Gå til innhold

Playstation 3 og ny tv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere skriver om innbrenning etc etter 7-8 timer... Eller som dere kaller det; "sovner fra tv'n om natten". 7-8 timer er vel egentlig ikke allverden... Er knapt 2 filmer, og hvis en TV ikke takler det, så kjøp noe annet... Alle sier jo som sagt at dette ikke er et problem lenger, mens andre sier at det er problem, hva skal man tro på da ? Er det kommet noe svar egentlig på dette ?

 

Jeg får min del er også på jakt etter TV, da LCD, og synst elektrokjedene har et MEGET dårlig utvalg... Får flere modeller samt bedre pris på nettbutikkene... Og elkjøp har ikke noe bedre tilbud enn andre, hvis du tar specs i tankene, bare mer kjente merke! F-Eks; Netshop.no selger LG 42" 42LC2 (tror det var det) til 9990,- mens alle andre sleger den samme typen til ca 16500,-... Det er nesten 7000,- i forskjell.

 

Billig modeller har som regel et panel fra mer kjente leverandører. Eller, mange kjente merker har paneler fra billig-modeller... Dette er skrevet svart på hvitt, så viss noen er uenig, så søk Google! :p

Lenke til kommentar
Dere skriver om innbrenning etc etter 7-8 timer... Eller som dere kaller det; "sovner fra tv'n om natten". 7-8 timer er vel egentlig ikke allverden... Er knapt 2 filmer, og hvis en TV ikke takler det, så kjøp noe annet... Alle sier jo som sagt at dette ikke er et problem lenger, mens andre sier at det er problem, hva skal man tro på da ? Er det kommet noe svar egentlig på dette ?

8959773[/snapback]

 

Tro at hvis du kjøper en kostbar plasma-modell skal det ikke være noe problem men kjøper du av nederste hylle så velg LCD noe jeg ville valgt uansett.

 

Innbrenning er ikke en garantisak så man an ikke reklamere på dette, store kjeder sm Elkjøp vil nok hjelpe deg likevel om du får innbrenning på skjermen.

 

Vet det skrives mye negativt om Elkjøp, sikkert med rette mange ganger men mine erfaringer med Elkjøp Leangen i Trondheim kunne ikke blitt bedre. Elkjøp Sunndal der jeg bodde tidligere er rett å slett noe dritt!!

 

Når jeg bodde på Sunndal og skulle på Elkjøp for å kjøpe noe dro jeg til Molde hver eneste gang :yes:

Lenke til kommentar

hmm, en ting her har hørt er at LCD er en del dårligere enn plasma på bilder i bevegelse. Da er det ikke bare etterslep jeg tenker på, men at bildet rett og slett blir en del dårligere. Noen som vet noe om dette?

 

edit: Her er forresten den artikelen om screen size vs viewing distance som noen nevnte tidligere: http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

Endret av Reite
Lenke til kommentar

Sammenlignet Sony W2000 og Panasonic Px70.. Synes panasonicen hadde et mye bedre bilde på både digital tv og vanlig dvd..Sony`en hadde blassere farger (med litt blåstikk heter det vel) ,ikke så dyp, og et mørkt bilde som jeg ikke likte. Så ikke noe spesiell etterslep på sony`en. Skal ta med Ps3 opp ditt på kjøpedagen og teste blu ray film på de for å se om sony`en kan matche panasonicen (noe jeg ikke trur). Så hvis man ikke skal bruke tven til mye Pc, så kan man vel trygt annbefale Panasonicen, ringenes herre blir noe annet med den tven =)

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...