Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i en barnselig person

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei. Jeg er en gutt på 16 år. Jeg skal prøve å gjøre en lang historie til en litt kort en.

Jeg er en person som er egentlig veldig moden for alderen. Tar seriøse valg og er mer mentalt moden en jeg er gammel. Jeg er alltid sikker på valgene og tar skjeldent feil for jeg er veldig kritisk i mange tilfeller.

Poenge her er at jeg er forelsket i ei i same klasse som meg som går under kategorien "barnselig". Hun har mange venner og er flink på skolen akuratt som meg. Men oppførselen hennes er ikke som en moden 16 år gammel jente.

Det fleste i klassen liker henne men viss jeg går runt å spør det fleste gutter og jenter i min klasse, så sier det fleste at hun og noen få andre er veldig teite.

Gjør barnselige valg og er lite moden for alderen. Jeg har også fått hørt: Hun oppfører seg jo som en liten dredunge.

Mange overdriver om hva det synes om henne og andre i klassen. Å skal jeg svare helt erlig med meg selv, så har mange av dem rett.

At hun og noen andre ikke er så moden som alle andre.

Men jeg elsker henne fordeom og vi er egentligt på vippen til å nærme oss et samliv nå.

Men viss vi blir i sammen så er det faktisk jeg som vil bli baksnakt ikke henne. Da vil mange kommet til å si: ÅÅÅ jeg trodde ikke "han" kunne være så dum engang. Hun er så barnselig og teit.

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon?

Jeg elsker henne og er såpass moden at jeg kan si det og ikke bryr meg om hva andre mener. :love: Det er ikke jeg som har bestemt at det er henne jeg skulle falle for. Men i mitt hode har hun så søt personlighet og utseende.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst må jeg bare få si at dette var et merkelig stykke tekst.

Men viss vi blir i sammen så er det faktisk jeg som vil bli baksnakt ikke henne. Da vil mange kommet til å si: ÅÅÅ jeg trodde ikke "han" kunne være så dum engang. Hun er så barnselig og teit.

Men du bryr deg jo ikke om hva andre mener...?

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon?

Er det egentelig interessant?

Svaret ditt er her:

Jeg elsker henne og er såpass moden at jeg kan si det og ikke bryr meg om hva andre mener.  :love: Det er ikke jeg som har bestemt at det er henne jeg skulle falle for. Men i mitt hode har hun så søt personlighet og utseende.

Så gi nå blanke i hva andre måtte mene om deg, henne, you name it. Gå for det.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Jeg bar lurer på hva hadde dere gjort. Hadde dere blitt påvirket av hva andre synes om han/henne elle hadde dere tatt egne og selvstendige valg?

Og hva om dere hadde likt en person som gikk under kategorien barnselig? men du likte han/hun. Hadde du skipet denne personen bare for du viste du kansje ville blitt baksnakt?

Intresert i å høre hva andre hadde gjort også :)

Skrevet

Hvis du liker jenten for den hun er, må du nok leve med at hun er litt barnslig også. Bare ikke hør på hva de andre sier, det blir dumt.

Det kan også være at jenten forandrer seg etterhvert. Hvis du er moden, og hun begynner å være en del med deg, kan du lett påvirke henne. Jeg ble sammen med en gutt som var ett år eldre enn meg, og langt mer seriøs. Jeg var vel ikke akkurat barnslig, men kanskje litt umoden? Vel, uansett så forandret jeg meg en del. Til det bedre, etter min mening :p

Skrevet (endret)

Ja, det er du :p

Edit: On-topic: Syntes du burde drite i hva de som kun ser det overfladiske syntes, har selv en bestevenn som mente man var desperat hvis man gikk for noen som var yngre :p

Endret av Eike_Oak
Skrevet

hvis du er så moden som du skal virke, så tror jeg du vet svaret.

Ikke bry deg med hva andre tenker, hvis du liker jenta så gå for det og se hvordan det går. Hvis du er lykkelig, hva betyr andre sine meninger ?

