Gaby Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Hei! Får et stipend av Lånekassen på 2400,- til høsten og tenkte jeg skal bruke de pengene på en ny laptop til skolebruk, spill, surfing osv. Har en stasjonær fra før av hvor jeg redigerer film, lyd og bilde og bruker litt tyngre programmer så dette er ikke hensikten med laptopen. Men som sagt, spill (kanskje GTA, TM, Quake osv), surfing og skolearbeid er oppgavene til laptopen. Noen som har noen anbefalinger av hvilken PC jeg burde kjøpe? Kikket litt på denne Erfaringer? Mvh, Frode
krbalto Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 (endret) Tror den vil være meget dårlig til slike kanske krevende spill som du nevner , da må du nok ha en pc med dedikert skjermkort. Ikke noe integrerte greier.. Da må du kanskje opp i ca 8000.- + Mvh Endret 22. juni 2007 av krbalto
krbalto Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335972 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334860 Skal se om jeg finner flere/bedre alternativer. Men hittil det beste jeg finner for den prisen, 7-8000.- Noen andre som har bedre forslag? Mvh
krbalto Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Hei! Får et stipend av Lånekassen på 2400,- til høsten og tenkte jeg skal bruke de pengene på en ny laptop til skolebruk, spill, surfing osv. Har en stasjonær fra før av hvor jeg redigerer film, lyd og bilde og bruker litt tyngre programmer så dette er ikke hensikten med laptopen. Men som sagt, spill (kanskje GTA, TM, Quake osv), surfing og skolearbeid er oppgavene til laptopen. Noen som har noen anbefalinger av hvilken PC jeg burde kjøpe? Kikket litt på denne Erfaringer? Mvh, Frode 8921555[/snapback] Den aceren du linker til er et godt kjøp i prisklassen, men hvis du skal spille så er det vel dedikert skjermkort du må ha. Mvh
krbalto Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Denne er kanskje beste til ca 8000.- http://www.deal.no/produkt.cfm?id=106732&sb=16&lb=0 Skjermkortet skal kjøre bra alle nyere spill Hvis mulig så vil jeg anbefale at du vurderer en til ca 8000.- Tror spillytelsen vil være meget bedre på denne i forhold til de andre jeg har nevnt til omtrent samme pris. Mvh
Gaby Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Skrevet 22. juni 2007 (endret) Hadde ikke tenkt meg over 7000 egentlig. For det har ikke lommeboka mi råd til. Men hvis jeg finner en med et dedikert skjermkort og kanskje litt mindre RAM og HD til 6000-7000 ville jo det gå an. Eller ? Den var forresten fin den du fant fra deal.no, men fortsatt bitte litt for dyr. EDIT: Som f.eks denne? EDIT2: Eller denne Endret 22. juni 2007 av LezoO
krbalto Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Hadde ikke tenkt meg over 7000 egentlig. For det har ikke lommeboka mi råd til. Men hvis jeg finner en med et dedikert skjermkort og kanskje litt mindre RAM og HD til 6000-7000 ville jo det gå an. Eller ? Den var forresten fin den du fant fra deal.no, men fortsatt bitte litt for dyr. EDIT: Som f.eks denne? EDIT2: Eller denne 8924269[/snapback] Ok , skal sjekke de 2 du linker til her, og se om jeg finner noe annet. Ingen andre som har forslag? Mvh
toazty Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 (endret) hvis du skal spille er du nok nødt til å ha et dedikert 128 skjermkort og 512 med hypermemory , og kanskje ha 2 gb ram... den acer'en som er blitt linka.. den hadde jeg kjøpt hadde jeg vert deg.. super pc til små penger.. Endret 22. juni 2007 av toazty
krbalto Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 (endret) Kan dette være interessant: http://www.multicom.no/Clearance.aspx Litt lenger ned på lista er det 2 Multicom Compal bærbare pc'er. Begge med GF7600 skjermkort, den kjører alle nyere spill meget bra. Og Intel core Duo på begge. Hvis du kan leve med noen små skjønnhetsfeil på lokket så hadde jeg gått for en av de 2. Noen andre som har meninger om de 2? BEgynte nesten selv å vurdere en slik.. Mvh Endret 22. juni 2007 av krbalto
kloningen Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 herregud folka , så dere hvilke spill han ville spille`?! de krever for ** ikke dedikert skjermkort! jeg har integrert og den spilelr bf2/2142 på full pupp uten prob.!
