Gå til innhold

Sparekonto innenfor postbanken.


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har nå betalt alt av gjeld jeg skylder, og lønna jeg får hver måned vil jeg ta vare på. Så hver gang jeg får lønn, skal jeg sette det på en konto, som ikke har noe med den vanlige kontoen min å gjøre. jeg vil ha en "brukskonto" som jeg kan bruke som jeg vil, og en sparekonto.

 

I postbanken så har jeg en "Leve ung" og en "kapital" konto. Hva er kapitalkontoen til? kan jeg bruke den som et oppevaringssted for pengene jeg vil spare, og vil jeg enkelt kunne ta ut fra denne kontoen når jeg trenger pengene?

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Noen som vet om noen gode sparingsideer? Tips for å minke utgiftene på små, filleting som kaffe, boller og slikt?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er postbanken.no du skal sjekke. Kapitalkonto er en sparekonto med høyere rente enn en brukskonto, i dette tilfellet begrenset til 12 uttak i året. Bruker du nettbank, er det bare å føre over selv. Ellers er mulighetene kontofon, å oppsøke Post i Butikk eller en Posthandel som det heter idag.

 

Så lenge du har "Leve ung", er det vel gebyrfritt. Senere strømmer gebyrene på selv om Postbanken ikke er den værste. Jeg har begynt å gå over til ren nettbank (Landkreditt) og sparer/tjener over 5000 kr i året på det. Renten på sparekonto der kommer til å bli 4,55 % fra første krone og ingen uttaksbegrensninger.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor gammel du er, men om du er over 18 burde du vurdere å bytte bank. Landkreditt er vel mest aktuelt hvis du har under 50 000. Har du mer anbefaler jeg Bank2. Leve Ung er billig, men renten er lav og kortet kan ikke brukes på nettet. Hos Bank2 får du gratis Visa-kort og 4,41% rente på sparekontoen (4,66 fra 18. juli), som også kan brukes til å betale regninger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...