Gå til innhold

trådløs lyd til trådet hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Hei.

 

så jeg trenger enda en ny dings. denne gangen, så skal den overføre lyd. den beste forklaringen jeg kan komme med er vel noe slik: ta noen hodetelefoner med trådløs overføring av lyd, noe ala disse, og napp vekk den delen av dem som gjør dem til hodetelefoner. altså sitter man igjen med en liten boks med trådløs mottaker, batteri og en lydutgang. jeg vil ha en slik boks (seff med tilhørende sender). den har noen enkle krav, som er at den har en minijack utgang som jeg kan plugge vanlige hodetelefoner i, har et minimum av 50meter rekkevidde, volumkontroll og en akseptabel lydkvalitet (dvs at det bør være betraktelig bedre enn lyden som kommer ut fra noe som helst som selges på elkjip eller lignende skraphandlere).

 

så hvorfor skal jeg ha en slik boks? fordi jeg vil ha trådløse hodetelefoner, men samtidig ikke (paradoks. jeg vet.). jeg har lenge hatt trådløse hodetelefoner, men de har alltid hatt det problemet at de er omtrent like behagelige å ha på seg som det er å spise knust glass. som brenner. min løsning så langt har da vært å bruke de mest komfortable vanlige hodetelefonene jeg kunne finne (koss UR-40), med en veldig, veldig lang ledning. ledningen må altså vekk, men hodetelefonene blir. jeg har sett etter noe slikt på nett, men alt jeg finner er enten for overføring av lyd/bilde over korte avstander (og som krever strømadapter), trådløse microfoner ala det som artister/programledere bruker på opptredener, eller A2DP-baserte greier med maks 10meter rekkevidde (under forutsetningen av at man er i verdensrommet. her på jorden er 3 mer korrekt).

 

og det bringer meg her. har vi noen glupinger på forumet som vet om en slik dings? kanskje til og med hvor den kan kjøpes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...