Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan ikke nok om dette stoffet for å uttale deg på måten du gjør. Mange av oss går inn for å integrere det vi lærer i personligheten - i den vi er. På den måten vil man oppnå akkurat det du skriver:

 

Forresten, etter å ha studert litt sosiologi og psykologi - så stoler jeg betraktelig mer på ting som er gjennomtestet i miljøet, enn diverse psykologiske artikler.

 

Det med miljø er forskjellig fra kulturer og verdensdeler, og det er en kjent sak at norske kvinner ligger på et helt annet plan enn f.eks amerikanske. Er du i Spania som nordmann møter du garantert på noen engelske jenter og da stiller du et hakk høyere bare fordi du er Norsk. Vet ikke hva de engelske har forestilt seg men.

 

Kvinner er stolte mennesker med respekt for seg selv(stort sett), mens menn er omtrent helt motsatt i altfor mange tilfeller. Hvor ser du en gjeng med kvinner som har laget et eget community for å dra menn, det trengs ikke.

 

Hadde begge parter hatt sunn respekt for seg selv, ville ting oppstått naturlig bare det. Jeg kunne jo skrivd en hel bok om dette og solgt den til svake mennesker og tjent flust med penger jeg også.

 

Men selvfølgelig, det er helt sikkert mye stoff dere mener er bra og som høres bra ut, men ett veldig godt råd, ALDRI fortell en jente, eller på noe vis avslør at du har lest slikt materiale. EDIT: Det vet dere nok fra før av, men sjansene er store for at de dere gamer føler at de har opplevd dette før og vet hva "greia er".

 

Jeg skjønner hva dere mener. Dere lærer ingenting av det jeg sier uten at jeg skal gå inn på detaljer. Om du har lest en del psykologi, så må du ha lest feil materiale for det finnes tusenvis av ekstremt gode bøker selvom de ikke direkte handler om tiltrekning.

 

Jeg kan liste opp (I tillegg til "Sjef i eget liv" som nevnt, anbefales på det varmeste for å starte et sted, basic) noen bøker jeg har tatt fram fra bokhyllen:

 

* Perfectionism: "What's bad about beeing too good?", av Adderholt-Elliot M.

* Ethic Groups and Boundaries, av Barth F.

* Cognitive therapy and the emotional disorders, av Beck AT.

* Den indre samtalen, av Berge T og Repål A.

* Changing your game plan from success to significance, av Buford B.

 

Dette er hva jeg mener med å ta hele opplegget deres til et MYE høyere nivå, med enda større avkastning.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Jeg pleier faktisk å lære jenter om dette materialet, inkludert kjærestene jeg har hatt.

 

Og med miljøet, mener jeg PU-miljøet, som man pleier å referere til som "miljøet" eller "the community". Det er mye godt stoff innenfor psykologi, men det er djevelsk mye crap, som får autoritets-makt bare fordi det er skrevet av "eksperter".

Lenke til kommentar

Jeg pleier faktisk å lære jenter om dette materialet, inkludert kjærestene jeg har hatt.

 

Og med miljøet, mener jeg PU-miljøet, som man pleier å referere til som "miljøet" eller "the community". Det er mye godt stoff innenfor psykologi, men det er djevelsk mye crap, som får autoritets-makt bare fordi det er skrevet av "eksperter".

 

Vel, hvis det er din oppfatning av professorer med doktorgrad innen hvert sitt omeråde som ved livslang forskning og studie deretter har skrevet bøker om sitt tema.

 

Bare prøv å tro meg, når jeg sier at disse er amatører i forhold til hva du egentlig kan utvikle deg til å bli. Forkast de som frosker. Det er bare du som betyr noe, ingen andre, og hvis du var villig til å lese bare en av bøkene jeg foreslo, så ville du forstått hva jeg mente med å ta dette til et høyere nivå, innholdet er av stor verdi og passer etter min mening dere perfekt.

 

Dere ser opp til disse guruene, bare det er en feil. Du skal sette deg selv høyere. Du kan få en jente til å masturbere, fantasere om deg mens hun stønner navnet ditt i det hun får orgasme og jeg vet de gjør det, det er ingen hemmelighet. Den dagen du bare får litt selvtillit så ser du ned på PUA's.

