Gå til innhold

Finnes det en billig og stillegående pumpe?


Anbefalte innlegg

Hei.

har hatt TT kandalf LCS nå en stund, eneste er at den hersens pumpa bråker en del så tenkte jeg skulle skaffe en ny, men interessen for pc og slikt er laber i disse varme tider så leter bare etter en stillegående og billig pumpe som fungerer i sommer før jeg investerer i heftigere saker til høsten/vinteren.

 

Takker på forhånd.

 

Edit: Glemte å spørre om det var noen som hadde forslag :p

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på her.

 

Jeg kjøpte et vannkjølingssett Tt Armour. Den kjøler Intel X3210 på 2.9Ghz ganske bra, og de 4 kjernene ligger på 39-44 grader idle.

 

Dog, jeg ser etter ny vannblokk, og ny pumpe, originalen bråker en del, og jeg holder på å skifte ut viftene med noen som bråker mindre.

 

Jeg vil gjerne ha en anbefaling på en bedre CPU blokk, en stillegående pumpe (minimum 500l/timen) og eventuelt vanntank slik at jeg får mer plass i kabinettet.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Har selv brukt denne pumpen, og har gjort meg to erfaringer.

 

1. Pumpen, når den står sammen med vanntanken - skaper en del vibrasjon og støy om det ikke brukes noen form for vibrasjonsdemping.

 

2. Dersom pumpen monteres slik at det er slange mellom pumpe og vanntank, samt at pumpen monteres f.eks. på vibrasjonsdempende gummiben, så vil pumpen bli svært lydløs. Da vil tvert i mot viftene bråke mye mer. Og med viftestyring så ble min Tt Kandalf LCA tilnærmet lydløs, også med denne pumpen.

 

EDIT: Tt 120 mm viftene trived best med mer enn 5 V (ca. 44%). Da er de svært stille, samtidig som de holdt temperaturen i mitt Kandalf LCS lav, også ved load!

 

Alternativt kan dere benytte "Shoggys Sandwich" (siden er på tysk, men bildene er selvforklarende). En slik lager dere enkelt og billig selv (kjøp bitene på obs! bygg eller Claes Ohlson).

 

Jeg har målt flowen i mitt kabinett, og den er tilnærmet lik (litt bedre faktisk) Aquastreampumpen fra AC, når denne går på anbefalte innstilling (49Hz - min instilling). Med mitt system med komplett WC (som er nede for oppgradering nå), ga Tt pumpen 50 liter/timen.

 

Jeg ville, dersom dere er ute etter å spare litt penger, prøvd vibrasjonsdemping før skifte av pumpe. Pumpen er egentlig svært OK den.

 

Jeg skal i løpet av uken presse (det er trangt!) denne pumpen, Tt cpu-blokken, og en gpu blokk inn i reservepcen min (HP dx5150MT) som nå går svært varm. Vil da bruke en slik sandwich til vibrasjonsdemping (venter på radiator). Jeg kan da informere dere om hvordan det går mht til støy :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Jeg har en Danger Den DD12V-D4 Pump/Swiftech MCP600 som i mine ører bråker rimelig mye. Så jeg lydisolerte med 2 lag: 10mm tykk lydisoleringsmatte innerst og rundt den 2-3 mm tykk asfalt matte. Laget små hull for rørene naturligvis. Mounta det hele på ei fjøl og lirket det inn i kabinettet. Lydnivået er dermed meget tilfredstillende, ved trafikk ute øverdøves pumpa. (I et vanlig byområde, utenfor sentrum) - plages nå mer av knitring og vibrering fra hardiskene ^^

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar

Problemet med puper som drbo sier er at de vibrere. Min tt pumpe (er ikke samme som er i kandalf kabinettene) bråkte også som bare det, men jeg la noe kuleisolasjon til rør under, og den ble tilnærmet lydløs.

 

Viftene på tt radiatoren bråker også litt, så jeg kjører de på 7v, og da er de også veldig stille.

 

Men jeg har fått en ny pumpe nå, en Laing DDC-1 T (9W) som skal være veldig stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...