Gå til innhold

shg.no.... Snakk om forferdelig nettbutikk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greier ikke helt og skjønne hva du mener. Selvsagt er det shg sin feil alt dette. De selger en brukt vare, til prisen av en ny. Hvor shg får varen fra er likegyldig.

 

Bedre kundebehandling er meget enkelt. Det går an og si unnskyld, og vi sender deg en ny vare med en gang. Når du mottar den nye prosessoren så returnerer du den gamle uten kostnader til oss igjen…. Så enkelt er det

8924170[/snapback]

 

Har jeg misforstådd noe helt sinnsykt eller krever du at de sender en ny prosessor med en gang når de sier at de ikke har den på lager?

 

Jeg siterer deg igjen:

 

Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager.

 

edit: Mente du at den brukte prosessoren var sendt fra et eksternt lager?

8924207[/snapback]

 

 

Shg.no har ikke noe lager fortalte de meg. Alle varene som blir bestilt hos dem måtte de bestille videre fra et eksternt lager. Dette lageret pakket vare og sendte varen ut til kunden. Derfor kunne shg ikke skjønne hvorfor de skulle være ansvarlig for denne varen….. Men selvsagt ar de ansvarlig, det er jo hos dem jeg har kjøpt varen.

 

Prosessoren har de på lager så det ville ikke vært noe problem for dem og først sendt meg en ny, før jeg returnerte den gamle, samt kommet med en unnskyldning. Vi har dessverre gjort en feil.

8924295[/snapback]

 

 

det hadde vert lett å vere så godtroende hvis vi hadde levd i en alder uten kriminalitet! hvis du skulle solgt en komponent, hadde du ikke sendt den til persjonen kostnadsfritt i håp om at han skulle betale "når varen var fremme"/ eller ditt tilfelle sende tilbake brukt komponent.

Lenke til kommentar
Jeg er nok ikke den første de har forsøkt å lure med å selge brukt hardware, se link https://prisguiden.no/shop_review.p...ge=2&act=review

Datert: 28/11-2006

 

Det er nok dessverre også andre som har fått brukte komponenter til prisen av ny  :(

8928051[/snapback]

 

Svindelforsøk er en rimelig hard påstand. Da foreslår jeg at du anmelder saken til politiet, dersom du virkelig mener at de sendte en brukt gjenstand til prisen av en ny med vilje.

 

SHG har sagt at du skal bare sende prosessoren tilbake så skal de se på saken og sende deg en ny prosessor.

At du krever at de skal sende en ny prosessor til deg før de i det hele tatt har motatt returen fra deg synes jeg rett og slett er vittig.

 

De gangene jeg har bygd pc til meg selv og andre og ting har gått galt, har jeg aldri regnet med at en nettbutikk skal sende meg en ny vare før de har fått den defekte fra meg.

 

En gang bestilte jeg meg et skjermkort fra komplett som ble sendt frem og tilbake to ganger. Denne prosessen tok vel tre uker tilsammen.

At jeg måtte vente så lenge på et skjermkort jeg absolutt var avhengig av førte ikke til at jeg trakk beslutingen at de prøvde å svindle meg..

 

TTT = Ting Tar Tid enkelte ganger

Lenke til kommentar
Jeg er nok ikke den første de har forsøkt å lure med å selge brukt hardware, se link https://prisguiden.no/shop_review.p...ge=2&act=review

Datert: 28/11-2006

 

Det er nok dessverre også andre som har fått brukte komponenter til prisen av ny  :(

8928051[/snapback]

 

Svindelforsøk er en rimelig hard påstand. Da foreslår jeg at du anmelder saken til politiet, dersom du virkelig mener at de sendte en brukt gjenstand til prisen av en ny med vilje.

 

SHG har sagt at du skal bare sende prosessoren tilbake så skal de se på saken og sende deg en ny prosessor.

