Gå til innhold

HTPC kabb med 12 cm vifte, finnes det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takker nahojdat :) tenkte du hadde redda dagen, pløyde reviews og greier helt til jeg så at det var m-ATX....... burde vel spesifisert at jeg sitter på et ATX hovedkort jeg tenkte og bruke.. my bad

 

er jo strengt tatt ei spille maskin jeg skal ha i, E6600 og 8800gts, så derfor jeg trenger litt størrelse. bruker tv til pc skjerm så maskina brukes til det meste

 

 

har et rom i tv-benken som måler høyde 25cm, bredde 54cm og dybde 45cm så det kan være svært

Lenke til kommentar

Du har jo alltids Silverstone SST-LC17, sitter med et foran meg nå som jeg har bygd i for en kamerat.

 

Kjøler helt ok og er stille, god plass men ikke all verdens plass til CPU-kjøler (som jo er normalt for HTPC kabinetter).

 

Det følger med 2stk 80mm vifter og er plass til 2stk 92mm vifter pluss 1stk 80mm vifte i tillegg.. (2X92mm i front, 2X80mm bak, 1X80mm vifte i siden)..

Lenke til kommentar
Hva med denne? http://www.hardware.no/nyheter/kabinett/ht...god_plass/40369

 

I følge Silverstone er den tilgjengelig i europa allrede.

 

 

Brut

8862547[/snapback]

 

 

er jo egentlig det der jeg har lyst på, men spørsmålet er om jeg har lyst og gi 3000,- for det :hmm:

 

 

Du har jo alltids Silverstone SST-LC17, sitter med et foran meg nå som jeg har bygd i for en kamerat.

 

det der var ikke så dumt... hvor høy cpu kjøler snakker vi her? 10 cm? gidder du og dre frem linjalen?

Lenke til kommentar

nahojdat: gidder du og svare på noen spørsmål omSilverstone SST-LC17, mens du nå har det der?

 

1: den midterste HDD rammen, kan den skrues ut slik at man unngår konflikt med grafikkort? eller er det nok rom? 30 cm++ ??

 

2:må psu monteres slik at den drar luft utenfra? må jo være bedre at den også funker som kabb vifte...

 

3: max høyde for prosessorkjøler?

 

4: er vanlig dvd brener som det er plass til...

 

må si jeg likte det der litt :yes:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

1: Du må nok ut med den midterste HDD rammen, heldigvis kan ca alt demonteres lett i dette kabinettet.

 

2: PSUen MÅ ikke monteres så den suger luft utenfra men jeg vil anbefale det med tanke på støy (om den suger ut varme så vil rpm på vifter i den øke og bråke mer).

 

3: Max ca 12.5cm høy kjøler kan brukes, om man fjerner avstiving i topp, f.eks Zalman CPNS9500 (Har satt i Zalman CNPS8000 her, anbefales)

 

4: Det er plass til 2stk 5.25" DVD-brennere, altså full størrelse.

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Vet du har et ATX kort og gjerne vil bruke dette, men jeg tror nok jeg ville anbefalt å kjøpe Antec Fusion/NSK2400-EC likevel, og heller kjøpt et m-ATX hovedkort.

 

Det kabinettet får du inn en 11-12cm høy kjøler, det er heller ingenting fra kabinettet sin side som vil stikke borti kjøleren. Det er to 12cm vifter i siden (bra kjøling uten at det bråker all verdens). Har plass til to harddisker (med gummiknotter mellom disk og kabinett for å minske vibrasjon), og et normalt stort skjermkort (skjermkortet bør ikke være lenger enn hovedkortet).

 

Av de kabinettene som det er litt størrelse på, så synes jeg Antec sitt står litt frem. Selv skulle jeg egentlig ønske at jeg kunne fått det samme bare i et kabinett som ikke er like dypt (Ikke alle har 50cm dype tv-benker). Det er likevel litt kortere enn de fleste andre i samme klassen.

Lenke til kommentar
2: PSUen MÅ ikke monteres så den suger luft utenfra men jeg vil anbefale det med tanke på støy (om den suger ut varme så vil rpm på vifter i den øke og bråke mer).

 

takker for innsatsen!! skjønte jo at poenget med ordningen var og minske vifte støy :p men har byttet vifte i psu, ei 12 cm silenX @ 800 rpm, så den vil være lik uansett. har lite lyst og gi slipp på den luftstrømmen ei 12 cm vifte kan tilby

 

BlackH: har tenkt i de baner, men regnestykket blir ganske stort når jeg må gå til innkjøp av. kabb, hk og kjøler. ender vel fort opp på 2500,- da og veien opp til det fancye silverstone kabinettet som er linket til over er der. trenger da kun kabb.....

 

 

 

ser at Silverstone SST-LC17, kun finnes i sølv og at det tar noen uker for at de får svart inn. en plan har begynt og forme seg....

 

 

 

Silverstone SST-LC17

 

Scythe Zipang som kjøler

 

 

da er planen og dremle hull slik at cpu vifta på massive 14 cm drar kald luft utenfra, den vifta flytter 80 cfm på 1000 rpm det er bare enormt, får jeg den det i 700 rpm, utfordringen blir og finne 14 cm viftegrill...... ett anna experimen ville vel vært om den 14 cm vifta sugde luft ut, kunne muligens droppa kabb vifter da :hmm:

 

det må moddes litt :dremel:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
ville du ha 12 cm vifter så er det det på MGE HT-1 HTPC Sølv, 7" touchskjerm.

 

er en på høyere side og en på venstre side

8869765[/snapback]

 

 

fint det der, men synest det er litt vel drøyt priset, betaler mye for bare skjermen som jeg ikke har bruk for

 

 

ser jo forresten at i prisguidn er det fullt av disse skyhawk htpc kabb med 12 cm, men alle er utgått....

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...