Duqe Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Har fra før en 12" bærbar, men med den skjermen jeg ser ingenting i sola, hvilkne bærbar skjermer er det som er egnet til dette?
AndyF Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 "gamle" matte skjermer egner seg bedre ute i sollys som jeg har skjønt det
Snorre Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 "gamle" matte skjermer egner seg bedre ute i sollys som jeg har skjønt det 8851968[/snapback] Skjermen trenger ikke å være gammel så lenge den er matt. Matte skjermer er overlegne i sollys fordi de ikke reflekterer sollyset. Dette sliter de nye klare (glare) skjermene med. De reflekterer svært mye sollys og er dermed uegnet i solfylte forhold.
AndyF Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 derav ".." rund gammel. glossy/glare er vel mest brukt til nye pcer
Duqe Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Skrevet 13. juni 2007 "gamle" matte skjermer egner seg bedre ute i sollys som jeg har skjønt det 8851968[/snapback] Skjermen trenger ikke å være gammel så lenge den er matt. Matte skjermer er overlegne i sollys fordi de ikke reflekterer sollyset. Dette sliter de nye klare (glare) skjermene med. De reflekterer svært mye sollys og er dermed uegnet i solfylte forhold. 8851993[/snapback] Skjermen jeg har pr idag reflekterer heller ikke, men bildet er bekmørkt å se på i sola.
Oscar2107 Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Det er fordi lysstyrken på bærbare skjermer vil aldri klare å matche sola. Bærbare skjermer sender ut for lite lys per mm2
ventle Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 det er vel noen modeller fra Lenovo og Dell som er ganske gode på lysstyrke, husker ikke hvilke, men disse bør i hvertfall fungere bedre enn de fleste i sollys. I løpet av året kommer LED-baserte skjermer til å rulles ut i større grad (Macbook og noen Sony Vaio har vel fått det allerede), disse skal visstnok være betydelig mer lyssterke og vil jo da forhåpentligvis gjøre jobben ute i godværet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå