Gå til innhold

Ikke store resultater?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 16 år som trener ganske ofte, noe jeg har gjort en god stund nå..

 

Jeg får muskler, brystkasse og mage samt lår..

Men sliter endel med over armene, er ganske tynn, veier bare 45kilo.

 

Jeg ser forandringer på biseps eller hva de heter, men de blir bare til kuler, det ser litt idiotisk ut når resten av armen bare er tynn og beinete?

 

Hva gjør jeg feil, noe jeg må gjøre annerledes?

 

Proteiner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke er redd for å legge på deg, så kan det vel ikke skade å øke inntaket av mat, du kan f.eks prøve å få i deg mere karbohydrater gjennom havregryn om morgenen og etter trening.

 

En annen ting, prøv å øk vekten hver gang du har en økt for armene, det trenger ikke være mye om gangen, kanskje et halvt kilo eller et kilo, men poenget er at du øker. Og alltid ta siste rep (den tolvte hvis du tar tolv reps), det er ikke de første 10 repsene som teller, men det er den siste, og fullfører du ikke settet, så gjør du igrunn feil.

 

En annen ting, som de andre over her sa, tren triceps, den utgjør mye av overarmen. Hvis du er istand til å lese avisen imens du trener så vet du at du trener for puslete, ikke vær sånn som de andre i gymmet som er mere "teknisk" av seg enn brutal. Prøv å utfordre kroppen din litt, gi den juling, kanskje det hjelper. Du må bare utforske litt og se.

 

Hvis du tar proteintilskudd, kanskje du skal prøve å ta det FØR treningen begynner istede for etter, det skal visst være bedre ifølge en forskningsrapport jeg ikke husker i farten.

Lenke til kommentar
....Du veier 45kg og er 16år?

 

bare jeg som ser problemet her?

8817358[/snapback]

Er det ett problem att jeg veier under 50kg?

Hva skall jeg gjøre for å gå opp i vekt? Spise enda mere, jeg spiser jo sunn mat til jeg sprekker jo..

8819023[/snapback]

Hva med å optimalisere testosteronnivåene ved å ta f.eks ett sett knebøy i hver økt, tung knebøy, og så innta litt omega fattys', det kan kanskje hjelpe på, hvis du ikke allerede tar tran da e.l. Hva med å hive innpå litt kreatin i samme slengen...

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
....Du veier 45kg og er 16år?

 

bare jeg som ser problemet her?

8817358[/snapback]

Er det ett problem att jeg veier under 50kg?

Hva skall jeg gjøre for å gå opp i vekt? Spise enda mere, jeg spiser jo sunn mat til jeg sprekker jo..

8819023[/snapback]

Hva med å optimalisere testosteronnivåene ved å ta f.eks ett sett knebøy i hver økt, tung knebøy, og så innta litt omega fattys', det kan kanskje hjelpe på, hvis du ikke allerede tar tran da e.l. Hva med å hive innpå litt kreatin i samme slengen...

8819052[/snapback]

Forklar, hva er kreatin?

Lenke til kommentar
Hvis du tar proteintilskudd, kanskje du skal prøve å ta det FØR treningen begynner istede for etter, det skal visst være bedre ifølge en forskningsrapport jeg ikke husker i farten.

8816910[/snapback]

Lest artikkelen før og det er den dårligste artikkelen jeg har lest, bare bullshit mener da jeg.

 

Tilskudd etter trening er enda mer viktig.

 

Før trening kan man heller spise kylling, drikke melk osv.

Lenke til kommentar
Hvis du tar proteintilskudd, kanskje du skal prøve å ta det FØR treningen begynner istede for etter, det skal visst være bedre ifølge en forskningsrapport jeg ikke husker i farten.

8816910[/snapback]

Lest artikkelen før og det er den dårligste artikkelen jeg har lest, bare bullshit mener da jeg.

 

Tilskudd etter trening er enda mer viktig.

 

Før trening kan man heller spise kylling, drikke melk osv.

8819137[/snapback]

Man tar jo tilskudd etter treningen uansett om man også tar tilskudd før treningen, hvis man er på kreatiltilskudd, og hvis man tar inn omega 3-6-9 i flytende eller kapsler. Den forskningsrapporten er mere et slags eksperiment, så jeg har ikke lyst å forsvare den, den kan forsåvidt forsvares best erfaringsmessig.

 

Her er forresten artikkelen med referat fra rapporten, så kan han selv gjøre seg opp en mening. Men du må gjerne forklare hva du mener med at det er bullshit, er det erfaringsmessig eller teoretisk? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hvor høy er du Sigggen?

8819072[/snapback]

Jeg er rundt 175 ca..

 

Jeg vet høyde og vekt ikke ligner grisen, men det er nokk slik..

8819085[/snapback]

 

Er du 175 cm og veier 45kg? Det er jo altfor lite! Du er jo sykelig tynn. Hvis jeg var det så hadde jeg kontaktet lege.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk eller for å gå offtopic, men jeg har bare et godt råd til deg:

 

Jeg anbefaler deg å gå til legen. Jeg har to kamerater, han ene hadde noe problem som gjorde at han ikke kunne ta opp næring fra maten (han spiste og spiste og spiste - tok lett to frossenpizzaer til middag), men han var tynn som en strek (så tynn faktisk -> | ). Han fikk noen tabletter og han økte til en mer normal vekt.

 

Han andre hadde noe lignende, men jeg husker ikke hva det var.

 

Jeg sier ikke dette for å være frekk, bare et godt råd. :)

 

Ellers, for å svare litt mer konkret på spørsmålet ditt:

 

Mitt selverfarte råd for å bygge armer er å kjøre dem sjelden (én gang i uka kanskje) men hardt. Kjør både triceps og biceps og varier meller smalt og bredt grep i de forskjellige øvelsene.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...