Gå til innhold

Velge mellom Vista og XP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pcen funker jo, men har instalert Vista, og lurer litt på hvordan jeg får til og velge vilken av disse jeg vil bruke.

Alså jeg mener når du skrur på pcen, så får du opp en meny der du velger vilken du vil bruke. Noen som vet?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel først ha XP installert, før du installerer Vista på en egen partisjon. Du skal da kunne få opp en boot-meny etter POST, der du kan velge hvilket OS du vil starte.

Skrevet

Og hvordan skruer jeg pcen "tilbakers i tid", var ikke så altfor lenge siden jeg instalerte vista, og lurte på om det går an og stille pcen tilbakers i tid da jeg hadde XP proffesional.

(sorry for dobblepost)

Skrevet
lurer bare litt på visten med både xp og vista? er det noen spesielle grunner? det meste funker jo i vista.

8923992[/snapback]

Unntatt spill. Myyye bedre å bruke XP til det.

Skrevet

Du kan gjenopprette tilbake til innstalasjonsdatoen til Vista. Men ikke lenger enn det. Hadde det vært mulig å stille tilbake til en annen Windows hadde jeg vært i drømmeland nå.

Uansett, systemgjenoppretting heter funksjonen. Søk ivei på start menyen ;)

Skrevet
Ok, da får jeg heller formatere og instalere XP på nytt :nei: .

8926517[/snapback]

Ville jeg også gjort, vertfall om du spiller.

Brukte Vista en stund jeg også, men nå har jeg gått tilbake til XP. Liker XP mye bedre.

Skrevet

XP får iallefall mer ut av komponentene i maskinen din.

Om det hjelper å sette ting i perspektiv, Windows 98 gir deg enda bedre ytelse igjen. Men ikke samme kompitabiliteten som XP. XP er nok det mest gunstige per idag.

Skrevet
uhm....som jeg skrev tidligere, om du oppgraderer fra XP til Vista, så slettes XP nøkkelen din, dvs:

Du må kjøpe ny lisens.

8926726[/snapback]

Kødder du? Jeg har jo betalt for både XP og Vista... eller fikk Vista gratis da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...