Gå til innhold

Slutten på Zelda TP *Spoiler*


Grobnar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må også si meg enig i dette. Jeg tok en pause før jeg i det hele tatt begynte på det siste tempelet, men det var ikke nødvendig i det hele tatt. Brukte mye mer tid på det første tempelet. Det irriterer meg også at man ikke behøver å fullføre hele slottet før man møter Ganon. Etter jeg konfiskerte bossen, fikk jeg heller ikke noe lyst til å finne de tingene jeg ikke hadde tatt med på veien til bossen. Jeg hadde liksom "rundet" spillet.

 

Onkl CB

Endret av OnklCB_94
Lenke til kommentar

Spoiler (jeg veit at det står i tittelen, men vil bare være forsiktig).

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jeg hater det stedet. Fullstendig tomt slott hvor det eneste du gjør er å løpe rundt. Det er nesten ingen oppgaver å løse heller (og de som er der skjønte jeg med en gang). Dessuten er musikken fæl, og fargene nitriste. Gjør ikke saken stort bedre.

 

Jeg skjønner ikke dette. De andre 3D-Zeldaspillene hadde gode sluttempler. I OoT var sluttemplet engasjerende og utfordrene, og i MM var alt så mystisk og abstrakt at det ble bra. WW hadde klart det beste sluttemplet etter min mening, og en utrolig spennende setting, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. At TP ikke når helt opp mot disse kan jeg godta, men at det skal være SÅ dårlig blir bare rart. Det er ikke som om Nintendo hadde HASTVERK eller noe, og WW med sin geniale slutt ble rusha såvidt jeg veit. Alt det andre i TP var bra laga, så jeg lurer på hvorfor akkurat dette stedet stinker.

Skal vedde for at slutten ble planlagt slik som dette:

 

Produsent 1: Nei, dæven, der gikk jeg tom for ideer. Øyh, Roar, hvordan skal siste tempel se ut?

Produsent 2 (eller Roar): Bare hiv inn et slott med mange etasjer. Du veit, OoT-fansen elsker sånt.

Produsent 1: Åja, holdt nesten på å glemme OoT-fansen. Greit, jeg gjør det. Men hva med sistebossen?

Produsent 2 (eller Roar): Bare sett inn Ganon på slutten der, så blir alle fornøyde.

 

Det er nettopp det slottet minner meg om. En svak, svak OoT-kopi, uten gåtene og stemningen. Ikke at jeg har så altfor mye imot OoT-kopier, bare det gjennomføres skikkelig.

 

Det at den siste kampen foregår på et avsperra område på Hyrule Field mot en fyr som bare ble plassert der av fanservice-årsaker gjør ikke saken mye bedre. Det er mangel på fantasi, mildt sagt.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

Må si meg uenig med det som sies her.

 

Det jeg synes folk ser feil i er at de ville ha et svært komplisert grotte kun for slutten sin del. Det er ikke alltid at det lar seg gjøre å ha en svær grotte til slutt med tusenvis av kompliserte tinger å gjøre.

 

Jeg velger heller å se det i helheten av alt, og si at det passer perfekt til spillets stemning og følelse. Musikken gir og en deja-vu, for dere som har spillet Ocarina of Time kjenner vel lett igjen.

 

Samt at der er litt puzzles i siste slottet. Noen hemmelige dører (blant annet den døra rett ved siden av døra til kjempen, full av kister og skatter).

 

Altså, jeg synes det siste slottet er en perfekt ending på et fantastisk spill. Jeg ser vært Zelda spill som individuelt ettersom det ikke er noe ledd mellom de forskjellige spillene, og dermed har jeg fått mange ubeskrivelige opplevelser.

