Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med D-Link Wireless 108G Gaming Router?


Anbefalte innlegg

Har en ADSL linje fra nextGenTel på ca 2Mbit nedlasting og denne er koblet til en D-Link Wireless 108G Gaming Router.

 

Problem: Når jeg fra en PC på innsiden av routeren forsøker å se web TV fra TV2 eller NRK, så hakker det noe forferdelig, bildet stopper opp etc. Jeg er koblet med kabel opp til routeren med 1GB ethernet, så det er ikke noe trådløst nett involvert.

 

Dersom jeg kobler PC'en opp rett mot ADSL linjen (utenfor routeren), så virker det perfekt. Det må etter min konklusjon være noe med D-Link Wireless 108G Gaming Router som skaper trøbbel.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den der er laget for å kjøre QoS til gamere vil jeg tippe at noe i settings er definert opp mot feks. traffic til diverse spill.

 

Prøv å kikk litt rundt i config og slå av ting der det står optimized for ditt og datt

Har ikke denne selv, men har brukt mye QoS i henhold til Cisco sine produkter

Endret av Tantor_
Lenke til kommentar

Husk også å sjekke om ruteren er oppdatert til siste versjon, de nyeste versjonene av firmwaren er mer stabile, kjappere og Qos fungere ihvertfall hos meg.

 

Om ikke det funker så synes jeg å huske jeg har lest om QoS og Tv2 noen ganger før. søk i forumet.

 

 

Mvh

 

Brut.

Lenke til kommentar

QoS går vel under Gamefule seksjonen?

 

"Use this section to configure D-Link's GameFuel powered by GameFuel™ Technology. This GameFuel improves your online gaming experience by ensuring that your game traffic is prioritized over other network traffic, such as FTP or Web. For best performance, use the Automatic Classification option to automatically set the priority for your applications."

 

Dette var slått av.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...