At du krever at de skal sende en ny prosessor til deg før de i det hele tatt har motatt returen fra deg synes jeg rett og slett er vittig.

 

De gangene jeg har bygd pc til meg selv og andre og ting har gått galt, har jeg aldri regnet med at en nettbutikk skal sende meg en ny vare før de har fått den defekte fra meg.

 

En gang bestilte jeg meg et skjermkort fra komplett som ble sendt frem og tilbake to ganger. Denne prosessen tok vel tre uker tilsammen.

At jeg måtte vente så lenge på et skjermkort jeg absolutt var avhengig av førte ikke til at jeg trakk beslutingen at de prøvde å svindle meg..

 

TTT = Ting Tar Tid enkelte ganger

8928129[/snapback]

 

Det er ikke bare det. Det er den arrogansen man møter når man tar kontakt med dem.

Det er ikke vår skyld at du har mottatt en brukt prosessor, og om den ikke virket selv om den var brukt. (Hva i herrens navn har det og si om prosessoren virker eller ikke.) Og hvis det var så om å gjøre for meg at den måtte være ny så kunne de jo alltids bytte den… Hva ligner dette?

 

Her skulle shg med en gang sakt beklager her har det nok dessverre skjedd en gedigen feil, som vi skal rette opp i øyeblikkelig…. Så enkelt kunne denne saken vært løst.

Endret av bj181
Lenke til kommentar
Det er ikke bare det. Det er den arrogansen man møter når man tar kontakt med dem.

Det er ikke vår skyld at du har mottatt en brukt prosessor, og om den ikke virket selv om den var brukt. Og hvis det var så om å gjøre for meg at den måtte være ny så kunne de jo alltids bytte den… Hva ligner dette?

 

Her skulle shg med en gang sakt beklager her har det nok dessverre skjedd en gedigen feil, som vi skal rette opp i øyeblikkelig…. Så enkelt kunne denne saken vært løst.

8928226[/snapback]

 

Kunne du tilfeldigvis ha postet e-postene dine her?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle nevne at jeg også har opplevd og få brukte varer fra SHG.

Sist jeg bestilte så kjøpte jeg cpu, hk, ram, grafikkort. Åpner pakken og alt ser egentlig greit ut, men hovedkort esken har sett litt medfart. Jaja tenkte jeg sikkert fått litt juling under ned pakkingen. Men så syns jeg det raslet så veldig i den å åpner den. Der ligger alt av kabler og ekstra utstyr bare kastet opp i esken. Mye av det som skal være med mangler, som Wi-Fi antennen og I/O shield.

Får kommet meg på nett og snakket med dem via live talk dingsen de har. Og vi blir enige om at de skal sende meg et nytt kort selv om det virket på meg at han ikke skjønte hva problemet var.

 

Fikk et nytt kort etter 7 dager og litt krangling om retur "de ville ha meg til og skrive ut retur lappen, noe jeg ikke kan da jeg har null tilgang på printer" men etter litt om og men så ble vi enige om at han også kunne sende den med brev post.

Så det løste seg jo relativt fort.

 

Men blir nok ikke mange handler til hos SHG.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare det. Det er den arrogansen man møter når man tar kontakt med dem.

Det er ikke vår skyld at du har mottatt en brukt prosessor, og om den ikke virket selv om den var brukt. Og hvis det var så om å gjøre for meg at den måtte være ny så kunne de jo alltids bytte den… Hva ligner dette?

 

Her skulle shg med en gang sakt beklager her har det nok dessverre skjedd en gedigen feil, som vi skal rette opp i øyeblikkelig…. Så enkelt kunne denne saken vært løst.

8928226[/snapback]

 

Kunne du tilfeldigvis ha postet e-postene dine her?

