Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Felize er kongested!

 

Definitivt mitt favorittsted i Bergen.

 

Likte ikke Metro tidligere, men nå synes jeg det er ganske morro. Det morsomste er todelingen av klubben. Det er to barer der, og det er akkurat som om det er et klasseskille eller noe imellom dem. Alle de heite babes'ene samler seg hos den ene baren, mens de som er i klassen under på hotness-skalaen autmatisk går og henger i den andre delen av metro.

 

Metro er dansested, selv om de har masse sitteplasser. Metro er eneste stedet jeg har dratt en Ground Beef :D

 

(Clubbing Techiniques 101)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest KeyToItAll

Skal ut med ei jente på middag til lørdagen. Har kjent henne lenge, men nå bor vi i samme by. Har ligget med henne en gang før for flere år siden. Digg! ;

 

Var med henne for ikke så alt for lenge siden, og ble med henne hjem, da klarte jeg å sovne før noe skjedde.

Hvordan bør jeg gå fram i denne situasjoen når vi skal møtes igjen?? Det blir helt sikkert drikking under dette møtet også.

 

Men kanskje det viktigste spørsmålet? Skal jeg betale for mat og drikke?

 

Har lest litt rundt dette område, og det sies jo at man ikke skal betale for noe som helst før man har ligget med henne.

I teorien har jeg jo gjort dette, men som sagt flere år siden..

 

Kan jeg få noen innspill på akkurat dette ?

 

Andre råd er også fine å få!

Lenke til kommentar

Jeffy sa en gang at regler er laget for å brytes, og at det er opp til hver enkelt av oss å "gi liv" til de forskjellige metodene. Du kan tolke det som du vil, men spør du meg så avhenger alt fra situasjon til situasjon. Hvis ditt for mål er å bange henne mens fullmånen skinner på ræva di, og ikke noe mer så betaler du ikke. Hvis dere skal date aktivt, så kan du betale. Det er det jeg hadde gjort en fin middag på en god restaurant, mens på et sted mer ala Burger King så hadde hver av oss betalt for seg selv. Så, hvis du inviterte henne på et fint sted så betal... men da skal du ha noe i gjengjeld, if you know what I mean ;)

 

Den regelen med å ikke betale for en jente er egentlig laget for at chodes på barer ikke skal gi jenter en drink i håp om at de skal få sex i gjengjeld, eller at de skal bli lurt av jenter som fisker etter gratis drinker fra uvitende gutter. Jeg vil nok tro at dette er et annet tilfelle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har ofte lyst og råd til å spandere, så jeg liker å gjøre det.

 

Det jeg er veldig i mot er om noen (namely en jente) inviterer deg på noe og forventer at du skal betale. For det har seg nemlig slik at regelen, eller normen om du vil, er at den som inviterer skal betale.

 

Derfor synes jeg også det blir litt feil når en gutt fikser en day2, men nekter å betale for henne, fordi Mystery eller whoever sa det. Absolutt ikke noe bedre enn å kjøpe oppmerksomhet med drinker på byen.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg synes at jenter ikke fortjener å bli spandert på bare fordi de er jenter. De fleste jenter kan jobbe nå til dags, slik som oss menn.

 

Og hvis man virkelig vil betale, må man absolutt ikke tro at det kommer til å hjelpe deg noe som helst med din "progress" med kvinnfolket.

 

Dette vet alle. Dette er populistisk teori fra The Game. Så hva er poenget ditt?

 

Jeg er for øvrig mot likestilling, men ikke i den forstand at det ene kjønnet er bedre enn det andre. Det er poengløst å forsøke å likestille noe som er så forskjellig som menn og kvinner. Noen steder trenger menn spesialbehandling, andre steder trenger kvinner spesialbehandling.

 

Det minner meg litt om en #close-rutine jeg brukte før. Den baserer seg egentlig på noe som kan brukes når som helst. Å leke med kjønnsrollene. Du gir ut nummeret ditt og nekter å ta hennes fordi du vil slå et slag for kvinnekampen. Du forklarer at makten - i form av nummeret ditt - er i hennes hender, så får hun velge hva hun vil gjøre med det. Den er ganske solid om du gjør det riktig.

 

Jeg pleier å gjøre det samme når jeg ser film med venninner. Snu rollene. Legge meg i fanget og be henne kose med håret mitt for å slå et slag for kjønnskampen.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Tror vel kanskje det har litt med miljøet å gjøre? I miljøet mitt er vi veldig liberale(om det er riktig ordvalg?) på akkurat det med penger, klart noen har mer enn andre, men det virker liksom ikke som om det spiller noen stor rolle. Har du penger og føler for å spandere, så gjør en dette og en får det som oftest igjen, men har en dårlig med penger en periode så er det noe som møtes med respekt og forståelse...Dette gjelder blant venner

 

Når det gjelder jenter man er ute med så blir det vel også der litt ettersom hva man føler for...Jeg tror ikke det er noen uting å spandere når man først har bedt med jenta ut, men som wh1te sier, det blir litt feil når jenta ber deg med ut og forventer at du skal ta regninga hennes...Jeg vil vel kanskje tro det beste er å legge frem forslaget på hvem som skal betale eller om dere skal splitte den :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det kommer an på hva målet ditt er med å spandere. Det kommer også an på hvilken type jente det er. Det kunne sikkert blitt skrevet bok om det, men Dorian oppsummerer det egentlig ganske greit. Har du lyst og råd så spanderer du. Har du bare en av delene så deler dere på regningen.

Lenke til kommentar

Alt kommer alltid ann på allting (aka. alt er relativt), og det har blitt skrevet bok om det (rollene). Ikke at jeg har lest den/de, men det er tydelig at å havne i forsørgerrollen ikke på noen måte er bedre enn the Friendzone, derfor vil jeg tro at det er mer å tenke på enn "gjør det hvis du har lyst og råd".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nei, egentlig ikke. Ikke hvis du klarer å kommunisere det på riktig måte. Så lenge du er klar over hvilke inntrykk "hei, kan jeg kjøpe en drink til deg" gir, så kan du bruke det til din fordel.

 

Ellers er jeg veldig fan av det Alfie sier: A compliment when least expected.

 

Det gjelder for eksempel når du eventuelt skal spandere noe.

 

Edit: Så vidt jeg vet har det ikke blitt skrevet bøker om forsørgeren kontra elskeren relatert til pickup, men du må gjerne opplyse meg :)

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Litt mye detaljfokus her. Det er ikke sånn at en detalj som at man spanderer på damen nødvendigvis har så mye å si for hvordan hun betrakter deg, det er summen av alle de små detaljene hun analyserer bevisst og underbevisst som skaper helhetsinntrykket. Så hvis man på ingen måte framstår som en som lar damer bruke seg generelt, blir man ikke automatisk plassert i den rollen bare fordi man betaler for begge på en date. Å fokusere på greier som om man skal spandere eller ikke synes jeg er å starte i feil ende når man er relativt ny, da burde man heller fokusere på the big picture.

 

Og når det gjelder å spandere er det to vidt forskjellige ting å spandere fordi noen ber deg om det og du ikke tør/føler at du kan si nei og å spandere på eget initiativ, fordi man selv har lyst. Det første tolkes som oftest dithen at man er en dørmatte, det andre tolkes dithen at man av en eller annen grunn er i det generøse hjørnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...