Gå til innhold

DDR2 eller DDR3?


LockBreaker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om det er lurest å gå for DDR3 eller DDR2? Hva er eventuelt fordelene ved å gå for DDR3/DDR2? :)

 

Jeg skal kjøpe PC til høsten, og dersom prisene er gått ned på DDR3 minne kommer jeg selvsagt til å kjøpe det. Men det er det at de er så dyre nå, er det noen sjangs for at de kommer til å gå ned til prisnivået DDR2 minnemodulene ligger på nå? :)

 

Mvh LockBreaker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg lurer på om det er lurest å gå for DDR3 eller DDR2? Hva er eventuelt fordelene ved å gå for DDR3/DDR2? :)

 

Jeg skal kjøpe PC til høsten, og dersom prisene er gått ned på DDR3 minne kommer jeg selvsagt til å kjøpe det. Men det er det at de er så dyre nå, er det noen sjangs for at de kommer til å gå ned til prisnivået DDR2 minnemodulene ligger på nå? :)

 

Mvh LockBreaker :)

8857982[/snapback]

Fordelen er vel høyere båndbredde bla, det er vel en sjangs for at ddr3 kommer ned på ddr2 prisnivå, men ikke til høsten eller den nærmeste fremtid for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart valgt DDR2 nå. Man får jo 4 GiB DDR2-800 til prisen av 1 GiB DDR3-1066.

 

Med andre ord ville jeg valgt 300% mer kapasitet fremfor 33% mer klokkehastighet.

 

Med tanke på kompatibilitet så er DDR3 litt mer "framtidssikker" men til den prisen så lønner det seg å heller kjøpe nytt hovedkort når DDR3-prisene har falt.

 

Jeg leste en artikkel med intervjuer av flere personer høyt oppe i DRAM-industrien. De mest pessimistiske mente at DDR3 ikke kom til å ta av før i slutten av 2008, mens de mest optimistiske mente helt i begynnelsen av 2008. Jeg antar en plass i mellom der er riktig, men ville selv sikkert vært litt tidlig ute. F.eks kjøpt DDR3 hvis jeg er i handlemodus i begynnelsen av 2008 selv om det er litt (30%) dyrere enn DDR2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...