gamerman Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 (endret) Hei Jeg trenger en laptop og har tenkt å bruke den til: #Medie og kommunikasjon #Spill #Vanlig surfing på nett osv #Photoshop(Medie) o.l #Høy oppløsning(1680x1050?) En del spilling som sagt Ser etter en laptop med bra bildekvalitet, skjermstørrelse er vel lurt å ligge på rundt 15"? Har hørt at noe større en det (17") kan gi noe merkelig bilde og dårlig kontrast. Spec: # Intel cpu # Nvidia 8 serie skjermkort #2 gb ram #Minimum 60 gb harddisk #Bra batterikapasitet #Windows Vista er fint (Vil Logitech Cordless Mini... fungere i Vista?) #Kort leser er ikke å se bort ifra Håper dere kan finne en fin laptop til rundt 10.000-13.000, takker på forhånd PS: Nå er jeg litt uviten i forhold til noen ting på data, jeg har lest at det finnes laptoper med HD-DVD avspilling. Dette er vel de mer dyre laptopene? Endret 8. juni 2007 av gamerman
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Hvis du skall ha en god media laptop som fungerer bra sammen med bilderedigering og slikt kan du jo skjekke ut Aple MacBook.. Den laptopen går ikke under alle de kriteriene du stiller, men det er jo en god laptop..
gamerman Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Skrevet 8. juni 2007 Hvis du skall ha en god media laptop som fungerer bra sammen med bilderedigering og slikt kan du jo skjekke ut Aple MacBook.. Den laptopen går ikke under alle de kriteriene du stiller, men det er jo en god laptop.. 8815174[/snapback] Har litt fordommer iforhold til mac jeg, vet ikke helt hvorfor. Vil også gjerne prøve Windows Vista Ingen andre laptoper? Anyone else?
trygvan Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 (endret) Det var da nettopp ute en artikkel på dinside om en ny maskin som kom med santa rosa-plattformen. Den ville tilfredsstille alle kravene dine. Men den er ikke i salg riktig ennå. Vente på at det blir implementert santa rosa, så får du geforce 8600, core2duo 2,2, 2Gb, etc til 13000 i løpet av høsten. Jeg vil tro at også Acer, Asus og Hp alle kommer med nye og bedre modeller ganske snart. Endret 8. juni 2007 av trygvan
gamerman Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Skrevet 8. juni 2007 (endret) Det var da nettopp ute en artikkel på dinside om en ny maskin som kom med santa rosa-plattformen. Den ville tilfredsstille alle kravene dine. Men den er ikke i salg riktig ennå. Vente på at det blir implementert santa rosa, så får du geforce 8600, core2duo 2,2, 2Gb, etc til 13000 i løpet av høsten. Jeg vil tro at også Acer, Asus og Hp alle kommer med nye og bedre modeller ganske snart. 8815500[/snapback] Trenger egentlig maskinen denne måneden Ingen andre alternativer ? Ser ut som de har fått den her: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...520949%3bfl%3a0 Endret 8. juni 2007 av gamerman
Petaaar Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Det så ut som en meget bra laptop ,, kan også nevne denne Link til netshop
pasilac Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 (endret) Det var da nettopp ute en artikkel på dinside om en ny maskin som kom med santa rosa-plattformen. Den ville tilfredsstille alle kravene dine. Men den er ikke i salg riktig ennå. Vente på at det blir implementert santa rosa, så får du geforce 8600, core2duo 2,2, 2Gb, etc til 13000 i løpet av høsten. Jeg vil tro at også Acer, Asus og Hp alle kommer med nye og bedre modeller ganske snart. 8815500[/snapback] Tror den nyeste Macbook Pro er Santa Rosa, den har et geforce 8600 skjermkort og alt det andre du sier, men den er dyrere da. Men trenger du nå så er det en kul pc, og den kjører både vista og xp like bra som vanlig pcer ellers. Og det finnes en annen løsning: Crossover Mac, da får du nesten alle windows programmer i Mac osx. Fin desgin er det og greier.... Endret 8. juni 2007 av pasilac
gamerman Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Fint om dere orker å legge til linker når dere finner noe bra Noen flere?
gamerman Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Skrevet 12. juni 2007 Bump Er interessert i om det faktisk finnes dataer med Blu-Ray eller HD-Dvd player? Takker
Dhack Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Tror du skal slite med å få tak i en santa rosa maskin denne måneden... kanskje zepto 6224W om du bestiller en fra netshop
gamerman Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Skrevet 12. juni 2007 Tror du skal slite med å få tak i en santa rosa maskin denne måneden... kanskje zepto 6224W om du bestiller en fra netshop 8844379[/snapback] Okey, men jeg lurer fortsatt på om det finnes blu-ray eller hd-dvd rom på laptoper nå til dags. Er det? Sikkert et merkelig spørsmål, men vil gjerne vite
gamerman Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Skrevet 17. juni 2007 Bump? Trenger nok litt hjelp til beklager...
Naphoc Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 (endret) Bump........... 8955093[/snapback] Sett bort ifra "høy oppløsning" (den har 1280x800 som max), ser det ut til at MPX har en PC: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80013 Santa Rosa Core 2 Duo T7300, 2GB ram, 160GB hdd, Geforce 8600 256MB, Kortleser, plus andre "fancy shmancy" ting som "1GB Turbo Memory", Bluetooth, "802.11n" trådløst nettverk, osv... Har ei slik en selv, og er mektig fornøyd med kjøpet ^^ Endret 1. juli 2007 av Naphoc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå