Gå til innhold

Hvilke ord liker du ikke lyden av?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
de engelske ordi "ointment" og "voyage" fordi dei kjem frå fransk.

8995907[/snapback]

 

Du vet at i det engelske språk stammer ca. 40% av ordene fra fransk?

8995935[/snapback]

ikkje kor mange PROSENT, men eg visste at ein god del kjem frå fransk ja. Litt sånn som noreg. Enormt mange ord kjem frå tysk.

 

red: der var eit diskusjonstema plutseleg borte

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Å bytte målform er ikke det samme som å finne opp ord.

9006548[/snapback]

 

Poenget mitt var at han prøver å skrive Nynorsk, PM gjerne han med feilen han gjorde. Tipper han skulle skrive "prosent".

 

Et "ord" som irriterer meg er: "Gøyere"

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Persent? Hva faen? Har du noen gang hørt noen si persent i dagligtale? Det er ikke en gang et norsk ord ...

 

Det er åpenbart et ord jeg aldeles ikke liker lyden av.

9006506[/snapback]

Eg ber om orsak. Har snakka for mykkje engelsk :blush: Også tenkte eg på per cento som tyde for kvar hundre og ikkje pro cento som tyde før hundre som oss dumme nordmenn seier :)

 

red: Eg nominerer prosent siden det ikkje gjer meining

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å gå enda mer offtopic kan jeg si at engelsk har faktisk minst et norsk ord og. Rigguetter. Er en øl som heter det på det engelske bondelandet. Det er selvfølgelig litt forandret etter flere hundre år, og på vanlig bokmål blir det Ryggvelter. Bryggeriet har tatt ordet "Rigguetter" med tanke på hva som skjer når en sau velter på ryggen... Noe av det samme som skjer når en person har litt for mye innabors. Det blir vanskelig å komme seg opp igjen, nemlig. Litt morsomt, men faktisk sant.

 

Ellers hater jeg alle ord som er opprinnelig engelske, men gjort om til norsk med bare enkelte bokstavforandringer. Men så hater jeg i tillegg hele engelske ord som er i språket, og dårlige forsøk på oversettelser selv om ordene ikke er særlig like, så det skal ikke være lett.. :blush:

Endret av Nattreven
Lenke til kommentar

Har såpass mye hat mot noen ord at jeg kommer ikke til å skrive dem en gang. Det er de barnslige ordene for å føre stoffer ut av kroppen vår.

 

B-ordet (Drite)

T-ordet (Pisse)

P-ordet (Gasse)

F-ordet (Gasse)

 

Spesielt b-ordet. For noen år siden fikk jeg vondt i brystet av å høre dem. Et lite stikk rett over hjertet. Har begynnt å venne meg til dem mer, men... Faen... De er helt forferdelige. Skal aldri få meg barn. De lager jo sanger om slike ord. Ser for meg en dame si til en liten unge, med den ekleste og koseligste stemmen du kan tenke deg "Må du gå på do og b-ordet?". :wallbash::realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...