 

Er du bare ute etter hemningsløs og tilfeldig sex, så kjøp deg en femmer med kokain og en flaske whiskey, du har aldri sett en villere jente.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor du tilegner meg alle disse holdningene? At jeg ser opp til guruene osv. Det er få jeg ser opp til, her i verden, og alle de har jeg observert i det virkelige liv.

 

Jeg har lest noe materiale, og holdningene kommer kraftig tilsyne, men selvfølgelig.

 

Hvis du vil bli millionær, kan ikke dette være ditt endelige mål, men en bivirkning. På samme måte som jenter er ditt endelige mål og dette kan du ikke diskutere deg fra, selvom jeg vet at du overfladisk tror selv at det ikke er ditt endelige mål, men personlig utvikling. Dette materialet er et bevis på det.

 

Hvis du f.eks hadde brukt like mye tid på å skaffe deg kontakter, ville jentene vært en bivirkning av dette og ført til høy status for deg i deres øyne.

 

For å ta et eksempel på det: La oss si at du kjenner eieren av byens mest populære utested. Du er der sammen med en jente og du møter på denne kontakten. Han ber dere inn bakdøren til VIP-loungen og spanderer dyr champagne på huset. For at du skal få til dette kreves det av deg at du er en mann som er respektert, er av betydning og stor verdi, og du må kunne gi noe tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Anonymg18

Hei igjen!

 

Kandenne boka hjelpe meg godt på vei?

 

Altså, jeg klarer å lese engelsk. Men jeg er redd for at jeg ikke får med meg poengene når jeg leser ei bok på engelsk og da er det dumt å lese ei bok. Men regner med at disse bøkene dere kommer med er ganske lettleste?

 

Og til Dorian: De ioi's tricksa dine, hvor får jeg lest meg opp på de?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvor ser du en gjeng med kvinner som har laget et eget community for å dra menn, det trengs ikke.

 

Har du hørt om Mag, Cosmo, KK og vinkvelder?

Lenke til kommentar

 

Kvinner er stolte mennesker med respekt for seg selv(stort sett), mens menn er omtrent helt motsatt i altfor mange tilfeller. Hvor ser du en gjeng med kvinner som har laget et eget community for å dra menn, det trengs ikke.

[...]

Dere ser opp til disse guruene, bare det er en feil. Du skal sette deg selv høyere. Du kan få en jente til å masturbere, fantasere om deg mens hun stønner navnet ditt i det hun får orgasme og jeg vet de gjør det, det er ingen hemmelighet. Den dagen du bare får litt selvtillit så ser du ned på PUA's.

 

Uenig. Det er disse påstanden som lager grunnmuren i ditt falleferdige resonemang.

 

Det å tro at kvinner er mer stolte enn menn (stort sett) er feil. Du sitter på feil side av gjerdet.

Først legger du til grunn for at kvinner har mer selvrespekt enn menn, for deretter å underbygge dette med at man ikke finner kvinner som har et eget PUA-miljø. Vell, begge påstandene er feil. Utallige kvinner sliter med selvtillit og selvrespekt for seg selv. Grunnen til at det ikke like mange jenter som drive med PUA, har ingenting med at kvinner har mer selvrespekt og derfor ikke trenger PUA, det er pågrunn av kjønnsroller. Menn skal ta de vil ha, kvinner skal avvise eller godta.

 

I det andre avsnittet ditt ser vi flere feilslutninger og varierende grad av logisk resonemang.

Å se opp til andre ved å respektere de for de egenskapene de besitter - er langt ifra feil. Du skaper et hierarki i tankene dine hvor du må putte deg selv øverst for ikke og selv være under noen andre. Den logiske bristen er jo at du aldri vil være bedre enn alle andre i alt (suprise…) Ved å ignorere virkeligheten og selv overbevise deg selv om at du er bedre enn alle andre vil ingen andre enn deg selv og kvinner med lav selvtillit bli overbevist. Men hvis du i stedet respekterer andre for de egenskaper de besitter som du verdsetter, vil du stille deg ved siden av dem, som en likemann.

 

Gi lyd fra deg når Nicolas Darvas har gjort deg 2,000,000 dollar rikere.