8928235[/snapback]

 

 

 

Det var det dem fortalte meg når jeg ringte dem, rett etter at jeg hadde åpnet forsendingen og sett at varen var brukt. Under telefonsamtalen ble jeg så frustrert og forbannet at jeg måtte legge på, maken til arroganse har jeg ikke opplevd tidligere fra noen nettbutikker. Har man gjort en feil så bør man jammen kunne stå for den feilen….

Dette har senere ikke blitt nevnt i noen e-poster.

Lenke til kommentar
Det var det dem fortalte meg når jeg ringte dem, rett etter at jeg hadde åpnet forsendingen og sett at varen var brukt. Under telefonsamtalen ble jeg så frustrert og forbannet at jeg måtte legge på, maken til arroganse har jeg ikke opplevd tidligere fra noen nettbutikker. Har man gjort en feil så bør man jammen kunne stå for den feilen….

Dette har senere ikke blitt nevnt i noen e-poster.

8928337[/snapback]

 

Du ble alltså så irritert for at de ikke kunne sende deg en ny prosessor med en gang uten å ha motatt den defekte i retur? :roll:

 

De kunne jo selvsagt bytte denne brukte prosessoren i en ny, men da måtte jeg regne med å vente flere uker / måneder. Jeg måtte også sende inn den brukte førs. Med andre ord jeg skulle være uten prosessor i uker / måneder til saken var ferdig behandlet.

 

Ærlig talt hvis dette er en ukultur SHG har med å sende brukte varer bør SHG få sjangsen til å svare for seg før det trekkes forhastede beslutninger.

 

Og når det gjelder denne bestemte saken orker jeg ikke bruke mer energi på den frem til SHG forklarer sin del av saken, selv om jeg har mine tanker om trådstarters fremtreden.

Ut i fra returordningen er det akkurat lik andre nettbutikker. Selvfølgelig hvis du har handlet for 70 laken hos nettbutikken tror jeg nok de er mer fleksible mht returordningen.

Lenke til kommentar
Det er ikke vår skyld at du har mottatt en brukt prosessor, og om den ikke virket selv om den var brukt. (Hva i herrens navn har det og si om prosessoren virker eller ikke.)  Og hvis det var så om å gjøre for meg at den måtte være ny så kunne de jo alltids bytte den… Hva ligner dette?

8928226[/snapback]

Det ligner en butikk som vil vite om det er snakk om angrerett eller garanti/reklamasjon. Om den er ødelagt eller ikke virker som et ganske enkelt spørsmål. Om den virker kan de kanskje tilby deg et prisavslag f.eks. istedet for at den blir sendt i retur.

 

Her skulle shg med en gang sakt beklager her har det nok dessverre skjedd en gedigen feil, som vi skal rette opp i øyeblikkelig…. Så enkelt kunne denne saken vært løst.

8928226[/snapback]

Har de nektet deg å løse saken? De sa du måtte returnere den prosessoren du ikke ville ha. Helt normalt. Du ville ikke fortelle dem hva slags stand den var i, så da må de naturlig nok sjekke om den fungerer.

 

Du kaller det forsøk på svindel, noe som er med på å gi et inntrykk av hva slags språkbruk du hadde under samtalen. Kjeftete kunder får veldig ofte en likegyldig holdning fra kundeservice, og får så det de har krav på, men ikke noe ekstra.

 

For å bli ferdig med saken raskest mulig, sender du prosessoren tilbake som en angrerettssak, får igjen pengene dine og handler et annet sted. Verre er det ikke. Noe annet har du heller ikke krav på.

Lenke til kommentar
Det er ikke vår skyld at du har mottatt en brukt prosessor, og om den ikke virket selv om den var brukt. (Hva i herrens navn har det og si om prosessoren virker eller ikke.)  Og hvis det var så om å gjøre for meg at den måtte være ny så kunne de jo alltids bytte den… Hva ligner dette?

8928226[/snapback]

Det ligner en butikk som vil vite om det er snakk om angrerett eller garanti/reklamasjon. Om den er ødelagt eller ikke virker som et ganske enkelt spørsmål. Om den virker kan de kanskje tilby deg et prisavslag f.eks. istedet for at den blir sendt i retur.

