Gå til innhold

Valg av første LCD, enkle spørsmål og forslag


Vang1

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg sitter per i dag med en stor tung skjerm, og som mange andre drømmer jeg om å teste LCD skjerm. Siden jeg er litt usikker på hvor godt jeg kommer til å like dette, og et litt begrenset budsjett, ønsker jeg å høre med dere hva dere kan anbefale.

 

Jeg ønsker en skjerm som:

 

-Helst ikke dyrere enn 2500

-4:3. Widescreen er ikke noe for meg.

-Forholdsvis rask. Jeg spiller, spill som UT og Quake, så den bør klare dette noenlunde. Jeg er klar over at LCD ikke kan bli like bra som CRT.

-Størrelse: 17" --> (må takle minst 1280x1024).

 

Jeg har sett mest på Samsung Syncmaster 940BF og Samsung Syncmaster 931C.

Jeg har DVI-I kompitabelt skjermkort, og antar vel at DVI derfor er bedre enn den normale VGA HD-15 saken som CRT bruker?

 

Jeg har ikke gode kunnskaper om LCD annet enn det lille jeg har lest. Hvor rask respons trenger man? Er 8ms godt nok? Eller bør man gå for 4 eller 2ms?

 

Gode forslag mottas med takk.. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg selv har en LG med 2ms, og merker ingen etterslep, tror heller du ikke ville merket det med 8ms. Men jeg tror du ville blitt mest fornøyd med 931C pga design, for ellers er de nesten helt det samme.

 

Syns du også bør ta en titt store, store broren. Du må jo da selvfølgelig bruke litt ektra penger, og gå fra "ikke widescreen"-prinsippet ditt, men det er verdt det.Teh one

 

eller denne LG'en til samme specs og billigere.

Endret av Moal
Lenke til kommentar

av de 2 du har valgt er 931C den beste, både i utseende og litt i specsa.

men du budre kanskje gå opp til 20" siden det er bedre og billigere for denne:Samsung 206BW

og som noen sa, ikke gå etter "ikke widescreen" siden de fleste spill og programmer støtter widescreen. + at den 20" der har bedre specs og oppløsning en de 19"erne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...