Gå til innhold

Test din LCD skjerm. Rullende teks.


Anbefalte innlegg

Dette er i grunn veldig enkelt, men ved å bruke skjermbeskytteren "rullende tekst", så virker det som en grei måte å sjekke for etterslep og sammenligne skjermen med en CTR.

 

Jeg har i min tekst brukt Tohoma-font str 72 i sort på lyseblå bakgrunn. Sett hastighet på maks.

 

På min 226BW, ser jeg tydlig sort etterslep (eller at teksten er ute av fokus) samt at teksten hopper litt fremover og flikker litt, i motsettning for å bare flyte fint over skjermen slik den gjør på min gamle 19" CTR.

 

Kan dere teste dette med samme innstilling, og gi en tilbakemelding hvordan den oppfører seg på deres skjermer? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uff, det var første gangen jeg "oppdaget" etterslep på lcd skjermen. :p Har sikkert hatt det flere ganger før, men det har aldri vært så irriterende eller sjenerende som under denne testen.

Har en NEC MultiSync LCD 1970GX. Tror det er 8 eller 4ms på denne. husker ikke.

 

Ble forøvrig en smule svimmel og rar i hodet av det, så det bør kanskje ikke anbefales for folk som lett får diverse anfall.

Skal dog sies at jeg er veldig trøtt og sløv nå, det har gjerne noe med saken å gjøre. :D

Lenke til kommentar

Hakking på full guffe på hastigheten har jeg forøvrig alltid hatt. Samme om det har vært lcd eller crt. Har alltid trodd det har vært tull med "grafikken" på skjermspareren. Alle de "innebygde" skjermsparerene i windows er sånn og har alltid vært sånn hos meg.

Lenke til kommentar
Hakking på full guffe på hastigheten har jeg forøvrig alltid hatt. Samme om det har vært lcd eller crt. Har alltid trodd det har vært tull med "grafikken" på skjermspareren. Alle de "innebygde" skjermsparerene i windows er sånn og har alltid vært sånn hos meg.

8863287[/snapback]

hehe noen som kan bekefte det noen som har et brukbart skjermkort som drar skjermspareren hehe (veldig krevende)

 

men test på crt skjerm noen a på en pc som er up 2 date

Lenke til kommentar

Ja, maskinvaren har heller ikke vært på topp i det siste, men et radeon 9800pro med amd barton 3200+, 1.5gig ram +++ burde klare det hakkefritt.. :D

 

 

*EDIT*

Klarer jo å kjøre mange spill som definitivt bør kreve mer av maskinvaren enn en skarve skjermsparer. Noen som vet hvor mye systemressurser skjermspareren bruker?

Og eventuelt hvilke ressurser som blir brukt.

*EDIT*

Endret av vgard
Lenke til kommentar
Ja, maskinvaren har heller ikke vært på topp i det siste, men et radeon 9800pro med amd barton 3200+, 1.5gig ram +++ burde klare det hakkefritt.. :D

8863420[/snapback]

jaja men det hakka med crt? og lcd?

8863452[/snapback]

Har ikke crt å teste med nå, men før jeg kjøpte lcd'en hadde jeg 512 minne men ellers samme pc. Da hakka det like mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...