Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Facelift til Audi A4 1998 mod.


md_86

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :)

 

Jeg kommer i stor sannsynlighet til å kjøpe meg en Audi A4 1998 mod, en av de kommende dagene. Mine spørsmål er som følger:

 

-Er det mulighet for facelift til en modell etter 2001 (den nyere modellen)?

-Hva vil dette koste?

-Kan det gjøres selv?

 

Har lagt ved et bilde av en slik front jeg gjerne kunne tenke meg. Jeg vet det ikke er en 2001 front, men denne fronten kunne også absolutt vært aktuell.

Hvordan kan jeg få de rammene langs vinduene?

Noen som vet hva som har blitt gjort på denne bilen, osv?

NB! Ganske viktig at det er tåkelys med på den nye fronten.

 

Tusen takk for svar, folkens! :thumbup:

post-129172-1181566562_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikker på om du får akkurat det du spør etter, men det finnes jo en haug av forskjellige frontfangere og velge i, du har ikke funnet noen andre du liker da?

 

Pris for frontfanger ligger som regel mellom 3-5.000,- + lakkering. Tåkelys må kanskje kjøpes ekstra alt ettersom og pleier ligge rundt tusenlappen.

Lenke til kommentar
Det fronten der er fra 95-01 modell....

 

Tenker du kun på facelift eller den nyere typen?

 

Fordi facelift, så må du ha nye døråpnere(klinkere?), frontlykter, baklykter... tror ikke det er så veldig mye mer utseendemessig?

8834226[/snapback]

 

Altså, i hovedsak kun på facelift (fronten). Den bakre delen er ikke så viktig, egentlig. Men la oss nå si at jeg ønsker den fronten, som er på bildet over.

 

Hva må til fra en standard A4 1998 mod.?

Lenke til kommentar
jeg vil på det kraftigste annbefale orginal S4 grill og fanger, de klare lyktene, og xenon i alt av lys selvfølgelig.. en kompis har dette, på en 97modell.. er vist et skille mellom 97 og 98, men tror ikke det går utover dette fordeom

 

Bilde082.jpg

 

Bilde037.jpg

8838892[/snapback]

Hvor har han fått tak i S4 fangeren?... Og hvor mye betalte han?

Lenke til kommentar

fant et annet godt bilde også

n580977813_156888_1479.jpg

 

orginalt på audi.. usikker på hva han betalte..men han kjøpte med en sånn "dekor ramp" jeg mener å huske sitter på de amerikansk utgave.. en plate som gjør at fangeren blir plan der skiltet typisk sitter.. i usa er det ikke krav om skilt forran eller åssen det var..denne var vist nokså dyr, men ser for meg en med fordel kan finne dette på ebay eller lignende

Lenke til kommentar
fant et annet godt bilde også

n580977813_156888_1479.jpg

 

orginalt på audi.. usikker på hva han betalte..men han kjøpte med en sånn "dekor ramp" jeg mener å huske sitter på de amerikansk utgave.. en plate som gjør at fangeren blir plan der skiltet typisk sitter.. i usa er det ikke krav om skilt forran eller åssen det var..denne var vist nokså dyr, men ser for meg en med fordel kan finne dette på ebay eller lignende

8839938[/snapback]

 

Hei folkens!!

 

Da var ny A4 1998 mod innkjøpt! Jeg er en lykkelig mann! Elsker denne bilen altså. Den ser jo så grom ut også. I tillegg ligger den som støpt på veien, helt RÅTT! :thumbup:

 

Nå ønsker jeg tåkelys. Men trenger jeg virkelig å bytte hele frontfangeren for å få på tåkelys? Altså, den standard fangeren er grom nok for meg! Det ser ut som at det kun er å installere tåkelys på den, men hvordan gjøres dette?

 

Det er nemlig knapper inne i bilen for nettopp tåkelys! Og det er jo litt rart at den har knapper for tåkelys, når tåkelys ikke er standard på bilen? :hmm:

 

Har også lyst på RS6 eller RS4 felger. Vet ikke helt hva som passer best, og i hvilken størrelse. Noen som har tips eller råd?

 

 

Kan noen hjelpe? Takk! :w00t:

Lenke til kommentar

Audi A4 har jævlig mye plass i hjulbuene, så du får klemt inn 19" uten problemer.

