Gå til innhold

Acer Aspire, mot TravelMate. Kvalitet?


Ghoul

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer litt på å kjøpe denne tassen her: Acer TM 6292

Til tross for litt iherdig søking, har jeg ennå ikke kommet frem til de konkrete forskjellene mellom Aspire og Travelmate serien. Jeg undrer fordi jeg ikke har den helt suverene kvalitetsoppfattelsen av Aspire, og jeg vet det har vært litt reklamasjoner på disse.

Misforstå meg rett: Jeg forventer ikke det helt store av en datamaskin i denne prisklassen, men for meg hvirker det som om det er en maskin som gir mye for pengene.

 

Før det blir for mye "kjøp den i stedet", vil jeg bare si at jeg ikke har råd til å kjøpe X60, og jeg er litt hypp på Santa Rosa til en rimelig penge. 12"-13,3" er obligatorisk.

 

Noen som har noen gode innspill på byggekvalitet, eller evt. noen andre modeller?

 

Mvh

Ghoul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

'Slight bump' endrer ikke det faktum at du bryter retningslinjene for bumping som sier minimum 24 timer mellom hver...

 

Såvidt jeg har forstått tidligere skal Travelmate-serien være rettet mot bedriftsmarkedet, dvs litt dyrere, høyere kvalitet og ikke den kvasseste ytelsen sammenlignet med Aspire, men for akkurat Acers tilfelle tror jeg de ikke har vært helt konsekvente med dette de siste årene, bla finner man flere Aspire- og Travelmate-modeller med samme specs, samme prisklasse og tilsynelatende omtrent samme utseende.

 

Imidlertid virker TM6292 som om den er fornuftig priset ut fra specs til å ha grei kvalitet, men dette er jo vanskelig å si noe om da den er helt ny på markedet og ingen har hatt sjansen til å eie den lenge nok til å kunne si noe om hvor godt den holder seg etter en tids bruk.

Lenke til kommentar

Minner om kva som står i våre retningslinjer angåande bumping:

Hva er "bumping"?

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn.

Lenke til kommentar

Har titta på den maskina selv.

Skriv gjerne litt om hva du syns om den.

 

Har lest at den kan bli litt varm/viftestøy, hadde vært fint å vite hva dine erfaringer er der, og hvordan den føles i bruk (tastatur, skjerm, pekeflate og byggkvalitet).

 

Håper du er fornøyd!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...