Gå til innhold

Trenger råd før handel på Ebay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva bør jeg gjøre da.Mastercard og Visa er de to alternativene jeg har for øyeblikket?

Tror selgeren bare godkjenner Paypal?

 

Edit:Håper det holder med å fakse.

Pakker og skal på ferie i morgen tidlig så dette ble litt stress,får håpe det

ordner seg.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ting ordner seg.

Jeg ble frarådet av Posten å fakse informasjonen,så det droppet jeg.

Av en eller annen grunn funket ikke Mastercardet men Visa kortet funket tilslutt etter en del meldinger om å prøve igjen senere.

Jeg forklarte selgeren om situasjonen med Paypal og at det var min første handel så det ser ut som han tar den forsinkede betalingen fint.

Varen ble sendt på tirsdag og han skrev også gave på den så jeg håper det vil redusere tollutgiftene.Selve frakten kom på 35 pund.

Nå gjenstår det å se om varen er "strøken".

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ser ut til at jeg har blitt solgt en defekt vare til tross for selger har mange positive karakterer.

Strømforsyningen har dårlig kontakt,og av og til høres en knitrelyd.Samme plug som en vanlig PSU på denne ruteren og jeg kommer ikke inn på config gjennom Hyper terminal med default innstillinger?

SYS OK lampen lyser grønt noe som egentlig burde indikere at den ellers er i orden.

Det skal vel være nok å bare innstallere hyperterminal og bruke rollover cable fra console til serial på maskinen for å komme inn i CLI?

Er denne forsikringen til Paypal på opptil 500£ noe å stole på nå?

Lenke til kommentar
har du tatt kontakt med selger?bør vel gjøre det før du kontakter paypal,husk også at forsikringen fra paypal kun gjelder maks 30 dager(tror jeg det var) etter salg

9211037[/snapback]

 

Hei

Selger påstår at den er testet og var i orden før sending.

Jeg har allerede kontaktet Paypal og Ebay,men det blir vel ikke noe svar før på mandag.

Lenke til kommentar
Nå har det seg jo sånn at ting som blir sendt i post etc kan få rimelig hard behandling. Ikke noe veien for at den fungerte når den ble sendt, og var ødelagt når dem kom fram. Regner med at det var forsikring på forsendelsen?

 

Pakken ble sendt i Cisco orginal pakkning med medfølgende støtdempede forpakknings deler som er standard for slike pakker.

Selger oppga verdi på pakken som vel var en forsikring for han.

Men jeg måtte betale 741 NKR for fortolling av varen i tillegg som jeg håper på å få igjen da varen sannsyneligvis er defekt.

Men useriøse utsagn styrker min teori om at det kan være bevisst at varen hadde en eller flere defekter.

Jeg mottok pakken i går og skrev straks at varen ikk fungerte mens jeg tidligere i dag fikk en melding om at jeg var fornøyd når jeg mottok varen.Jeg mottok pakken i går og har aldri skrevet noen melding om at jeg var fornøyd.

Strømforsyningen er litt løs og kommer jeg så vidt borti stømkabelen så brytes strømmen,av og til kommer det også en slags gnistrelyd fra den som minner om en gnistrelyd jeg fikk fra en dårlig strøm kabel til en PC for lenge siden.

Ikke kommer jeg inn på config i ruterern heller.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Ok ruteren viser seg å fungere.Strømforysyningens dårlige kontakt kan jeg leve med,den er ikke noe problem så lenge den står i ro,dessuten kan det være selve strømkabelen som ikke er god.På en annen maskin viser Hyperterminal seg å fungere så da kan både jeg og selger sove godt(håper jeg).

Utstyret ser dessuten fullstendig strøkent ut,ikke en ripe.

Jeg trodde først det var noe alvorlig feil og jeg fikk melding av selger om at jeg hadde motatt produktet før jeg virkelig hadde gjort det og at jeg var fornøyd,regner med at han blander sammen med en annen kjøper eller at det dreier seg om en misforståelse.

Jeg ble så overbevist om at noe ikke stemte her at jeg kontaktet Paypal for å returnere varen,noe jeg ikke trenger.Det positive var at Paypal reagerte raskt å ba meg fylle ut et skjema for varen innen 45 dager.Men hvordan saken ville gått videre i tilfelle vet jeg ikke.

Takk for all hjelp med saken.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...