 

EDIT: Jørgen, neste gang spør du før du poster noe med min bruker din jævel <3

Endret av Ntaw
Lenke til kommentar

du hadde min fulle respekt da du skrev dine første inlegg men du har gått fra nysjerrig kritikk til å påstå at du vet hva vi driver med og hvem vi er. du setter oss i en rolle som du definerer utifra noe "materiale" du har vært borti som du ikke likte.

 

Det går ikke ann å argumentere / kritisere på den måten du gjør og bli tatt seriøst. Ser ingen grunn til å argumentere på påstander som er tatt ut fra løse lufta.

 

 

(forrige inlegg var ikke til deg mcbitch)

Endret av loffen90
Lenke til kommentar

I det andre avsnittet ditt ser vi flere feilslutninger...

 

Hvem er denne "vi"? Hvem argumenterer du på vegne av? Jeg er bare nysjerrig, så ikke bli sur for at jeg spør. :)

 

 

Idoler og forbilder er sunt så lenge du finner noen som matcher deg og dine egne prinsipper og regler, eller eventuelt noen som har prinsipper og regler du jobber mot og ønsker å leve etter.

 

Jeg synes også det å sette seg over/under andre mennesker uansett situasjon er å gjøre verden vanskelig for seg selv. Du trenger ikke like alt og alle, men du blir ikke bedre enn noen av å være uenig.

Lenke til kommentar

 

Kvinner er stolte mennesker med respekt for seg selv(stort sett), mens menn er omtrent helt motsatt i altfor mange tilfeller. Hvor ser du en gjeng med kvinner som har laget et eget community for å dra menn, det trengs ikke.

[...]

Dere ser opp til disse guruene, bare det er en feil. Du skal sette deg selv høyere. Du kan få en jente til å masturbere, fantasere om deg mens hun stønner navnet ditt i det hun får orgasme og jeg vet de gjør det, det er ingen hemmelighet. Den dagen du bare får litt selvtillit så ser du ned på PUA's.

 

Uenig. Det er disse påstanden som lager grunnmuren i ditt falleferdige resonemang.

 

Det å tro at kvinner er mer stolte enn menn (stort sett) er feil. Du sitter på feil side av gjerdet.

Først legger du til grunn for at kvinner har mer selvrespekt enn menn, for deretter å underbygge dette med at man ikke finner kvinner som har et eget PUA-miljø. Vell, begge påstandene er feil. Utallige kvinner sliter med selvtillit og selvrespekt for seg selv. Grunnen til at det ikke like mange jenter som drive med PUA, har ingenting med at kvinner har mer selvrespekt og derfor ikke trenger PUA, det er pågrunn av kjønnsroller. Menn skal ta de vil ha, kvinner skal avvise eller godta.

 

I det andre avsnittet ditt ser vi flere feilslutninger og varierende grad av logisk resonemang.

Å se opp til andre ved å respektere de for de egenskapene de besitter - er langt ifra feil. Du skaper et hierarki i tankene dine hvor du må putte deg selv øverst for ikke og selv være under noen andre. Den logiske bristen er jo at du aldri vil være bedre enn alle andre i alt (suprise…) Ved å ignorere virkeligheten og selv overbevise deg selv om at du er bedre enn alle andre vil ingen andre enn deg selv og kvinner med lav selvtillit bli overbevist. Men hvis du i stedet respekterer andre for de egenskaper de besitter som du verdsetter, vil du stille deg ved siden av dem, som en likemann.

 

Gi lyd fra deg når Nicolas Darvas har gjort deg 2,000,000 dollar rikere.

 

Jeg er på feil side av gjerdet fordi jeg prøver å få dere til å innse at blodsolid psykologi, sosiologi og tilhørende erfaring av riktig kaliber vil ta dere et steg videre. Jeg har vært der selv og har lest en god del og vet hva det går ut på. Jeg er ikke på feil side av gjerdet, men kanskje på den måten at det jeg leser om materialet er for simpelt for meg, for grunnleggende. Hvorfor vil dere ikke dra denne tråden ett hakk høyere enn noen kjent PUA kunne ha gjort? Ingen gjennom historien har funnet ut av noe ukjent ved å høre på andre.

 

Om det var misforstått eller ei, jeg underbygger ikke påstanden om at kvinner ikke har et eget PUA miljø, og derfor mer selvrespekt, kun basert på det. Bare dra på byen og se hvor mange talentløse menn som blir avvist kontra det motsatte. Selvfølgelig er det den enkleste forklaringen din på det uten å ha studert det noe nærmere, bortsett fra å "bare ha blitt fortalt det" gjennom PUA materiale.