Skrevet

du føler selv at du er veldig mentalt moden og tar gode modene avgjørelser, men du får ikke respons på det fra folk rundt deg. derfor skriver du om det på et anonymt forum for å lette på følesene dine.

on topic: jeg tror du alerede hadde tatt valget ditt før du lagde denne topicen.. visst du virkelig ikke bryr deg om hva andre mener syntest jeg ikke

at noe skulle stå i veien for å bli ilag med henne, visst hun liker deg..

Skrevet

Om jeg har fortstått rett så er du moden og hun barnslig?

Og andre kommer til å snakke dritt om deg/dere om dere blir sammen?

Om det er den første, og det faktisk stemmer at du er moden, så forstår jeg ikke problemet i og med at du sier du liker personeligheten hennes, barnsligheten hennes er vel den stor del av den? Og det jo noe som heter "du er ikke ordentlig moden før du tør å være skikelig barnslig". ( Det jeg liksom skulle få frem med det uttrykket var at det skader deg ikke å være barnslig sammen med hun :) )

Vel, du er moden og bryr deg ikke, så det er vel ikke et problem?

Jeg synes du prøve deg på denne jenten og kos deg med hun.

Skrevet

Skjønner egentlig ikke helt hva problemet er. Hadde du sagt at hun hadde alkoholproblemer, narkotikaproblemer, var kjeltring, manisk depresiv, etc. etc. så kunne jeg skjønnt det. Men at hun er umoden/barnslig? So what. Det kunne muligens vært en problemstilling om du var 30 og skulle gifte deg med dama, men ellers bare tull.

Du sier at du elsker henne, men så lurer du på om dere bør bli sammen siden hun er barnslig. Noen flere enn meg som synes dette skurrer?

Skrevet

du virka ikke sånn wow super-moden som du gav utrykk for.

først sier du at du er så moden at du ikke bryr deg om hva andre mener åsso spør du oss :(

Skrevet (endret)

Ok.. Du elsker henne, og dere er ikke sammen engang?

Plutselig følte JEG meg ganske moden.. :)

Edit: Ville en moden person brydd seg om han ble baksnakket av fjortisser?

Endret av anietsoj
Skrevet

Kjenner meg litt igjen for å være ærlig. Jeg er 19 år og keen på ei som er 2 år yngre. Hun kan være en smule barnslig, men hun er søt og snill og grei, og ingen er tross alt perfekte. Barnslighet er dessuten noe de fleste i en viss grad vokser av seg etterhvert, så det kunne absolutt vært mye værre. Kjør på - det akter ihvertfall jeg når jeg er ferdig med eksamen + klarer et øyeblikk å overse det faktum at jeg er hinsides sjenert :)

Skrevet

Husk nå på følgende; både du og jenta er veldig unge.. Plutselig får hormonene hennes det travelt, og før du vet ordet av det - sitter du tilbake med skjegget i postkassa fordi du grublet for mye..

Les: den stygge andungen :p

Skrevet
Barnslighet kan være ufattelig søtt. Så jeg ser ikke helt det gale. Hvorfor vil du ha andres meninger på det her?

8834318[/snapback]

Second.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
disneyplaster ftw :wee:

Drit i hva andre mener. Det er du som taper på det om du ikke gir det en sjangse, eller hva?

Skrevet

Korrekt, det burde være et grunnleggende prinsipp, at man skal drite i hva andre mener og syns om det du syns godt om.

Ta meg som eksempel, jeg valgte å gå til jobbintervju i shorts og sandaler fordi jeg synes det passet meg, jeg orket ikke ta noe finbukse bare fordi andre gjør det.

Men til en viss grad, skjønner jeg jo også hvorfor folk leter etter likhetstrekk, det er jo fordi vi er sosiale dyr og vi prøver å tilpasse oss, derfor må vi på en måte søke aksept hos hverandre på enkelte ting.

Skrevet
Ta meg som eksempel, jeg valgte å gå til jobbintervju i shorts og sandaler fordi jeg synes det passet meg, jeg orket ikke ta noe finbukse bare fordi andre gjør det.

8870656[/snapback]

lolz, du skrev vel engelsk på en norsk tentamen også du, siden du følte deg som en ekte brite? Eller kansje du skrev den siste jobbsøknaden din som en 5siders erotisk novelle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...