Gå til innhold

9500pro --> 9700!

NeoGeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja , dette må jo bare prøves. hadde tenkt på 9500 pro uansett, så dette er jo toppers. eneste problemet er selve loddingen, jeg har ikke sjangs til å lodde noe så smått. noen her på forumet som har lyst til å tjene noen kroner på en halvtimes loddejobb?

Skrevet

Hadde nå bare 9500pro kommet i butikkene snart også da, så hadde jeg vært fornøyd jeg

Pfft 9500 er for pingler :p

Neida, men en 9500-->9700 hadde vert digg :D

Kommann! virk din sthøgge link!

*venter i spenning*

Skrevet
ja , dette må jo bare prøves. hadde tenkt på 9500 pro uansett, så dette er jo toppers. eneste problemet er selve loddingen, jeg har ikke sjangs til å lodde noe så smått. noen her på forumet som har lyst til å tjene noen kroner på en halvtimes loddejobb?

Det kan jo hende jeg kan hjelpe deg.......

Skrevet

Det står det kun gjelder ett fåtall av 9500pro korta, de som er basert på 9700 arkitekturen. Noen som har funnet ut hvilke kort dette er snakk om?

Skrevet

Hvis det er 9500 versjonen du kan gjøre det på er jo det enda bedre, blir jo vildt billig :D

Men trodde det var 9500pro versjonen det var snakk om?

Skrevet

http://forums.gamingorgy.com/viewtopic.php?t=670

"A 9500 with 128 megs of memory with the (256-bit interface which is diabled/not being used/defaults to 128) turns into a 9700 with 128 megs of memory (256-bit interface), and with overclocking it is able to reach 9700 Pro status"

Hm.. 1700,- for eit 9700 Pro? tja.. men så var det jo risikoen for å svi kortet og då..

Skrevet

Og garantien går jo t h...

tror jeg venter til noen andre her på forumet tester det. Kanskje en jobb for overklokking.no? :wink:

Skrevet

Dette ER virkelig noe å tenke på!

Men lurer litt på hvordan et 9700 pro kort "overklokket" ville ho gjort det i den testen? ...bare sånn for å sammenlingne!

Hva tror dere, sånn ca?

Skrevet

Vurderer å teste dette i morgen hvis de har kortet inne på komplett. (Sapphire 9500 128 MB)

blir ikke noe grisebra kjøp hvis det fungerer, (9700 kortet, ikke Pro) koster jo "bare" 800,- mer), men det er jo bare utrolig morro, og for ikke å si spennende !

Skal først høre om jeg kan få se på kortet før handelen, se at det ligner 9700 ref. desigen og sjekke at det er i alle fall 3,3 ns ram

space

Skrevet

men er du sikker på at det er bare 9500 versjonen som kan dette??

koffer kan ikje PRO versjonen dette da??

litt kjipt for eg har tenk å kjøpe 9500pro :-(

Skrevet

Så dette på Digit-Life.com:

4. RADEON 9500 128MB: all known RADEON 9500 board have RADEON 9700 design. 128Mb RADEON 9500 feature 256-bit bus and the same 8 memory chips identical to RADEON 9700. The RADEON 9500 GPU itself is pared-down with only 4 pipelines left operable. The remake enables all 8 pipelines transforming the GPU into the complete RADEON 9700. The memory bus is left alone as it’s 256-bit already, but besides the re-soldering you will need to repatch RADEON 9500 BIOS for all 8 pipelines to work - RADEON 9700 BIOS fits nice.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...