 

Uansett kan du forme din virkelighet til å bli akkuratt slik du vil, uansett om du mener at "menn skal ta det de vil ha, kvinner skal godta eller avvise". Spillereglene er ikke slik i det sosiale liv, bevisst eller ubevisst.

 

Og en ting er å bli innspirert, en annen ting er å se opp til mennesker som om de var hellige. Jeg putter ikke meg selv på øverste hylle over andre, respekt handler om å møtes på halvveien, som du sa selv, som en likemann. Min respekt ovenfor dere tilhengere er at jeg prøver å få dere til å forstå at det finnes bedre materiale og et høyere mål.

 

Det er ditt valg om du velger å tro at jeg ignorerer virkeligheten og setter meg selv høyere enn alle andre, det respekterer jeg og jeg tar det ikke til meg nettopp fordi jeg vet jeg har mer rett enn noen PUA. Selv en god del PUA's har studert det samme psykologiske materialet som jeg selv har gjort, et sted fikk de også ideene sine fra. Forskjellen er at jeg (har postet en del om fortiden min i tråden "Hvordan tilby mer av meg selv", hvis noen er intressert å lese om hvor jeg har vært) har opparbeidet meg kunnskapen jeg har ikke bare ved teori, men livserfaring. Teorien kom etterpå som en bekreftelse på at jeg hadde rett. Dermed har jeg fortsatt å leve som jeg gjør og det har gitt avkastning som aldri før og jeg er under utvikling til den dagen jeg er et par meter under.

 

Misforstå meg rett, men jeg bruker tid og krefter på en sak her som fasinerer meg, men jeg vil noe mye bedre for dere, og vil at dere skal prøve i det minste og ikke bare forholde dere til et slikt miljø. Ingen har patent på virkeligheten.

Lenke til kommentar

Min gode herre. Dette er et offentlig forum. Å ta ting til et høyere nivå, på et offentlig forum, er ren idioti (annet enn ren teori - men man kan ikke backe opp teori uten erfaring, og dermed går det ikke igjen).

 

Var det ikke det jeg nettopp sa? Jeg kan gå så langt som å tilby meg selv og avsløre min identitet, ved å møte dere en plass og virkelig vise dere hva jeg mener. Det kjedelige er at jeg diskuterer med mange her som "bare snakker" og det vet dere godt selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Selv en god del PUA's har studert det samme psykologiske materialet som jeg selv har gjort, et sted fikk de også ideene sine fra.

 

For å spille djevelens advokat: AFC Adam, en britisk dude som er hatet og elsket i miljøet, skriver en doktoravhandling om PU. Han virker som en dust.

 

Det å henvende seg til tråden og dens bidragsyteren som en homogen gruppe er ganske idiotisk. Du har noen gode poeng, men du appellerer kun til de som har like avstumpet erfaring med "sjekkemiljøet" som du har. Du er omtrent det motsatte av Sandy.

Lenke til kommentar
Selv en god del PUA's har studert det samme psykologiske materialet som jeg selv har gjort, et sted fikk de også ideene sine fra.

 

For å spille djevelens advokat: AFC Adam, en britisk dude som er hatet og elsket i miljøet, skriver en doktoravhandling om PU. Han virker som en dust.

 

Det å henvende seg til tråden og dens bidragsyteren som en homogen gruppe er ganske idiotisk. Du har noen gode poeng, men du appellerer kun til de som har like avstumpet erfaring med "sjekkemiljøet" som du har. Du er omtrent det motsatte av Sandy.

 

Vel, så blir det kun til diskusjoner, tross det faktum at jeg er villig til å bevise saker og ting her ved å møte opp offentlig.

 

JEG HAR AVSTUMPET ERFARING, greit.

Lenke til kommentar

Hvor holder du til?

 

Edit: Og hva er det du skal bevise?

 

PM meg så får du kontonr. angående betaling av transport til ditt oppholdssted.

 

Det sies at ingen spørsmål er dumme, men hva er det jeg skal bevise? Eller rettere sagt, hva er det egentlig jeg prøver å formidle her?

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...