Gå til innhold

Har 1 FW inngang og 2 FW HD'er, hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc med bare 1 Firewire utgang men jeg har 2 stk eksterne harddisker av typen:

Western Digital 500GB My Book Premium

Premuim Edition, USB2.0/FW, 16MB cache

 

Hvordan får jeg brukt begge harddiskene gjennom firewire porten min? Det er 2 stk firewire porter i harddiskene mine, kan disse serie kobles?

Finnes det noe forgrening som gjør at jeg får 2 firewire porter fra en port lissom?

 

Og bruke usb port er utelukket.

 

Håper på et bra svar.

Endret av Zpac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

firewire standarden sier at man kan seriekoble 63 enheter så hvis hardisken eller lydkortet eller stort sett alt annet med FW har 2 porter så er det bare å kjøre på.

 

Hvis du har råd til 63 disker så kan du nok kjøpe en ekstra kontroller også.

 

har bare testet selv med 3 enheter i serie og det fungerer veldig bra.

Endret av speaker
Lenke til kommentar
Hvis det ser sånn ut er det nok det - men du trenger visst ikke kontroller allikevel, jeg visste faktisk ikke om den seriekoblinga. Så lærte jeg noe nytt i deg også :)

8818520[/snapback]

 

Ikke dårlig bare det, at man lærer i denne varmen. Men takker for alle svar osv. Kos dere med øl og pølser på grillen...

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til å kjøpe et kontroller kort er hvis du har enheter uten egen strømforsyning. (Eller du har mer enn 63 enheter/mange som brukes samtidig.)

 

Jeg antar du har en 4 pins firewire port og den overfører ikke strøm.

 

Tror det er bare apple som har 6 pins firewire i laptoper.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til å kjøpe et kontroller kort er hvis du har enheter uten egen strømforsyning. (Eller du har  mer enn 63 enheter/mange som brukes samtidig.)

 

Jeg antar du har en 4 pins firewire port og den overfører ikke strøm.

 

Tror det er bare apple som har 6 pins firewire i laptoper.

8818543[/snapback]

 

4 pins ja, og bare 1, det er litt svakt syntes jeg av dell, skulle vært iallefall 1 til...når det lissom er 6 stk usb porter. Da er det plass til 1 fw port til også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...