_ziggy_ Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Har igjen klart å kåle til xorg.conf så jeg ikke får starta noe grafisk grensesnitt (KDE, Kubuntu), så jeg får jo ikke redigert den igjen med gedit. Hvilket program kan jeg da bruke for å redigere xorg.conf? tror bare jeg glemte en "Endsection" nederst... prøvde å bruke "cat" men denne er vel kun for å vise (altså ikke redigere) tekstfiler?
Mr.Elendig Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 (endret) nano, vim eller emacs Edit: vim og emacs kan virke lit tunge å byrje med, men dei er vert å sette seg litt in. nano er meir eller mindre notepad for terminal. Endret 19. juni 2007 av Mr.Elendig
_ziggy_ Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Skrevet 19. juni 2007 Dæven, det var kjapt svar!! Takk... skal prøves øyeblikkelig
_ziggy_ Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Skrevet 20. juni 2007 Må bare takke igjen... ordna seg med nano og kommandoen (som jeg jo fant i xorg.conf) : sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg så var det bare å starte x
agvg Skrevet 20. juni 2007 Skrevet 20. juni 2007 For de som ønsker en lettvinn filbehandler og editor kan denne anbefales: http://en.wikipedia.org/wiki/Midnight_Commander
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå