Gå til innhold

Nextgentel stabilt og god kundeservice?


Anbefalte innlegg

Etter dette fremstøtet fra telenor har jeg nå veldig lyst til å få mine foreldre til å skifte ISP. Har tenkt på det lenge, men det der var fremstøtet som tippet meg over.

 

Det jeg lurer på er om nextgentel har skjerpet seg når det gjelder kundeservice og stabilitet? Vet det har vært en del tull med de før, men leser på www.hegnar.no at de visstnok skal ha skjerpet seg. Det jeg lurer på er om noen som har nextgentel kan bekrefte dette? Er ikke aktuelt å måtte krangler i flere uker for å få utbedret en feil på nettet f. eks. Hvis de har skjerpet seg nok er det helt klart ett alternativ å bytte ut telenor med nextgentel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja, på kveldstid og i helgene tar de seg direkte svett betalt for at du skal få snakke med dem. Jeg skulle ha rapportert om at linjen min nå har vært nede i flere timer, men til kr 13,09 per minutt er det ganske enkelt ikke en option.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Nåja, på kveldstid og i helgene tar de seg direkte svett betalt for at du skal få snakke med dem. Jeg skulle ha rapportert om at linjen min nå har vært nede i flere timer, men til kr 13,09 per minutt er det ganske enkelt ikke en option.

8929858[/snapback]

 

 

Til OP:

Når det gjelder stabilitet er nesten alle store aktører i Norge nesten like stabile (eller ustabile). Begrensingen ligger ikke på leverandøren, men på aksess nettet.

Når det gjelder kundeservice er det nytteløs å spørre her, så finnes like mange som har opplevd dårlig som god service. Så det er helt umulig å måle herfra.

Det du kan måle derimot er hvor mye du betaler, vs hva som følger med ditt abo.

Endret av Ridefort
Lenke til kommentar

Vår tidligere ADSL fra NGT var ikke langt fra perfekt. Nedetid på et par timer over to år, flott latency og kjekk router. Etter at vi oppgraderte til ADSL2+ derimot har det vært en helt annen historie. 2-3% packetloss konstant, linja detter helt 20-30 sekunder en-to ganger i timen og latency er omtrent dobbelt så høy som vi hadde med ADSL. Og dette er etter at linja mange ganger er redusert i hastighet.

 

Skulle jeg ha bestillt ADSL fra en leverandør i dag hadde jeg klart valgt NGT, men holdt meg til ADSL(1).

Lenke til kommentar
Men da ser det ut som jeg må overtale mine foreldre til å gå over til nextgentel jeg da. ADSL2 blir vel heller lite aktuelt uansett, siden de ikke er noen storbrukere. Takk for alle svar.

8937898[/snapback]

 

Personlig har jeg vært uten nett fra NGT den siste måneden, men skal likevel påpeke at de har god kundeservice. Alle de jeg snakker med er både hyggelige og de virker som de vet hva de snakker om (og om de ikke gjør det, så er de ærlig nok til å si ifra om dette og sette meg over til andre som vet bedre).

 

Har hatt senior-tekniker (han kalte seg det i det minste) som ringte meg opp på kveldstid, bare synd problemet mitt ikke kunne løses via telefon.

Lenke til kommentar

Har hatt veldig god kundeservice fra Nextgentel, og er storfornøyd me dem for øyeblikket, vi bor litt langt vekke fra sentralen så det er begrenset med hva fart osv vi kan få på linjen. Her jeg bor er det nextgentel som kan levere raskest og billigist og mest stabile linje.

 

Men akkuratt for øyeblikket er det noe gale, det startet litt tidligere i dag, når jeg laster ned en fil fra en ftp får jeg full hastighet, men internett sider, msn osv tar evigheter å loade, ser ut som det er et problem med serveren som sender videre informasjonen til dem så skal ha den, for internett sidene laster raskt osv, tar bare extremt lang tid før jeg får "kontakt" me dem. Men leste noe om at det vare noe gale i stavanger område på kundesidene, og at det skulle være fikset innen 16.00 i morgen, så får bare vente å se, evt ringe brukerstøtten hvis det ikke blir fikset.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ADSL2+ fra Nextgentel i foreløpig 4 mnd, og bruker det mye både privat og i jobben. Ingen nedetid enda, og ruteren fra dem har heller ikke trengt å restartes noen gang (Thomson 546i v6).

 

Kundeservice hadde jeg kun bruk for 1 gang i oppstarten, og da tok det et par min før de svarte.

 

Totalt sett er jeg fornøyd. Opphastigheten kunne vært bedre. Hadde Get eller Canal Digital tilbudt internett i blokken her, ville jeg heller valgt dem pga. mulighet for høyere hastighet.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...