Gå til innhold

Hvordan teste Tamron SP AF 17-50mm F2.8 er skarp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er et bilde tatt på stativ med f2.8 ISO100 1/50sec 35mm.

Bildet er tatt på stativ med selvutløser.

Det er skarpheten jeg ser etter ikke motivet. Kamera står i Av modus, med 1 fokus midt på strekkoden. Singel shot er valgt. Kamera er står rett foran strekkoden og er satt på 35 mm.

Blir det ikke mere støy ved høyere ISO?

Klart jeg øker ISO hvis det er nødvendig, men den bør jo være minst mulig med mindre det er inndørs og for mørkt som du nevner.

Bildet er cropped og i 1:1 slik at jeg fikk det ned i 2 mb

Bruker Hoya Filter UV(0) Super HMC 67mm på objektivet men det skal vel ikke ha noe å si ?

post-32216-1182969740_thumb.jpg

Endret av Neotetra
Lenke til kommentar
Her er et bilde tatt på stativ med f2.8 ISO100 1/50sec 35mm.

Det er skarpheten jeg ser etter ikke motivet. Kamera står i Av modus, med 1 fokus midt på strekkoden. Singel shot er valgt. Kamera er står rett foran strekkoden og er satt på 35 mm.

Blir det ikke mere støy ved høyere ISO?

Klart jeg øker ISO hvis det er nødvendig, men den bør jo være minst mulig med mindre det er inndørs og for mørkt som du nevner.

Bildet er cropped og i 1:1 slik at jeg fikk det ned i 2 mb

Bruker Hoya Filter UV(0) Super HMC 67mm på objektivet men det skal vel ikke ha noe å si ?

8957664[/snapback]

 

Er bildet tatt med håndholdt kamera eller stativ ?

 

Tom

Lenke til kommentar
Her er et bilde tatt på stativ med f2.8 ISO100 1/50sec 35mm.

Det er skarpheten jeg ser etter ikke motivet. Kamera står i Av modus, med 1 fokus midt på strekkoden. Singel shot er valgt. Kamera er står rett foran strekkoden og er satt på 35 mm.

Blir det ikke mere støy ved høyere ISO?

Klart jeg øker ISO hvis det er nødvendig, men den bør jo være minst mulig med mindre det er inndørs og for mørkt som du nevner.

Bildet er cropped og i 1:1 slik at jeg fikk det ned i 2 mb

Bruker Hoya Filter UV(0) Super HMC 67mm på objektivet men det skal vel ikke ha noe å si ?

8957664[/snapback]

 

Så ikke så skarpt ut det nei, men så er også blidet plaget av sidelys og reflekser. Du har ikke en Smirnof/Whiskey flaske med mange fine kruseduller å ta bilde av mot en nøytral bakgrunn, slik mange som tester kamera bruker ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...