Gå til innhold

Kjøp av bærbar til 10-13 k (Spill,Photo)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg trenger en laptop og har tenkt å bruke den til:

#Medie og kommunikasjon

#Spill

#Vanlig surfing på nett osv

#Photoshop(Medie) o.l

#Høy oppløsning(1680x1050?)

En del spilling som sagt

Ser etter en laptop med bra bildekvalitet, skjermstørrelse er vel lurt å ligge på rundt 15"? Har hørt at noe større en det (17") kan gi noe merkelig bilde og dårlig kontrast.

Spec:

# Intel cpu

# Nvidia 8 serie skjermkort

#2 gb ram

#Minimum 60 gb harddisk

#Bra batterikapasitet

#Windows Vista er fint :)

(Vil Logitech Cordless Mini... fungere i Vista?)

#Kort leser er ikke å se bort ifra

Håper dere kan finne en fin laptop til rundt 10.000-13.000, takker på forhånd :)

PS: Nå er jeg litt uviten i forhold til noen ting på data, jeg har lest at det finnes laptoper med HD-DVD avspilling. Dette er vel de mer dyre laptopene?

Endret av gamerman
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skall ha en god media laptop som fungerer bra sammen med bilderedigering og slikt kan du jo skjekke ut Aple MacBook..

Den laptopen går ikke under alle de kriteriene du stiller, men det er jo en god laptop..

Skrevet
Hvis du skall ha en god media laptop som fungerer bra sammen med bilderedigering og slikt kan du jo skjekke ut Aple MacBook..

Den laptopen går ikke under alle de kriteriene du stiller, men det er jo en god laptop..

8815174[/snapback]

Har litt fordommer iforhold til mac jeg, vet ikke helt hvorfor. Vil også gjerne prøve Windows Vista :p

Ingen andre laptoper?

Anyone else?

Skrevet (endret)

Det var da nettopp ute en artikkel på dinside om en ny maskin som kom med santa rosa-plattformen. Den ville tilfredsstille alle kravene dine. Men den er ikke i salg riktig ennå. Vente på at det blir implementert santa rosa, så får du geforce 8600, core2duo 2,2, 2Gb, etc til 13000 i løpet av høsten.

Jeg vil tro at også Acer, Asus og Hp alle kommer med nye og bedre modeller ganske snart.

Endret av trygvan
Skrevet (endret)
Det var da nettopp ute en artikkel på dinside om en ny maskin som kom med santa rosa-plattformen. Den ville tilfredsstille alle kravene dine. Men den er ikke i salg riktig ennå. Vente på at det blir implementert santa rosa, så får du geforce 8600, core2duo 2,2, 2Gb, etc til 13000 i løpet av høsten.

Jeg vil tro at også Acer, Asus og Hp alle kommer med nye og bedre modeller ganske snart.

8815500[/snapback]

Trenger egentlig maskinen denne måneden :(

Ingen andre alternativer :)?

Ser ut som de har fått den her: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...520949%3bfl%3a0

Endret av gamerman
Skrevet (endret)

8815500[/snapback]

Tror den nyeste Macbook Pro er Santa Rosa, den har et geforce 8600 skjermkort og alt det andre du sier, men den er dyrere da. Men trenger du nå så er det en kul pc, og den kjører både vista og xp like bra som vanlig pcer ellers. Og det finnes en annen løsning: Crossover Mac, da får du nesten alle windows programmer i Mac osx. Fin desgin er det og greier....

Endret av pasilac
Skrevet

Tror du skal slite med å få tak i en santa rosa maskin denne måneden... kanskje zepto 6224W om du bestiller en fra netshop

Skrevet
Tror du skal slite med å få tak i en santa rosa maskin denne måneden... kanskje zepto 6224W om du bestiller en fra netshop

8844379[/snapback]

Okey, men jeg lurer fortsatt på om det finnes blu-ray eller hd-dvd rom på laptoper nå til dags. Er det? Sikkert et merkelig spørsmål, men vil gjerne vite :)

Skrevet (endret)
Bump...........

8955093[/snapback]

Sett bort ifra "høy oppløsning" (den har 1280x800 som max), ser det ut til at MPX har en PC:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=80013

Santa Rosa Core 2 Duo T7300,

2GB ram,

160GB hdd,

Geforce 8600 256MB,

Kortleser,

plus andre "fancy shmancy" ting som "1GB Turbo Memory", Bluetooth, "802.11n" trådløst nettverk, osv...

Har ei slik en selv, og er mektig fornøyd med kjøpet ^^

Endret av Naphoc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...