Gå til innhold

BKK slår til igjen


Anbefalte innlegg

Utrolig hvor mye rart de har drevet på med i BKK i det siste året. Virker som om de gjør alt de kan for å ødelegge produktet de engang hadde. Fikk følgende brev fra dem - legg spesielt merke til avsnittet "nå oppgraderer vi bredbåndsporteføljen vår".. Nå er ikke jeg it-utdannet men selv jeg forstår at en endring fra 6000/4600 til 6000/3000 ikke er en oppgradering..Greit nok at de reduserer prisen men allikevel. Fy skam BKK :mad: Opplastingshastigheten var jo det eneste som skiller dem fra ADSL.. Jeg kan jo få NGT med 3*nedlast og opplasting som er styggelig nært for mindre penger enn det BKK krever..

post-11290-1182178974_thumb.jpg

Endret av Taxman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var lynrask med å spørre om 20/4 linja kan du tro. Ventet i over en uke på svaret, og når den kom var svaret " du har internett over kabel, og vi kan da ikke levere 20/4." Gikk så inn på nettsiden og så at borettslaget mitt var redigert, slik at 6/3 linjen er det "feteste" jeg kan få :-(

 

Begynner som sagt å bli litt kjipt å være kabelkunde. Fra å ha en 10/10 linje for 5 år siden har det gått nedover og nedover og i dag så betaler jeg nå det samme for en 6/3 som de tok for en 10/10 for 5 år siden. Er nå slik at jeg seriøst vurderer en adsl linje. Er jo ikke så forbasket mye mer opphastighet hos BKK enn adsl, pluss at jeg får jo tredoblet nedhastigheten min.

Lenke til kommentar

Du skrev at 6/3 er det raskeste borettslaget ditt kan få, det er ikke slik som noen andre spurte om at det er en skrivefeil? At din 6/3 blir til en 6/4,6?

 

Dersom det ikke er en skrivefeil kan man vel ikke kalle det en oppgradering nei... Hva betaler du nå i måneden?

Lenke til kommentar

Nei han går fra 6/4.6 til 6/3 mbit. Mener han betaler 649 vis ikke jeg tar feil.

 

Jeg sjekket på BKK sine sider. Noen kan få maks 6/3 mbit og noen kan få 20/4 som er det høyeste.Der de kan levere 6/3 mbit mener jeg at de har fiber. Hvorfor kan de ikke så levere 20/4 der ? Rart sier nå jeg.

Endret av t0ffemannen
Lenke til kommentar
Nei han går fra 6/4.6 til 6/3 mbit. Mener han betaler 649 vis ikke jeg tar feil.

 

Jeg sjekket på BKK sine sider. Noen kan få maks 6/3 mbit og noen kan få 20/4 som er det høyeste.Der de kan levere 6/3 mbit mener jeg at de har fiber. Hvorfor kan de ikke så levere 20/4 der ? Rart sier nå jeg.

8970600[/snapback]

De har fiber til kjelleren av blokka ja. Fra kjelleren og opp går det over coax kabel. De har nok ingen problemer med å guffe opp farten - i og med at jeg tross alt begynte med 10/10. Klarer de å presse 20/1 over ADSL teknologi, bør det virkelig være mulig å skvise 20/4 over coax kabel strekk på under 100 m.. Trolig er det nok viljen det går på.

 

Det har alltid gått nedover med BKK - eneste unntak var for 1 år siden - da økte de fra 4/4 til 6/4.6 - sikkert som et tilsvar for den økende ADSL2 trusselen. Hvorfor de nå endrer skal gudene vite. Sikkert for å kunne skru ned prisen fra 699 til 430. De fant vel ut at de kan ikke redusere prisen uten å redusere farten. De har vel allerede glemt at gamle kunder som meg betalte 430 for 10/10 i starten, for å så bli redusert til 8/8 for 420, deretter ned til 2/2 for 430 for å så få "tilbud" om 4/4 for 699.

 

Setter en dette sammen med at de sperrer smtp fra andre nett, samt ikke tillatter at deres smtp benyttes i andre nett (= undøvendig krøll med bærbar) samt denne siste "oppgraderingen" så er det sikkert forstålig at jeg blåser ut litt steam her.

 

Er det ingen andre BKK kunder her som har fått samme "oppgraderingsbrev" ?

Lenke til kommentar
Dårlig av BKK dette.Trodde det gikk Cat5 kabel fra kjelleren jeg. Uansett skulle de klart 20/4 på det lille strekket.

8978151[/snapback]

Kanskje det er i andre borettslag. Mitt var vel et av de første - og kontakten i veggen er en slik "rund" en, hvor det er skrudd på en overgang til standard kontakt, så jeg tror nok at kabelen ned ble strukket sammtidig med kabeltv kabelen en gang i tiden og dermed er coax.

 

Men dersom de klarer 20 mb over 1 000 meter med adsl på to tynne kobbertråder, burde det virkelig være mulig å gi et fetere bredbånd over coax.

 

Vi får vente å se.

 

Forøvrig, er jeg jo veldig fornøyd med BKK - stabilt nett, greie pinger etc. Er kun denne "småligheten" jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må bare få støtte deg i at BKK er elendig på bredbånd(og kabel-tv).

Som du sier så har de alle muligheter til å kunne levere båndbredde med stor hastighet.

De har fiber over alt å har hatt mye høyere hastigheter før.

Det er en bedrift med mye penger som kunne vokst seg store hvis de bare hadde hatt peiling med hva de driver med.

Det gjelder som sagt både bredbånd, kabel-tv og ip telefoni.

 

Har hørt at det er en del (2-3stk) av sjefene i bredbånd og kabel tv avdelingentil Bkk som har gått over til Get nettopp pga at de ikke får gjennomslag for forslagene sine. Bkk er ikke interessert i å bli ledende på dette området.

De har faste avtaler med borettslag hvor de leverer kabel-tv og bredbånd. De som sitter i styret i disse borettslagene er som regel "godt voksne" å har ingen kunnskap om kabel tv eller bredbånd, så dermed fortsetter de med Bkk siden de ikke "vet bedre".

 

Et annet spenningsmoment er jo hva Bkk gjør nå som bakkenettet kommer å de andre leverandørene begynner å levere hd kanaler, hd-tv over bredbåndet.

Bkk har også sine egene rutere som du MÅ bruke til brebåndet, samt sine egne dekodere som du Må bruke til kabel-tv. Verken ruteren eller dekoderen er gode.

Dekoderen er noe av de dårligste jeg har hørt om.

 

Mange av de andre selskapene som leverer bredbånd/kabel-tv leverer eller har planer om å levere dekodere med harddisk og hdmi kontakter. Hos Bkk så får vi en dekoder som ikke har elektronisk program guide som funker engang!

 

Har akkurat samme problem her i borettslaget(vi bor kanskje i samme borettslag..).

 

Jeg ville jo anbefale deg i å sende et brev eller e-post til styret i borettslaget hvor du forteller hva du mener å gjerne kommer med andre forslag og priser.

Du skulle vel ikke bo på Smiberget??

I så tilfelle skal jeg støtte deg:):)

 

 

Kan jo se på denne linken

http://bkk.no/servlet/se.ementor.econgero....a.language.id=2

Endret av Kaytona
Lenke til kommentar
Har akkurat samme problem her i borettslaget(vi bor kanskje i samme borettslag..).

 

Jeg ville jo anbefale deg i å  sende et brev eller e-post til styret i borettslaget hvor du forteller hva du mener å gjerne kommer med andre forslag og priser.

Du skulle vel ikke bo på Smiberget??

I så tilfelle skal jeg støtte deg:):)

 

 

Kan jo se på denne linken

http://bkk.no/servlet/se.ementor.econgero....a.language.id=2

9088669[/snapback]

Vestre Sælemyr.. Og jeg levde i troen på 20/4 i en uke - jeg gliste jo når jeg først så endringen. Sendte BKK epost med en gang, men når jeg fikk svar var det "nope" og når jeg da sjekket BKK sine sider hadde de fjernet 20/4 fra mitt boretslag. I eposten stod det at jeg fikk bredbånd "via kabeltv" og at det derfor ikke var mulig å gi meg 20/4.

 

Ihvertfall godt å se at jeg ikke er alene med å føle økende frustrasjon over BKK sine stadige innstramminger. Jeg vil ha 20/4 :( Eventuelt kan de jo i det minste gi meg 10/4 - jeg vet de kan, for jeg hadde jo 10/10 i gode gamle dager, og jeg tror ikke kabelen har rustet så mye på 6 år at den nå bare klarer 6/3..

Lenke til kommentar

Det er nok veldig mange som er irritert på Bkk pga nettopp dette med bredbånd og kabel tv. Problemet er at de fleste som har Bkk har låst seg igjennom borettslaget(spesielt gjelder dette kabel tv).

 

Håper du kommer noe videre i denne saken, jo flere vi er som klager på dem jo fortere må de få opp øynene.

Lenke til kommentar

Grunnen er nok at noen av disse bruker multilet teknologi for å spre signalet til de enkelte leilighetene. Begrensningen er da at man kan ha totalt ca 10 Mbit samtidig trafikk. DVS f.eks 6000/4000.

 

Andre lag sprer signalet fra fiberen via KAT5 nett, og disse har da mulighet for 100 Mbit, men foreløpig tilbyr BKK 20/4 til 459,-

 

Les mer her http://www.multilet.com/

 

Cyberdog

Endret av Cyberdog1
Lenke til kommentar
Grunnen til at BKK ikke leverer 20/4 til alle borettslag med egen fibertiknytning er at noen av disse bruker multilet teknologi for å spre signalet til de enkelte leilighetene som kun gir ca 10Mbit half duplex. Begrensningen er da at man kan ha totalt ca 10 Mbit samtidig trafikk.  DVS f.eks 6000/4000. 

 

Andre lag sprer signalet fra fiberen via KAT5 nett, og disse har da mulighet for 100 Mbit, men foreløpig tilbyr BKK 20/4 til 459,-

 

Les mer her http://www.multilet.com/

 

Cyberdog

9139024[/snapback]

 

Opplysende. Takk. Var ikke klar over dette. Viste bare at jeg hadde en "gammel" coax kabel.

 

Da hadde det vært veldig kjekt om BKK hadde gitt oss muligheten til å få 10 mb linje da, så kunne jeg selv valgt hva jeg ville bruke den til. For som regel så laster jeg enten opp eller ned. Hadde vært fett og fått 512 mb med feriebilder opplastet via 10 mb mens jeg surfet Hardware for å så kunne få 10 mb (-overhead) når jeg laster ned "linux-distroer" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...