Mannemann Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Hei! Jeg vil kjøpe meg ny bil og skal i den sammenheng kvitte meg med den gamle. Vanligvis bytter jeg inn den gamle i en ny og betaler mellomlegget. Har imidlertid hørt at man kan få mye mer for den på det private markedet, notert meg at internettsiden finn passer ypperlig for slikt. Noen synspunkter om hva som er mest lønnsomt? Mvh Mannemann
Pantera Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Du får nok mer på privatmarkedet, enn som innbytte hos forhandler ja. Hvor stor forskjell i pris kan nok variere, men for biler til rundt 100.000 kan det nok være fra 10-30000 kr i forskjell, avhengig av hva slags bil det er og hvor lett/vanskelig bilen er å bli kvitt. For å ta et eksempel....kjøpte meg ny bil i fjor sommer, og bytta da inn min Volvo S40, som jeg muligens kunne fått 80 tusen for privat. Kunne kanskje fått mer, hvis jeg hadde kosta på den litt (lett service og full shine), og hatt god tid til salg. Forhandler ga 70 tusen i innbytte. Fordelen, slik jeg så det, var at jeg ble kvitt bilen der og da, istedenfor å vente kanskje 2-3 mnd på å bli kvitt den. Pantera
andr3as Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Det kommer vell helt an på hva slags bil det er som skal selges, populære biler som det finnes mange av f.eks vw golf og toyota corolla kan du vell regne med at er ganske lettsolgte hvis prisen legges på et fonuftig nivå. Sjekk hva andre tilsvarende biler ligger ute for hos www.finn.no og www.autodb.no , og sett pris tilsvarende eller helst litt lavere. I slike tilfeller kan det nok lønne seg og at du får en fortjeneste på ca 10-20 %, hvis det er en mer ukurant bilmodell i det norske markedet så kan det ta lang tid før du får solgt den og dermed sitter du der med doble bilutgifter og oppbundet kapital som spiser opp fortjenesten. En annen ting er jo hvis du lar bilforhandleren ta bilen i innbytte så slipper du garantert å høre noe mer om den, hvis du selger den privat så er det jo også mulighet for tvister i etterkant på grunn av eventuelle feil på bilen , noe som mange ønsker å unngå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå