Gå til innhold

Tilbehør til PS3

Defekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer først og fremst på om noen har anbefalinger om kabel fra PS3 til vanlig CRT-TV (har en 100Hz med flatt billedrør jeg ikke har råd til å skifte ut med det første). Bruker for tiden den fatale komposittkabelen som følger med, men det er litt irriterende å knapt nok være i stand til å lese teksten i MotorStorm. Såvidt jeg forstår er vel det beste alternativet for meg en s-videokabel. Er det noen som har noen formening om hvor jeg kan få tak i en ganske rimelig og bra en? Greide uten noen øvrig sammenheng å sløse bort et par hundre kroner på en ELENDIG komponentkabel som ikke virker på min TV og ikke er verdt å bruke på noe HD-ready da jeg kjøpte PSen, så hvis noen har lyst på en er det bare å komme til Trondheim og hente :blush: .

Forøvrig tenker jeg på å kjøpe meg ny TV etter sommeren. Siden jeg har relativt liten hybel vurderer jeg at jeg kanskje skal gå for en litt mindre og billigere TV i denne omgang (f.eks. 720p 32"/37"). Noen som har noen anbefalinger i dette segmentet? Greit om den oppfører seg brukbart med analogt input og bra med input fra PC, men PS3 og PC er viktigere enn analogt :ph34r: .

Og til sist, litt generelt: er det noen som vet om noen billige plasser for import av blue-ray, PS3-spill og annet PS3-tilbehør generelt? Hadde vært greit å dele noen anbefalinger om slikt i en felles tråd. For min egen del er jeg mest interessert i amerikanske/asiatiske steder, siden jeg har en import-ps3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste du kan gjøre er vel å skaffe deg ein RGB-kabel til din PS3, langt bedre bilde enn komposittkablene som du sitter på :) Du kan gjerne bruke samme RGB-kabler som de til PS2.

Skrevet (endret)

Akkurat som den der ja :) No vil det sikkert komme noen her og anbefale deg ein kabel til 4-5 ganger den prisen, men kor mye for seg det har kan man jo stille spørsmål om.

Må vel vere noen her inne som sitter på ein PS3 og RGB-kabel, eller har vi virkelig tatt steget inn i HD TV-verdenen folkens :p

Endret av Mala
Skrevet (endret)

eg sitter med en 7 år gammel tv, ps3 og RGB kabel..

den der var styggelig billig, betalte 279kr for min på mamoz.no..

knall bilde i forhold til kompositt..men viktig og sette den opp riktig innpå ps3en..:)

Endret av _KroSjefen_
Skrevet

Selv om Mamoz generelt er ganske dyre, er det godt mulig at den kabelen du fikk er BETYDELIG bedre enn den jeg linket til...

Med fare for å starte en diskusjon alle har tatt før; noen som vet hvor stor innvirkning kvaliteten å kabelen har med RGB-kabel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...