Gå til innhold

Kan G25 rattet brukes til Forza 2 for xbox360?


capy

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har gått til innkjøp av 2 stk. G25 ratt vil jeg helst ikke ende opp med å kjøpe enda flere. Er det støtte for dette rattet til xbox 360? rattet blir jo støttet av PS2, PS3 og PC, alle gjennom USBgrensesnittet, så det er litt synd om MS setter en stopper for morroa bare fordi de vil selge sitt eget produkt (som for øvrig ikke har skikkelig gearshift eller clutch).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke mulig, PS3 f.eks har universal plug and play for dette. Du kan koble på hva som helst av muser, tastatur og webkamera og eksterne disker om du vil.

 

Aner ikke hvorfor Microsoft har valgt å kjøre kun sine egne produkter, kanskje for å tjene penger.

Lenke til kommentar

flott! håper de lar oss bruke det beste rattet på markedet, noe annet ville vært galskap, GALSKAP sier jeg:) så spørs det om MS vil bla opp tusenlappene for å ha monopol på rattmarkedet, om det er den veien det fungerer.. Kanskje det er Logitech som må bla opp for å komme på 360markedet?

Lenke til kommentar

Det har blitt postet på flere forum, blant annet Forzamotorsport.net og Logitech sine, at MS er grunnen til at G25 ikke kan brukes på 360'n.

DriveFX Axial Feedback-rattet fra Logitech er tilgjengelig men ikke G25.

Jeg går sikkert nok en gang i fella med min bastanthet, og kan godt moderere meg til å _mene_ at det er MS som er bremsen her.

 

Rett meg dersom jeg tar feil, men dreier ikke mye av konflikten seg om en lisensavgift MS krevde at Logitech skulle betale for å bruke FF-teknologi på Xbox360?

Logitech mener denne avgiften er helt urimelig, og lengre har de ikke kommet.

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar

Problemet til MS er vel at om G25 slipper inn i 360verdenen, vil jo deres eget ratt bli overflødig. ingen som bryr seg om noen ekstra ledninger når rattet er så mye bedre, og med ekte gear og clutch! :) rattene som er laget av andre enn MS og som passer til 360 er vel kopier at orginalrattet og trenger derfor ingen egen programmering i spill, eller tar jeg feil her?

Lenke til kommentar
Problemet til MS er vel at om G25 slipper inn i 360verdenen, vil jo deres eget ratt bli overflødig. ingen som bryr seg om noen ekstra ledninger når rattet er så mye bedre, og med ekte gear og clutch! :) rattene som er laget av andre enn MS og som passer til 360 er vel kopier at orginalrattet og trenger derfor ingen egen programmering i spill, eller tar jeg feil her?

8864153[/snapback]

Tror det stemmer godt..!

Lenke til kommentar
Problemet til MS er vel at om G25 slipper inn i 360verdenen, vil jo deres eget ratt bli overflødig. ingen som bryr seg om noen ekstra ledninger når rattet er så mye bedre, og med ekte gear og clutch! :) rattene som er laget av andre enn MS og som passer til 360 er vel kopier at orginalrattet og trenger derfor ingen egen programmering i spill, eller tar jeg feil her?

8864153[/snapback]

 

Det har nok mer med lisensavgifter på FF for Xbox360 enn at de er redde for at rattet skal bli overflødig. 1200kr i prisforskjell (altså omtrent dobbelt så dyrt) sier jo sitt og da spiller det ingen rolle at G25 er bedre da det appelerer til en helt annen brukergruppe.

Lenke til kommentar

mulig det. men G25 virker allerede til PC, PS2 og PS3. MSrattet virker vel bare til 360. Jeg ser på det som en stor fordel at jeg ikke trenger å kjøpe ratt til hver enkel konsoll lenger. Jeg har i alle fall 4 stk. ratt til forskjellige konsoller, så det begynner å ta litt plass etter hvert:)

Lenke til kommentar
mulig det. men G25 virker allerede til PC, PS2 og PS3. MSrattet virker vel bare til 360. Jeg ser på det som en stor fordel at jeg ikke trenger å kjøpe ratt til hver enkel konsoll lenger. Jeg har i alle fall 4 stk. ratt til forskjellige konsoller, så det begynner å ta litt plass etter hvert:)

8871415[/snapback]

 

Jeg er forholdsvis likegyldig til PS3 som konsoll, men er misunnelig på det faktum at PS3 (og PS2 for den saks skyld) ser ut til å være langt mer frisinnede når det kommer til eksterne leverandører.

Jeg tror og håper at G25 etterhvert blir tilgjengelig på 360 også, men det gjør det kanskje litt mer bittert for oss som allerede har brukt litt penger på Ms-rattet.

Gir i alle fall Sony en :thumbup: i slike tilfeller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

noen som har en oppdatering på saken? Jeg lot en fører kjøre et løp for meg. Ved å bruke D-padden får man opp en del kjekke detaljer om hvordan bilen oppfører seg. Man kan også se at clutchen slår inn og ut, så spillet har i alle fall støtte for clutch. da skulle det ikke være noe problem å få implentert dette rattet med en enkel oppdatering. Force feedback er ikke så viktig, selv om det hadde økt spillopplevelsen.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Sitter selv med et logitech williams f1 ratt som jeg har brukt på PC og Xbox 1, og brukt masse. Trengte noen uker med testing og kallibrering men så gikk det. Noen som vet om det går an å få takk i (modda) driverene et sted så at det går an å bruke på 360? Har konverter for rattet til USB, så derfor kunne jeg bruke det på pc. Driverenetil PC ligger på nettet men hvordan får man 360`n til å akseptere dem?

 

Er også enig at dette er melking av kunder fra Microfjot sin side, rattet som funker til Xbox 1 og Pc må da for svingende også kunne brukes på 360!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...