krbalto Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 herregud folka , så dere hvilke spill han ville spille`?! de krever for **ikke dedikert skjermkort! jeg har integrert og den spilelr bf2/2142 på full pupp uten prob.! 8925405[/snapback] Krever ikke Quake veldig bra skjermkort? Men hvis intel 950 integrerte skjermkortet greier å kjøre de spillene han nevner så er vel den Acer'en med 2gb Ram og stor harddisk og Core duo cpu det klart beste kjøpet. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=28034&cid=5415 Mvh
krbalto Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Multicom Compal eller Acer fra elprice. Enig? Mvh
krbalto Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 (endret) Hei! Får et stipend av Lånekassen på 2400,- til høsten og tenkte jeg skal bruke de pengene på en ny laptop til skolebruk, spill, surfing osv. Har en stasjonær fra før av hvor jeg redigerer film, lyd og bilde og bruker litt tyngre programmer så dette er ikke hensikten med laptopen. Men som sagt, spill (kanskje GTA, TM, Quake osv), surfing og skolearbeid er oppgavene til laptopen. Noen som har noen anbefalinger av hvilken PC jeg burde kjøpe? Kikket litt på denne Erfaringer? Mvh, Frode 8921555[/snapback] Og hvis du ikke trenger den bærbare før til høsten så venter du til høsten! Vil garantert få mere for pengene til høsten enn nå? Og følg med på denne linken, kan av og til være knalltilbud på bærbare: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=186387&hl=ukens Mvh Endret 22. juni 2007 av krbalto
kloningen Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Waww Den elpricen var konge til minimal pris da!
Gaby Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Skrevet 23. juni 2007 Hehe. Får egentlig ikke penger før til høsten heller ;p Ville bare sjekke litt rundt dette og se på mange alternativer i god tid før kjøp så jeg ikke gjør noe dumt. 7000 er mye penger for en 16-åring som går på skole .. Men takk for svar.. Skal være mere obs på dette med dedikerte grafikkort, men må lære litt mere om prosessorer til laptoper for å se hva som er bra og billig *lese lese*
kloningen Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 du trenger ikke dedikert skjermkort.. stol på meg.. jeg spiller wow på full gfx på integrert skjermkort jeg..
krbalto Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Hehe. Får egentlig ikke penger før til høsten heller ;pVille bare sjekke litt rundt dette og se på mange alternativer i god tid før kjøp så jeg ikke gjør noe dumt. 7000 er mye penger for en 16-åring som går på skole .. Men takk for svar.. Skal være mere obs på dette med dedikerte grafikkort, men må lære litt mere om prosessorer til laptoper for å se hva som er bra og billig *lese lese* 8925628[/snapback] Ok, da følger du bare litt med på hva som finnes og når det nærmer seg skolestart så slår du til.. Følg litt med på spesielle tilbud og den ukens tilbud linken. Dukker av og til opp slike "Løp og Kjøp tilbud".. Og når det gjelder prosessor så vil jeg klart anbefale Intel Core duo eller bedre. Bedre ytelse, mindre varme/støy. Mvh
krbalto Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 du trenger ikke dedikert skjermkort.. stol på meg.. jeg spiller wow på full gfx på integrert skjermkort jeg.. 8925644[/snapback] Har en ny Fujitsu Siemens bærbar med intel 950 grafikk, flere som påstår at det funker noenlunde bra til endel spill. Må sjekke ut det jeg også de nærmeste dagene. Mvh
Gaby Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Skrevet 23. juni 2007 Fortell hva du fant med skjermkorta da. Dedikert eller ikke ? Men du sier du anbefaler Intel Core Duo prosessorer. Hva med Turion-serien til AMD da? Noen erfaringer her?
Cowboystrekk Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 Hvilke av quake-spillene spiller du? Om det er 1,2 eller 3 så funker integrert bra, om det er 4 må du nok ha et bedre skjermkort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå