Gå til innhold

Skal starte en Orc male. Shaman eller warrior?


Anbefalte innlegg

Skal til å starte en ny char på Ragnaros. Grunnen til det er at jeg kjenner mange som spiller der, og vil jo da helst spille med dem. De fleste av dem, og på serveren ellers, er undead eller blood elfs. Siden Orcs tross alt bør være litt mere enn 12 % av hordens population, velger jeg å starte en slik, for å rette litt på tallene ;) Da virker rett og slett shaman og warrior mest spennende å være.

Så hva skal jeg velge? Shaman eller warrior?

Endret av BonoU2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal til å starte en ny char på Ragnaros. Grunnen til det er at jeg kjenner mange som spiller der, og vil jo da helst spille med dem. De fleste av dem, og på serveren ellers, er undead eller blood elfs. Siden Orcs tross alt bør være litt mere enn 12 % av hordens population, velger jeg å starte en slik, for å rette litt på tallene ;) Da virker rett og slett shaman og warrior mest spennende å være.

Så hva skal jeg velge? Shaman eller warrior?

8867487[/snapback]

 

Shaman får ghost wolf på lvl 20, noe som gir de 40% mer speed.

Det er veldig kjekt for å komme seg raskt fram.

Shamans kan heale. Du risikerer å måtte heale i instancer og slikt.

 

Warriors er pure melee class.

Warriors kan bruke plate armor, noe som gir de mer "armor" stats.

Som warrior blir du mest sannsynlig satt til å tanke, sjeldent at noen inviterer en warrior i 5-mans instancer for å være DPS.

 

Hva du skal velge kommer helt ann på hva du liker.

Lenke til kommentar
Det var aldri spørsmålet heller. Tingen er at vi ikke kan bestemme hva du skal være, vi kan bare opplyse deg om hva rollene til klassen er. Bare du kan stå for vurderingen.

8867593[/snapback]

 

Pfffffft, jeg vil ikke tenke, jeg vil at dere skal si meg hva jeg skal gjøre! :!:

Lenke til kommentar
Det var aldri spørsmålet heller. Tingen er at vi ikke kan bestemme hva du skal være, vi kan bare opplyse deg om hva rollene til klassen er. Bare du kan stå for vurderingen.

8867593[/snapback]

 

Pfffffft, jeg vil ikke tenke, jeg vil at dere skal si meg hva jeg skal gjøre! :!:

8867648[/snapback]

 

Da skal du velge warrior.

Lenke til kommentar
Det var aldri spørsmålet heller. Tingen er at vi ikke kan bestemme hva du skal være, vi kan bare opplyse deg om hva rollene til klassen er. Bare du kan stå for vurderingen.

8867593[/snapback]

 

Pfffffft, jeg vil ikke tenke, jeg vil at dere skal si meg hva jeg skal gjøre! :!:

8867648[/snapback]

 

Da skal du velge warrior.

8867662[/snapback]

QFT

Lenke til kommentar
Shaman gir deg flere muligheter, gå for shaman. Ikke hør på Lycan, han slutta å levle sin såpass tidlig :p Shaman er veldig gøy på level 40 og oppover.

8867942[/snapback]

 

Riktig, shaman var steinkjedelig i de tidligere levlene, men så snart man kommer såpass høyt at man kan få dual wield tar det av. :cool:

Endret av nerf
Lenke til kommentar
Shaman gir deg flere muligheter, gå for shaman. Ikke hør på Lycan, han slutta å levle sin såpass tidlig :p Shaman er veldig gøy på level 40 og oppover.

8867942[/snapback]

Det er forsåvidt riktig. I tillegg spiller jeg warrior med personlig healbot, noe som er veldig kjekt.

 

/1 LF3D [Random Instance], får gruppe med en gang.

Lenke til kommentar

Tanking er den desidert mest morsomme rollen i en gruppe/raid.

 

Har selv vært MT (Warrior altså), DPS (Rogue) og healer (Med shamanen. Det var riktignok ikke intensivt, kom aldri opp i en særlig høy level fordi klassen er dritkjedelig) og tanking overgikk healing som igjen banket DPS.

 

Her er forøvrig profilen, good old days dette her - sluttet å spille et par dager etter jeg fikk tak i de sexy skuldrene, den 22. april. *snufs*

Lenke til kommentar

Selv ville jeg ha valgt druid!

 

1: *veldig* bra tankemuligheter (feral bear)

2: *veldig* bra melee dps (feral cat)

3: Ganske bra healing (tree of life)

4: Ganske bra ranged dps (boomkin)

 

1 og 2 kan du gjøre med samme spec mens du levler, men på 70 må du velge å "tweake" spec'en din 100% for en av rollene.

 

3: og 4: krever egne spec, så her blir du bundet litt mer opp i en "greie" om du velger en av disse.

 

Edit: Eneste negative med druid er at du må være Night elf (alliance) eller Tauren (horde). Kanskje like greit egentlig siden Undead Druid og Gnome Druid ville ha virket litt pussig.

Endret av mythix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...