 

Her skulle shg med en gang sakt beklager her har det nok dessverre skjedd en gedigen feil, som vi skal rette opp i øyeblikkelig…. Så enkelt kunne denne saken vært løst.

8928226[/snapback]

Har de nektet deg å løse saken? De sa du måtte returnere den prosessoren du ikke ville ha. Helt normalt. Du ville ikke fortelle dem hva slags stand den var i, så da må de naturlig nok sjekke om den fungerer.

 

Du kaller det forsøk på svindel, noe som er med på å gi et inntrykk av hva slags språkbruk du hadde under samtalen. Kjeftete kunder får veldig ofte en likegyldig holdning fra kundeservice, og får så det de har krav på, men ikke noe ekstra.

 

For å bli ferdig med saken raskest mulig, sender du prosessoren tilbake som en angrerettssak, får igjen pengene dine og handler et annet sted. Verre er det ikke. Noe annet har du heller ikke krav på.

8929065[/snapback]

 

 

Nei de har ikke nektet og løse saken. De har tilbytt at jeg skriver en reklamasjonsak, og returnerer prosessoren til dem, så skal de sjekke prosessoren før de sander en ny til meg.

Jeg har fortalt dem hvilken stand den var i, prosessoren så helt normal ut med en del kjølepasta på. Jeg har ikke montert cpu'en enda derfor vet jeg ikke om den virker.

 

Jeg ser i ettertid at det også er flere som har opplevd å få brukte varer fra shg, da kan man vel trekke sine koklusjoner.

Lenke til kommentar
Jeg ser i ettertid at det også er flere som har opplevd å få brukte varer fra shg, da kan man vel trekke sine koklusjoner.

8929494[/snapback]

Jepp. Konklusjonen blir at leverandøren til SHG, som de speiler lageret til, ikke har god nok kontroll. Har lite med SHG å gjøre.

Lenke til kommentar
Det var det dem fortalte meg når jeg ringte dem, rett etter at jeg hadde åpnet forsendingen og sett at varen var brukt. Under telefonsamtalen ble jeg så frustrert og forbannet at jeg måtte legge på, maken til arroganse har jeg ikke opplevd tidligere fra noen nettbutikker. Har man gjort en feil så bør man jammen kunne stå for den feilen….

Dette har senere ikke blitt nevnt i noen e-poster.

8928337[/snapback]

 

Du ble alltså så irritert for at de ikke kunne sende deg en ny prosessor med en gang uten å ha motatt den defekte i retur? :roll:

 

De kunne jo selvsagt bytte denne brukte prosessoren i en ny, men da måtte jeg regne med å vente flere uker / måneder. Jeg måtte også sende inn den brukte førs. Med andre ord jeg skulle være uten prosessor i uker / måneder til saken var ferdig behandlet.

 

Ærlig talt hvis dette er en ukultur SHG har med å sende brukte varer bør SHG få sjangsen til å svare for seg før det trekkes forhastede beslutninger.

 

Og når det gjelder denne bestemte saken orker jeg ikke bruke mer energi på den frem til SHG forklarer sin del av saken, selv om jeg har mine tanker om trådstarters fremtreden.

Ut i fra returordningen er det akkurat lik andre nettbutikker. Selvfølgelig hvis du har handlet for 70 laken hos nettbutikken tror jeg nok de er mer fleksible mht returordningen.

8928628[/snapback]

 

 

Jeg tror nok du leser litt mellom linjene. Jeg ble irritert og frustrert siden shg sa.... Det er ikke vår skyld at du har mottatt en brukt prosessor, og om den ikke virket selv om den var brukt. Om jeg ikke kune bruke den.... I herrens navn jeg har jo kjøpt en ny vare, og ikke en brukt en..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...