Gå til innhold

The Experience: Buss fra Stavanger//Mandal,KrSand,Porsgrun,Dramen


Ozwald

Anbefalte innlegg

Update 27/08:

Har endelig klart å få kontakt med et busselskap som kjører lange distanser, men desverre vil dette koste 25.000 kroner, siden bussjøføren er nødt til å sove over i Oslo til lanet er ferdig.. Dette vil da resultere i ca. 1500 pr. person som er med på bussen(siden vi er så få).

25.000 blir nok for mye for gjengen som er her inne, så siste mulighet er nok tog, evntuelt om en ellerannen her inne har buss og vi kan spleise på bensin osv.

Så basically vi er for få til at det er noe vits i det.. :hrm:

 

Hei, vi er en gjeng på tre personer som har tenkt oss til the Experience i høst. Vi er alle fra Stavanger og tenker på å arrangere buss, er det flere som kan tenke seg å være med på dette? Vi kan eventuelt kjøre innom andre steder på veien hvis det er interesse for det.

 

Noen som har "erfaring" med dette og/eller vet fremgangsmåten for å få dette til?

 

Dette er selfølgelig noe alle vil spleise på, så jo flere jo bedre!

 

 

UPDATE:

 

Her er (sånn ca.) ruten vi tar;

 

http://kart.gulesider.no/kart/map.c?startI...d=a_10000371874

 

Som dere ser går den igjennom Mandal, Kristiansand, Grimstad, Risør Porsgrunn, Drammen osv.

 

Dere som er fra Egersund kan komme opp til E39 og vente på "Ben's Cafè" eller hva det heter..

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Remy du vet jeg ikke har lappen.. men sansynelig at den kjører den veien til oslo...

stavanger - kr sand - arendal - Larvik - oslo

 

Raskeste veien det..

9220767[/snapback]

 

var nå ikke det gulesider sa.

 

men men. det er jo opptil de som skal kjøre bussen. du får ta kontakt med dem, og avtale noe.

Endret av Remyx99
Lenke til kommentar

Teori og praksis henger ikke alltid i sammen folkens. Kjører man buss over "fjellet" trenger gjerne det dobbelte av tid av hva man trenger med en personbil. Veldig svingete og trange veier.

 

Hvilket som helst busselskap vil foretrekke å kjøre kysten E39 over til Oslo. Effektiv kjøretid blir ca 6timer pluss evt stopp.

 

Uansett om dere skal ha dette realisert bør dere tenke flest mulig personer og ved å velge kystveien (som vi allerede har avklart er kjappest med en 13meter lang buss) vil flere kunne benytte seg av tilbudet og det blir billigere for alle.

 

Hilsen yrkessjåføren ;)

Lenke til kommentar

Skal si det var aktivitet her nå da! Sist jeg sjekket var det bare et innlegg.. Anyway, da ser det ut som at dette kan gå bra! Kontakter et busselskap innen de neste dagene så jeg får avklart pris og om det er mulig osv.

 

Ruten vi kommer til å ta er rundt kysten, ikke bare for det går fortere, men også får å få med flest mulig folk, dette grunnet at det sikkert kommer til å bli dyrt om vi er få.

 

Jeg legger opp et kart over den ruten vi har tenkt å ta i første post, så kan dere som er på veien gi lyd.

http://kart.gulesider.no/kart/map.c?startI...d=a_10000371874

 

 

Det er bare et problem jeg ser, og det er egentlig et ganske stort problem; 'Skal bussjøføren sove over, eller skal han kjøre hjem og opp igjen?

Uansett blir dette ganske dyrt, så vi trenger nok en del folk, mer info om dette etter jeg har kontaktet noen selskap.

 

Det er ikke tilfeldigvis noen bussjøfører i Stavanger som skal på The Experience? :D

Lenke til kommentar

Det var det som var poenget ja, er noe herk å bære med seg pc osv. fra togstasjonen eller leie drosje o.l Så det var det som var grunnen ja.

 

Har nå oppdatert første innlegg, så desverre folkens, hvis vi ikke får med flere blir det nok ikke noe hensikt i å ta buss..

 

Nå skal det nevnes at jeg sjekket NSB.no, og det koster 846 èn vei med tog(Økonomi - Ordinær), så det kan faktisk være noe å spare om vi får med folk.

 

Glemte å spør hvor mange det er plass til på en buss, men regner med det er ca. 30..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Bra at noen er handlekraftige nok til å prøve å få et slikt tilbud til å gå gjennom. Det er ikke mange som orker alt styret med å sjekke hvem som har betalt og ikke, purre på folk osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...