Gå til innhold

Intel Core 2 Duo E6600 klokket for lavt!


Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg en helt ny Datakjeden maskin i går som de bygde. Jeg skulle sjekke opplysningene om CPUen med CPU-Z og da fant jeg ut at min E6600 var klokket til 1597,3 MHz. Jeg kjørte Prime Benchmarker for å teste om den ble klokket opp hvis den fikk kjørt seg og det gjorde den, men jeg vil ha den på konstant 100% ytelse etter fabrikkinstillinger. Jeg har slått av all strømtsparing men den er fortsatt for lavt klokket.

Vær så snill og kom med noen tips slik at jeg får klokket den opp igjen til 2,4..

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er speed-step funksjonen til Intel, den er der for å spare strøm og dermed avgir mindre varme. Denne kan deaktiveres i BIOS.

EIST eller Speedstep heter det, mener det var et tredje navn og (3 tegn), men husker ikke hva dette var.

Endret av k0n
Lenke til kommentar

Du må nesten gå inn i BIOS og sjekke hvilken multiplier og FSB den er satt til. Skulle ikke forundret meg om du ikke har fått til å disable speedstep likevel(mener du skal kunne disable speedstep i BIOS), 1,6GHz høres veldig ut som hastigheten jeg får når Speedstep slår inn på min E6600.

Lenke til kommentar

Du har sjekket at gjerne multiplieren ikke er stilt på 7 uansett om du tar av "Speedstep"? Hos meg lå den på konstant 1800 MHz idet jeg fikk min, og selv om jeg tok av Speedstep så holdt den seg der enda. Grunnen til dette var at BIOS hadde automatisk stilt multiplier til 7 istedefor 9.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...