Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

En god krem for ansiktet


anaconda

Anbefalte innlegg

Kan noen anbefale meg en god fuktighetskrem for ansiktet?

 

Har lenge brukt en krem jeg bestilte fra efi.no. DGEA krem. Virker som jeg får kviser av den. Får slike kviser med hvit topp under nesen. De kommer kun hvis jeg bruker denne kremen.

Bruker for tiden A-creme som kjøpes på apotek eller helsekost. Den funker bra på tørr hud, men har fått flere store røde kviser i ansiktet etter jeg sluttet med DGEA kremen, og begynte med a-creme.

 

Jeg har veldig fet og glinsende hud og sliter veldig med kviser. Trenger en veldig god fuktighetskrem. Etter jeg har vasket meg eller fått vann i ansiktet får jeg tørr flassende hud.

 

Kremen må være uparfymert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har litt fet hud i t-sonen, og har hatt en del kviser som nå er nesten helt borte...Vet ikke hva det er på grunn av (kanskje at jeg er blitt eldre :) ) Men!

Kremen jeg bruker gjør huden min som silke, det er helt sykt hvor flott hud jeg får..nesten så jeg sitter å stryker meg selv på kinnet av og til bare for å kjenne:P Begynnte nettopp å bruke den, så det er fremdeles uvant ;)

Kremen er fra Kanebo og heter Sensai Silk :love: Kaneboproduktene er litt dyre men de er absolutt verdt pengene!

Vet ikke hvor du bor hen (by/bygd) Men Kanebo kan vøre vanskelig å få tak i...Jeg kjøper på danskebåten eller på en lokal butikk her. Tror det er mulig å få produktene fra nettet også!

Hvis du skulle komme til å ville ha den:P

Lenke til kommentar

Vil annbefale dere alle til å bare slutte med de fuktighetskremene...ihvertfall de som har kviser osv

 

Har selv nå sluttet med alt av sånne fete kremer og dill dall og huden min har sluttet å flasse og være så hissig. Bruker bare vann og fikk annbefalt eventuelt å skaffe et A vitamin produkt på helsekost butikken som ikke kosta mye penger, for å rense ekstra med ved siden av vannet, men bruker bare vann som de fleste hudleger annbefaler.

 

Regner med folk har sett de forskjellige programmene som tar opp "hvor effektive er virkelig de kremene?".. Da fant de ut at mesteparten er bare humbug og noen hadde bitteliten effekt, men gjør mest skade bare.

 

Men vil man stresse med å smøre seg inn hver dag, betale mye penger og gjøre huden totalt avhengig av de kremene, så er jo det greit hvis du trives med det = )

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Vil annbefale dere alle til å bare slutte med de fuktighetskremene...ihvertfall de som har kviser osv

 

Er nødt å bruke krem da jeg får tørr flassende hud etter å vasket ansiktet/dusjet. Dette problemet har jeg hatt lenge før jeg begynte å bruke krem.

 

Vichy kremen var veldig god. Skal bruke den noen måneder å se om jeg blir noe bedre.

Lenke til kommentar

Hvor lenge og hvor varmt dusher du? =)

Jeg blir også veldig tørr av å dushe, men jeg dusher på kvelden, kl. 6-7, tar på Differin-krem, og når jeg våkner neste morgen vasker jeg med vann.

Dette gjør at jeg bare blir tørr i huden på kvelden. Har sluttet å bruke fuktighetskrem.

Endret av FredericC
Lenke til kommentar
Vil annbefale dere alle til å bare slutte med de fuktighetskremene...ihvertfall de som har kviser osv

 

Er nødt å bruke krem da jeg får tørr flassende hud etter å vasket ansiktet/dusjet. Dette problemet har jeg hatt lenge før jeg begynte å bruke krem.

 

Vichy kremen var veldig god. Skal bruke den noen måneder å se om jeg blir noe bedre.

8852728[/snapback]

 

Har testet Vichy kremen selv og rensa etterpå, men uten noe effekt.. kremer gjør bare ting verre mener jeg, fordi det har minimal effekt og gjør huden avhengig av det etter lengre periode, noe som gjør det bare verre.

 

Har selv slitt med flassende hud i ansiktet leeenge, men ble ikke bedre før jeg sluttet med alle kremer og dill dall og begynnte å dusje med kaldere vann. Jeg mener det er mye bedre å bare holde seg til vann og dusje med kaldere vann. Slipper du stress, ut med mye penger og du blir etterhvert mye bedre (noe kremene ikke kan matche).

