøvde å legge over noen sanger på mobilen, uten å fjerne nummerne foran. Det viste seg at nummerne fjernes når de tas inn på mobilen uansett :p så det var unødvendig tidbruk det!

Endret av Zeppeluna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...