 

225/35/19 kanskje?

 

Kan noen med a4 eller litt mer peiling enn meg svare? Jeg vet bare du får plass til store felger på a4 uten og måtte valse osv. :p

 

Btw, S4 styling på en a4 ser VELDIG bra ut om du kombinerer det med facelift lykter, røde og hvite "clear" baklykter, fine felger og senking. Da har du en sinnsykt pen bil.

 

Er det stv eller sedan ?

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
Audi A4 har jævlig mye plass i hjulbuene, så du får klemt inn 19" uten problemer.

 

225/35/19 kanskje?

 

Kan noen med a4 eller litt mer peiling enn meg svare? Jeg vet bare du får plass til store felger på a4 uten og måtte valse osv. :p

 

Btw, S4 styling på en a4 ser VELDIG bra ut om du kombinerer det med facelift lykter, røde og hvite "clear" baklykter, fine felger og senking. Da har du en sinnsykt pen bil.

 

Er det stv eller sedan ?

8872623[/snapback]

 

Sedan.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Som dere sikkert har forstått, så har jeg veldig lyst til å "omgjøre" min A4 97 mod. til en S4. Det ble skrevet noe om at jeg bør få på facelift lykter, clear baklys og senking for å få den til å se mest ut som en S4.

 

Først og fremst; hvor får jeg tak i facelift lykter til Audi A4 97-98 mod.?

Har tittet litt på en S4-grill fra norskbildelsenter.no, som kun er å bytte ut med den gamle grillen. Men samtidig så tenker jeg at dette ikke vil bli "gjennomført" NOK, med tanke på at S4 har en helt annen frontfanger osv. Vil det derfor kanskje være bedre å kjøpe inn frontfanger i tillegg til grillen, som en annen i tråden snakket om, og heller få et mer GJENNOMFØRT look?

 

Er nemlig ikke interessert i å legge FOR mye penger i dette, og den frontfangeren sørger nok for at lommeboka blir en del tynnere. Også med tanke på at jeg må fikse på en god del andre ting, ettersom jeg faktisk har valgt å gjennomføre det hele ordentlig.

Hva synes dere?

 

Samtidig bør jeg jo også få fikset bakdelen og sidene, og hva vil inngå her? Nye lister og en feit bakfanger? :hmm:

 

Hvordan får jeg tak i S4 symbolet, som skal festes bak?

 

 

Takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

du motsier jo deg selv i annen hver setning!? du vil omvandle en a4 gjennomført, og komplett, til s4 look..det er ikke billig..isåfall ender du opp med noe misslykka sundtstyla lokalråner forsøk, som ikke er verken gjennomført eller i det hele tatt fint! fangeren mener jeg han sa kosta 8 eller 12 lapper, xenonlysa(x3) kosta 6lapper, grillen kan du jo få tak i brukt, lettere enn fanger, senkesettet på den jeg har vist er K&W variant 2, prisen på det er jeg litt usikker på, men er en plass mellom 15 og 20 lapper mener jeg å huske. det er justerbart i høyden rundt om, og hardheten på demperne.. itillegg på denne er det BBS motorsport hjul, 8.5x18, med dekk er listepris på dette 30lapper. for å få den såpass nedpå med disse hjula må innerskjermene fjernes, "kanten" kappes/brettes, så er hele skjermene trekkt litt ut også.. dette er bare litt av det som er gjort, og ja,kronene FOSSER om en holder på med bil! tro meg

 

*men ja, s4 emblemer på en a4? det eneste du oppnår da er at mange ler av deg når bilen din går som et dass,når du først har gitt forventninger! jeg hadde hvertfall aldri gjort det!

Lenke til kommentar
itillegg på denne er det BBS motorsport hjul, 8.5x18, med dekk er listepris på dette 30lapper.

8909995[/snapback]

 

30 500-lapper da? :) Felgene heter forresten BBS Challenge

Og dessuten koster KW Inox Var.2 12.000kr

 

Det blir jammen billig med realitetsrabatt;)

 

Og istedet for å si at skjermene skal kuttes og brettes og trekkes ut, si "valses"

BTW koster dette 500kr pr hjulbue...

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...