Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter ved urinering


Gjest Gjest_Hmmm_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hmmm_*

Hei

 

jeg er en gutt, og når jeg tisser, så får jeg så forferdelig vondt frampå penis. Hva skyldes dette? Og hva skal jeg gjøre med det?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemmer vi eventuelle kjønnsykdommer her? Når du bringer opp temaet "smerte ved urinering" er det viktig at du bekrefter/avkrefter om du har hatt sex det siste halvåret. Hvor lenge har problemet vært tilstedeværende? Synes folk svarer alltid med "Ta deg en tur til legen" og dette lager ofte uro og er ofte unødvendig.

 

Ta det rolig og følg med på situasjonen din. Eskalerer situasjonen din eller forblir den samme om en ukes tid vil et eventuelt besøk på legekontoret være obligatorisk. (merk at jeg regner med at dette har nettopp oppstått)

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Prøv først dette:

Drikk rikelig med med sur drikke. Er det urinveisinfeksjon vil du snart kjenne forskjell.

Drikk for eksempel:

* Rikelig med vann m/ noen dråper sitron eller lime

* Te uten sukker

* Appelsinjuice

 

Kjærringrokk-te er veldig bra, samme Nype-te. Du kan også prøve å ta Tranebærtabletter.

Det viktige er at du drikker mye og surt. Hold deg unna brus, saft osv.

Ja, da må du mer på do.

Ja, det vil gjøre vondt.

Men du får skyllet skikkelig igjennom.

 

Er du tidlig i forløpet så kan du faktisk klare å stoppe dette selv.

Hvis ikke, bør du komme deg til fastlegen din og få en antibiotika-kur.

 

Urinveisinfeksjoner bør man ikke gå med for lenge.

Det kan i værste fall utvikle seg til Nyrebekkenbetennelse, som er svært smertefullt og kan trenge sykehusbehandling.

 

Om du drar til legen; skaff deg et urinprøveglass på apoteket, og ta med en prøve morgenurin. Dette vil være til stor hjelp for legen.

 

Lykke til, og god bedring! :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_hmmm_*

Fikk det i går kveld, og var samme greia i dag morres. Kom hjem etter en hard treningsøkt... Drikker mye vann og sånn til vanlig, har stappet i meg både appelsinjuice og vann med sitron nå :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Hmmm_*

Wow! Var på dass isted, og da kjente jeg nesten ingen ting :w00t: Bare litt etterpå sånn... Har vel hatt i meg omtrent 2 liter sitronvann nå i kveld (ikke noe annet). Dette er vel 3. gangen jeg er på do i kveld.

 

Hva tyder så dette på? Skal jeg fortsette med sitronvann? Kan jeg drikke andre ting? (melk f.eks? blir jo motsatte av syra på en måte) Når kan jeg være helt sikker på at jeg er frisk?

 

Tusen takk for hjelp, spesielt du, Hjertevarm :)

Lenke til kommentar

God morgen!

 

Så flott at du kjenner bedring! :)

 

Fortsett å drikke du.

Kutt etterhvert ut det sure, og drikk vann.

Men vent litt til med søte ting som melk, brus, saft og sukret te.

 

Når du er HELT sikker på at det har gått over, om to-tre dager, så kan du gjøre som normalt igjen.

Grunnen til at du må la det gå et par dager er at det fort kan reversjere seg, og da er det dessverre tilbake igjen.

 

Bare hyggelig å hjelpe deg. :)

 

Lykke til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Tenkte å føye til at du gjerne bør gå innom apoteket å kjøpte deg noen tranebærtabletter. De kan hjelpe deg å nøytralisere litt når du etterhvert begynner å drikke som normalt.

Disse tar du som anvist på pakken, avhengig av merke 2-4 ganger om dagen.

Så reduserer du etterhvert.

 

Gir ikke smertene seg helt etter et par-tre dager bør du gå til legen. Som sagt så er det ikke bra å gå med slikt for lenge.

 

Håper du fortsatt kjenner virkning i dag. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Hmm_*

Har gått helt over nå, ja! Men fortsetter å ta sånne kapsler et par dager til.

 

PS! Jeg er rimelig sikker på at det ikke er noen kjønnssykdom...

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Vi får av og til svar i slike tråder som anbefaler mirakelkurer. Det er ikke vår jobb å vurdere hva som virker og ikke, men understreker to poenger:

 

1. Reklame er ikke tillatt på forumet. Vi forutsetter at de som poster ikke gjør det i vinnings hensikt.

2. Vi aksepterer ikke poster som snakker om ikke navngitte remedier og sier "send meg en epost, så skal du få vite mer". Er det et eksisterende medikament eller en naturmedisin eller annet så kan man oppgi det i posten, gjerne med link til websider, slik at folk få anledning til å gjøre seg opp sin egen mening.

 

En post er slettet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...