Gå til innhold

Jeg flytter hjemmefra. Hjelp meg å overleve!


Propofol

Anbefalte innlegg

Det er ingen grunn til at det skal være negativt at man har hatt lån tidligere, så lenge man har betalt det ned uten problemer. Det eneste det viser er at man er en sikker kunde. En annen ting er at for det første lånet til bolig kan man få førstehjemslån. Da får man alltid inntil 100% belåning til laveste rente (som fortsatt er høyere enn lånekassen krever).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke gjort det mest lønnsomme ut av situasjonen, og har derfor færre penger enn du kunne hatt. For en økonom vil ikke det være positivt med tanke på betalingsevne.

8888505[/snapback]

 

Ja, ikke misforstå, nå som jeg da fikk huslån til de betingelsene jeg fikk har jeg da også tatt opp studielån, men nå var det nå en gang denne gjeldsfriheten jeg kunne vise til da.

 

La meg utdype (før du løst poengterer at jeg ser meg blind på det):

Mine forhandlingspunkter

1. gjeldsfrihet

2. sparing

3. jobbutsikter

4. kontantstrøm

 

Her var det altså slik at en av tingene som tippet lasset var det at jeg ikke hadde hatt gjeld før. Jeg sier imidlertid ikke det at det var veien til frelse. Uten sparingen min, den positive kontantstrømmen de 10 siste årene osv. så hadde nok ikke kredittavdelingen i banken vært like tårevåt. Men nå holder det nå en gang ikke med 2 like for å få fult hus i poker, det holder ikke med 3 av 4 hjul på bilen og det hadde ikke holdt uten gjeldsfriheten min for å få de betingelsene jeg fikk. Fakta.

 

Mitt poeng, nok en gang, lånemulighetene blir trangere fremover og om man planlegger å søke lån seinere, ja så kan det være dumt å selge argumentene sine til lånekassen.

 

 

Trådstarter får regne og velge som han vil, nå må jeg komme meg hjem fra jobb. Artig med en diskusjon rundt dette, selv om det trolig burde vært en egen tråd. Takk for tilsvar og argumenter, det får jo meg til å se flere perspektiver også! :)

Lenke til kommentar
Hvordan kan det være mer negativt enn å ha nedbetalt lånene sine?

Du har ikke gjort det mest lønnsomme ut av situasjonen, og har derfor færre penger enn du kunne hatt. For en økonom vil ikke det være positivt med tanke på betalingsevne.

8888505[/snapback]

Nei, Bjørnar! Tror ikke du har tenkt så nøye gjennom hvordan du kunne sikret deg mest penger :p

 

Sier ikke at det ene er mer negativt enn det andre, men at det ikke har noe å si:)

Lenke til kommentar

Gjerrigknark.com har mange tips til å være nettopp det, gjerrig.

 

Rask med deg alt av gratis vareprøver, og husk å lese reklamen du får i posten. Spesielt reklame fra matbutikker kan ha rimelige gode tilbud.

 

Edit: Post 100 :p

Endret av nymo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...