Lenke til kommentar

Vel jeg synes det siste slottet var bra fordi stedet virker realistisk i forhold til hvor liten landsbyen "Hyrule town" egentlig er. Hadde vært litt rart om slottet skulle være så utrolig stort. Det skal representere Ganondorfs hjemmested (som han lenge stenger av med "skumringskraft"), ikke noe mer enn det. Selv vil jeg si at de to siste slottene sammen fungerer some et stort tempel. (dette er skrevet med Wiien, så jeg beklager mulige skrive/formuleringsfeil, artig uansett at Opera nå har lagt inn mulighet for feks. æøå :) )

Lenke til kommentar

Når jeg endelig kom til siste slottet så hadde jeg brukt en del tid på å ta igjenn ting jeg ikke hadde fullført, finne insekt og slikt, før jeg rundet det og var egentlig ganske klar for å avslutte. Jeg hadde lyst på en kamp mot Ganondorf og se rulleteksten, så for min del passet det ypperlig med en rask avslutning.

Hadde liksom allerede blitt mettet på ett langt og fyldigt spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xHHpelJc

Jeg synes Twilight Princess sluttet på en god måte. Det var egentlig ikke et tempel jeg gikk inn for å ta da jeg entret Hyrue Castle, det får man jo igjennom hele spillet (hvorav nesten samtlige var fantastiske). Jeg ville ha en episk avsluttning på et episk spill, noe jeg fikk. Både Zant-kampen (i etterkant av et artig og atmosfærisk tempel) og Ganondorf-kampen er kamper jeg virkelig likte. Det eneste jeg har å utsette på dem er vanskelighetsgraden. På en måte var jeg forberedt på å bruke de tre feene jeg hadde med meg, og evt. dø mot Ganondorf, men da jeg hadde litt mindre enn halve livet igjen fikk jeg en fe som var utplassert på "arenaen" i siste fase av kampen (en fe som var noe unødvendig plassert - når man tar sistebossen i et spill skal man være forberedt, ha med nødvendige gjenstander, ikke få gratis oppfylling av liv underveis). Men så har heller aldri Zelda-spill vært spesielt vanskelige.

 

Atmosfæren i tempelet var bra synes jeg. Mørkt, dystert og med Hyrule Castle-musikken fra A Link to the Past om jeg hørte riktig (en av de beste melodiene fra et spill noensinne). Riktignok var sluttempelet i Ocarina of Time mer underholdende, men som sagt gikk jeg inn i tempelet for å få en avsluttning, dvs. en sluttkamp, ikke et stort tempel. Dessuten var Ganondorf-kampen i Twilight Princess langt kulere enn i Ocarina of Time.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xHHpelJc
For meg personlig er det ingenting som slår sluttkampen i Wind Waker. TP var dessverre ikke like episk. Men det var nesten. Sammen med Ocarina of Time er det nok disse som er på topp 3-listen.

8922759[/snapback]

 

Jeg synes sluttbossen i Win Waker var en skuffelse. Puppet Ganon var kjedelig, og siste fase virket som enormt scriptet at det ikke ga rom for en ordentlig slåsskamp. Selve avslutningen var fet, men likeså i Ocarina of Time og Twilight Princess. Det jeg likte med Ganondorf i Twilight Princess var det at kampen var så veldig variert.

Lenke til kommentar

Det var ikke bare selve kampen, det var settingen.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Å kjempe mot Ganon på toppen av Hyrule Castle mens havet fosser inn overalt var helt utrolig. Jeg kan ikke se for meg at lokasjonen kunne vært bedre.

 

Ja, kampen mot Ganon var stilig den i TP, men den var ikke like episk syns jeg.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Sluttkampen i Wind Waker var skuffende synes jeg. Puppet Ganon var irriterende til slutt, og kampen på toppen av tårnet ble alt for lett og var for raskt over.

 

Jeg ville ha en kamp alla OoT kampen, men ble skuffet over WW kampen. Heldigvis leverte TP en skikkelig episk sluttkamp som overgår både OoT og WW

Lenke til kommentar

Synes både kampen og settingen i WW var bedre. Spoiler for de som ikke har klart WW og TP:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Okay. Puppet Ganon er bare stilig. Det var en utrolig opplevelse å se Ganon transformere seg midt i rommet. Enda bedre var det da man trodde man hadde vunnet, for så å se han stige opp igjen som noe annet. Kampene var dessuten til en viss grad originale (bortsett fra slange-Ganon, den var fantasiløs og kjedelig), og det liker jeg.