 

Men er bare tips = ) og ingen har vel fasit, ellers hadde vel vi alle som sliter med kviser og tørr hud blitt kvitt det.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd veldig mange forskjellige kremer, både dyre og billige. Eneste som har hjulpet i mitt ansikt er den Vaseline Intensive Care DayCream. Fant ikke noe bilde av den, men du får den på vanlige butikker til rundt 60 kr.

8841727[/snapback]

Samma her.. Bruker og Vaseline Intensive Care DayCream. Den funker fint for meg :) Har og slitt mye med kviser og fet hud, med det løste seg med jo eldre jeg ble :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Morten (sykepleier)

Hei!

 

Jeg jobber på hudavdeligen ullevål sykehus og har en del erfaring med dette. Vil anbefale og bare bruke lunkent vann og en frottéklut i ansikt hver kveld, eventuelt også morgen. Man blir tørr i huden etter å ha vasket så er viktig å bruke en krem etterpå. De fleste har som regel mixed hud, dvs. at man egentlig burde bruke forskjellige type kremer til de forskjellige stedene. Men dette er veldig tungvint. Vil rett og slett bare anbefale garnier som man kjøper på butikken til en billig penge. Tror den heter "fresh" eller noe sånt. Er en grønn krukke. Selv bruker jeg Aquapower fra biotertherm for menn. Denne er dyr og blir fort tom. De fleste hudpleiere anbefaler kremer fra Decleor og Dermalogica... dyre men drøye visstnok. Man burde egentlig styre unna kremer i parfymeriene, og oppsøke en hudpleier.. Som kan gjøre en analyse av huden... Billigere i lengden og sikkert bedre :)

Å ta antibiotika har masse bivirkninger og ubehag, så hvis du ikke er hardt rammet vil jeg fraråde dette.

Homoepati er også et alternativ for de som tror på det.. Men dette er kjempedyrt og bare humbug.

Lenke til kommentar

Er veldig skeptisk til å smøre noen som helst slags krem på huden.

 

Hvis jeg er tørr på huden tar jeg daglig selolje (omega-3), det funker helt fantastisk.

 

Huden er det organet som er lavest prioritert når de essensielle fettsyrene i kosten skal fordeles i kroppen, så dette er et tegn man burde være oppmerksom på, og ikke symptomlbehandle ved å smøre inn huden med petroliumsprodukter.

 

Pass også på å drikke nok vann, ca 2 - 2,5 liter rent hver dag (ikke brus og kaffe... rent vann)

 

Hvis du må krisebehandle huden inntill du har funnet rotårsaken til problemet kan du prøve å bruke extra virgin olivenolje av god kvalitet mikset med litt bikarbonat (natron).

 

Olivenoljen er også uparfymert :)

Lenke til kommentar
Homoepati er også et alternativ for de som tror på det.. Men dette er kjempedyrt og bare humbug.

Dagens utsagn =)

 

Hvis du må krisebehandle huden inntill du har funnet rotårsaken til problemet kan du prøve å bruke extra virgin olivenolje av god kvalitet mikset med litt bikarbonat (natron).

 

Olivenoljen er også uparfymert :)

Et steg opp fra olivenolja er jojobaolje. Fås på enkelte helsekoster, og er rimelig dyrt.

 

Er også noen gode serier på helsekoster. En av dem er Weleda, som er 100% naturlig og uten farlige stoffer (og for all del ikke tro at alt på apotek eller helsekost er ufarlig, er altfor mange kreft-/allergi-/kvisefremkallende stoffer overalt i kroppspleieprodukter).

 

Weleda er heller ikke spesielt dyrt. De har også en håndkrem som er super, særlig nå i vinterkulda. Dessuten er de ikke klissete...

 

Hvis man er glad i nettbutikker, så kan jo MyPure være noe å sjekke.

Men det mest interessante her er en sjekkliste over vanlige ingredienser i slike produkter, og hvilke skadelige effekter de kan ha.

Endret av jorgenys
Lenke til kommentar

Jeg bruker Clinique dramatically different moisturizing gel. Jeg har prøvd mange, og dette er uten tvil den jeg har likt best. Siden jeg har litt oljete hud så vil jeg ikke ha en krem som gjør dette verre. Det gjør ikke denne. Den føles ikke tung på ansiktet eller lukter. Dessuten har den en praktisk og hygienisk pumpe. Eneste som jeg har opplevd som negativt er at den koster en del mer enn en vanlig hudkrem. Men samtidig varer den utrolig lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...