Gå til innhold

HTPC Prosjekt - Materiale ?


Anbefalte innlegg

Hellemyr: Joda, du har vel rett i at det kan være bedre med alu, men jeg liker nå fortsatt tanken på et HTPC-kabinett i Plexi jeg da. Alu hadde nok blitt penere og jeg vurderer å bruke det i front og ellers plexi på resten, men har ikke bestemt meg enda. Det er jo tross alt bare fronten som kommer til å synes ;)

 

De har jo også plexi på Clas Ohlson, billig og tror jeg. Har ikke sett så nøye på det :) Men prisen bryr jeg meg ikke om bare det ikke er skyhøye forskjellier og det er det nok ikke. Skal også prøve å få med meg noen produsenter på dette prosjektet, som på alle de andre prosjektene mine :)

 

Goscinny: Du burde så definitivt gå til innkjøp av en Dremel! Det er en fryd å jobbe med, og den er enkel å jobbe med og du får bra resultater! Til mitt første prosjekt visste jeg ikke engang at vi hadde det, før en god stund etter prosjektstart, ble overrasket jeg! :p Den er ikke så altfor dyr heller, Clas Ohlson.

 

Men alt i alt så er det stort sett fattern som kommer til å avgjøre dette prosjektet, hvis det ikke blir der kan jeg da alltids spørre muttern :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke plateknekker, noen skrutvinger og et bord med en rett kant holder i masse for tynne alu plater, gjengeutstyr trenger du, selv om du skal lage det i plexi, og det koster ikke mye på biltema.

 

Og så kan du skaffe deg noen fresebits til metall og frese på aluen med tre fresen din, du kan sikkert bruke den til noe.

Lenke til kommentar

Øyvind: Har også vurdert tanken med alu i front fordi det kan gi en fin finish, men da må jeg kjøpe dremel. Men du sier jo at det er et godt kjøp, så dersom jeg bestemmer meg for å prøve dette, er det mulig jeg kjøper en.

 

Plexi-en på Clas Ohlsson er nok litt for liten til vårt prosjekt, dersom jeg husker riktig.

Hellemyr: Okai, kanskje jeg ikke trenger all verdens med utstyr heller, da. Men et spørsmål; hvordan skal jeg kutte opp platene? Blir ikke dremel litt unøyaktig og smått til store kutt?

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg kutte opp platene? Blir ikke dremel litt unøyaktig og smått til store kutt?

 

Goscinny ;)

8970680[/snapback]

 

Man får det veldig rett med å bare tegne og kutte etter en strek, men du kan også ha en planke eller et stårmål eller noe og holde dremmelen intil når du kutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...