Så kommer TP med Zelda og Grise-Ganon. Joda, Zelda ser tøff ut, men det hele er dårlig utført. Først og fremst synes jeg Zelda kunne fått et helt annet kampmønster, siden å slå tennis med energikuler er kjedelig og oppbrukt. I tillegg til dette var hun for lett. Beviser egentlig hvor lett sistebossen i OoT hadde blitt om man hadde hatt en skikkelig kontroll :p

Uansett, Grise-Ganon var ikke mye bedre. For det første så han tåpelig ut, litt som om man hadde sloss mot sistebossen i OoT i fullt dagslys. Nå skal jeg ikke påstå at Puppet Ganon ser så mye bedre ut, men her følte jeg at jeg sloss mot noe helt annet enn mørkets herre. Dessuten hadde musikken et slags ørken-tema over seg (minner meg litt om ørkenbanen i Mario 64). Greit nok, musikken er ikke dårlig, men her passa den ikke inn. Denne bossen er derimot stilig å banke (mer originalt enn vanlig og det er bra), men han passer ikke som en del av sistebossen. For uepisk, om dere skjønner, og de burde heller hatt han som en vanlig boss tidligere i spillet. Det skal sies at hestekampen eide. En av de tøffeste Zelda-kampene jeg har spilt, faktisk.

 

Så over til sverdduellene på slutten. WW har klart bedre stemning, som sagt. Toppen av et slott, i et land i sin siste stund som holder på å oversvømmes av det mektige havet over? Prisløst. Men over til kampen. Jeg skal være ærlig; Ganon er like tanketom både i TP og WW. Han bare labber rundt og gjør de samme tingene i begge spillene, og det er aldri noe problem å parere hvis det skulle trengs. Likevel vil jeg si at WW ligger hakket over. Grunnen er variasjon. I TP var parering det eneste man gjorde. I WW måtte man samarbeide med Zelda for å ta Ganon, og dette gjorde det hele langt mer engasjerende. Kampen i TP hadde funka mye bedre om de hadde gjort den mer variert. Slutten i WW-kampen er også gjort på en bedre måte. I TP følte jeg mer at det bare var å slå som en galning til det kom en finishing blow-kommando. Selvfølgelig nok avsluttes WW-kampen på en svært overraskende og plutselig måte, men jeg likte den for det. Den så stilig ut, og passa bra inn. Alt i alt, WW er overlegen TP når det gjelder slutten, selvom jeg synes TP gjør andre ting på en langt bedre måte.

 

Men ærlig talt, jeg planla egentlig ikke å komme med en dyp sammenligning av forskjellige spill, siden de er hva de er, forskjellige. Tenkte bare å nevne det jeg synes WW gjør bedre enn TP. Jeg kan forstå at folk liker kampen i TP, absolutt, men jeg ville nok foretrukket noe annet.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

 

TWW ga meg likevel følelsen jeg aldri fikk når jeg spilte TP. Følelsen jeg satt igjen med når Link hadde skaffet Triforce of Courage var langt me repisk enn den jeg satt igjen med etter å ha samlet hodegreia til Midna (har glemt hva de heter).

Selvom det var kulere å samle dem inn i TP, følte jeg likvel at jeg ikke fikk noe igjen for det.

 

Sverdkampen mot Ganon i TWW var det mest episke med spillet. Tanken p åat du sloss mot han so mhadde kidnappet din kjære søster i et slott som skulle dekkes av Det Store Havet var bare utrolig. Når du stakk serdet i hodet på han i slutten, og var nødt til å forlate Kongen var noe av det beste jeg har sett i et videospill. Dessuten viste Linkflere følelser i TWW enn i TP.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...