Cerb89 Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Hei, Jeg driver og setter meg litt inn i CSS, jeg fant denne menyen jeg tenke og teste ut litt... Jeg satt HTML-delen av menyen i en <Div>, koden ser slik ut; <div id="meny"> <a href="#">Link 1</a><br> <a href="#">Link 2/a><br> <a href="#">Link 3</a><br> <a href="#">Link 4</a><br> </div> Og CSSen ser slik ut: a { float:left; width:6em; text-decoration:none; color:ffffff; background-color:000000; padding:0.2em 0.6em; } a:hover {background-color:#FF0000} Spørsmålet mitt er da hvordan kan jeg få CSSen til å gjelde kun menyen og ikke alle linker som den gjør nå? keg prøvde å sette "#meny{" foran uten at det hjalp noe. Takker for svar.
funkweb Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 kun for meny skriver du da, #meny a { Verdi her }
Haraldson Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 For øvrig bør menyen være en uordnet liste; <ul id="meny"> <li><a href="#">Link 1</a></li> <li><a href="#">Link 2/a></li> <li><a href="#">Link 3</a></li> <li><a href="#">Link 4</a></li> </ul> For å få en liste til å vises horisontalt, må #meny li a floates til venstre og være display: block;, og #meny li ha display: inline;
Cerb89 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Skrevet 12. juni 2007 Hvordan får jeg fjernet "bullets" fra listen? Det nærmeste jeg fant på W3schools var noe slikt "<ul class="none">".
Stian Jacobsen Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 For å bruke egene bilder som bullets, bruk list-style-image: url(ditt/bilde/her.gif) no-repeat;
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå