Gå til innhold

Kjøp av nytt headset, noen tips?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har bestemt meg for å gå i innkjøp av et nytt headset, har har KOSS UR40 tidligere og har vært veldig fornøyd helt til det skjedde et uhell og satt meg på dem. Har KOSS Porta pro og men putene blir fort ødelagt og feste til stativet blir slapt.

 

Skal nå kjøpe et nytt headset. Jeg legger vekt på god lyd, kvalitet, ikke for tungt, bra konstruksjon og dem skal være behagelige og ha på.

 

Pris: 600-1000 kr max.

 

Noen som vet om Ultrasone eller sennheiser er bra, lissom på kvalitet og slikt?

 

Ska bruke dem til mp3'spilleren, pc'n og evt stereoanlegg. De skal være lukkede.

 

Noen som har tips til headset?

 

 

 

Takk på forhånd :D

Endret av edderkoppen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Icemat Sibera..

8830092[/snapback]

 

Ja, hvem vil vell ikke kjøpe dette headsettet etter en slik gjennomgang av "hvorfor man burde det". "Icemant Siberia". Litt av en hjelp.

 

Hva er det du skal bruke headsetet til?

8830107[/snapback]

Til deg som er så eple kjekk så kan du jo ta å lese førstepost og finne ut av hva han skall bruke headsettet til, det burde vell ikke vere så vanskelig for deg? :mad:

Lenke til kommentar
Icemat Sibera..

8830092[/snapback]

 

Ja, hvem vil vell ikke kjøpe dette headsettet etter en slik gjennomgang av "hvorfor man burde det". "Icemant Siberia". Litt av en hjelp.

 

Hva er det du skal bruke headsetet til?

8830107[/snapback]

Til deg som er så eple kjekk så kan du jo ta å lese førstepost og finne ut av hva han skall bruke headsettet til, det burde vell ikke vere så vanskelig for deg? :mad:

8830128[/snapback]

 

Eple kjekk?

Jeg poengterer bare at det her, som så mange andre stder der det foregår en anbefaling, burde begrunnes. Beklager virkelig om jeg tråkket deg på tærne eller noe, det var ikke meningen :)

 

Han har ikke sakt hva han skal bruke det til, om der er til bærbart bruk, i et stereoanlegg, i en pc, om det er utelukkende til musikklytning eller om det er spilling det skal brukes i sammenheng med.

Lenke til kommentar

Sennheiser HD 515

 

Sitter med disse nå, er "billige" kvalitetsphones. 675,- på netshop

Sitter godt, men lett, god fin lyd.

Kjøpte de i utgangspunktet for å bruke til musikk når andre gikk til sengs, men blitt til at jeg gjerne bruker de på dagen også, da jeg ikke blir sliten av å bruke de, og jeg da kan legge opp til et volum etter mine egne ønsker.

 

På det lengste hadde jeg de ikke av meg på 20 timer, ikke ble jeg svett eller gjorde det vondt på øra av å ha de på så lenge.

 

 

Sennheiser HD 555

 

Om du ønsker et alternativ i den andre enden av prisskalaen din (990,-), kan hd 555 anbefales, regner med at disse blir hva jeg kjøper når jeg trenger nye, evt et ekstra. Mye pga de har en litt annen utforming og hovedsaklig at lyden er noe bedre i disse.

 

Er vanskelig å si hva andre skal kjøpe, da man har så forskjellige meninger om hvordan lyden skal være i headphones/høytalere m.m. Men jeg føler meg ganske sikker på at om du kjøper et av disse, vil du nok bli fornøyd. De av vennene mine osm har kjøpt hd515/555 er i allefall godt fornøyd.

 

Edit: Leif

Endret av lain
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jaok. Det så ut som et veldig bra. Men eneste negative jeg ser er at andre kan høre hva du hører på i offentligheten. Vil gjerne at dem skal være lydløse for andre.

8830568[/snapback]

 

 

vet du hva lukkede hodetelefoner vil si? For det har ingenting med at ørene blir ømme, derimot så er det lukkede hodetelefoner som er "lydløse for andre" ;)

Dvs de har ingen åpning som lyder lsipper ut av.

 

Selv liker jeg ikke lukkede hodetelefoner, mister for mye soundstage på det, men ute blandt folk er det jo greit. Derfor man bør ha minst to sett, et til utebruk og et til innebruk.

 

Beyerdynamic Dt231 er et godt sett, halveis lukket, koster ca 5-600

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
ja, men har hatt et som ikke var lukket før av sennheiser å de klemte så inntil ørene at jeg fikkk vondt. Så ut som et fint headset det:)

8832248[/snapback]

hehe, det har ikke noe med om de er åpne eller ikke å gjøre.

blir som å si du ikke vil ha volvo fordi cdspilleren som fulgte med på forrige volvo du hadde hakket ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...