Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lesbisk i en liten kommune


Anbefalte innlegg

Jeg bor i sikkert Norges minste kommune. Av 500 innbyggere er det 4 jenter som liker jenter. (Bifil/lesbisk)

Og jeg er den yngste. Hun som er nærmest meg i alder er 21. (Jeg er 15)

 

Er medlem på Gaysir, og har dermed kommet i kontakt med et par andre på min alder. Tingen er at de bor så langt borte fra meg.

Her snakker vi halve Norge :|

 

Jeg er og ganske sikker på at det ikke er noen på min alder i nabokommunene heller. Små steder. Alle kjenner alle.

 

Hva gjør man da?

Jeg er ensom ffs.

Alle går rundt og har noen å være glad i, og jeg sitter inne med pcen og snakker med folk som bor langt borte. Morsomt...

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hva skal man si. Er ikke i samme situasjonen som deg. Er hverken homofil eller lesbisk.. Det jeg har er mange venner som er det. Flere av disse kommer fra det "kalde" nord. En av jentene jeg kjenner flyttet umiddelbart sørover når hun ble gammel nok. Men det er det vel ikke mye trøst i for deg..? Skjønner at du er på søken etter likesinnede, men du har vel en del "streite" venner?

Lenke til kommentar

Sjansen for at det kun er 4 leber blant 500 mennesker er veldig liten. Statistikken viser jo at i en klasse med ca 30 elever så vil 2 av dem være homofile. Sikkert bare mange som ikke tør å vise at de er lebiske, blant annet fordi de tror det samme som deg, at det er ingen andre der.

Lenke til kommentar
1 av 10 er homofil/bifil, så det må da være minst 20-30 lesbiske  der...

8814873[/snapback]

 

Hvorfor MÅ det være det?

Kan jo hende det bare er mange flere andre plasser!

 

Det er jo ikke sånn at det overalt gjelder med 1/10 er homofile. Denne plassen har kanskje 1/100, mens andre, større plasser har 3 - 4/10.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke sånn at det overalt gjelder med 1/10 er homofile. Denne plassen har kanskje 1/100, mens andre, større plasser har 3 - 4/10.

8815039[/snapback]

 

Akkurat!

Men altså, om det er eldre folk som er homofil/bifil her, så bryr jo ikke det meg noe. Jeg hadde aldri blitt sammen med ei 40 år gammel dame.

 

Og de folkene som er min alder og opp til ca 25 år, de vet jeg ikke er homofil/bifil. Kjenner de fleste ganske godt, og har gjort det hele livet, så.

 

It sucks. Får håpe det blir noe bedre når jeg flytter til nabokommunen. VGS. Man vet jo aldri. Det kommer jo forhåpentligvis interessante folk fra andre steder til byen og.

*håpe*

 

 

Timur, heha. Jeg vet nesten alt om alle, så jeg tviler.

 

butare, ja, har mange venner som ikke er homofil/bifil : >

Og planen er å flytte sørover/nordover .. VEKK HERFRA når jeg kan ^_^

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Har høyrt at 9% er homoseksuelle og 17% bifile. (Tilsammen 26%)

 

Ellers har eg ikkje peil korleis du har det, i og med at eg er hetro.

8818414[/snapback]

Kinsey ville ha det til at 46% av den voksne befolkningen i USA på 50-tallet var bifile. Hihi.

Lenke til kommentar
Har høyrt at 9% er homoseksuelle og 17% bifile. (Tilsammen 26%)

 

Ellers har eg ikkje peil korleis du har det, i og med at eg er hetro.

8818414[/snapback]

Kinsey ville ha det til at 46% av den voksne befolkningen i USA på 50-tallet var bifile. Hihi.

8819608[/snapback]

Med fare for å komme med potensiellt støtende humor: Sannsynligvis var mesteparten av de 46% kvinner, etter en drink eller to.... :whistle:

 

 

:tease:

 

On topic:

Det er sikkert flere en du tror, men som kanskje er i litt av samme situasjon med at de ikke tør å stå frem med det i så ung alder... er ikke godt å si hva man skal gjøre egentlig..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg er ensom ffs.

Alle går rundt og har noen å være glad i, og jeg sitter inne med pcen og snakker med folk som bor langt borte. Morsomt...

8814652[/snapback]

Herregud, selvom du er lesbisk kan du da vel snakke med andre folk?

 

Jeg er hetero, men jeg må jo ikke ha en kjæreste for å ikke være ensom!

Lenke til kommentar
Jeg er ensom ffs.

Alle går rundt og har noen å være glad i, og jeg sitter inne med pcen og snakker med folk som bor langt borte. Morsomt...

8814652[/snapback]

Herregud, selvom du er lesbisk kan du da vel snakke med andre folk?

 

Jeg er hetero, men jeg må jo ikke ha en kjæreste for å ikke være ensom!

8828381[/snapback]

 

Herregud, jeg snakker jo med andre folk! Har masse venner. Men jeg har jo lyst på en spesiell jeg og, sånn som alle andre her.

 

Tenk.

Lenke til kommentar
Uansett hva statistikken sier så er hun jo bare 15 år.. Er svært få som har kommet ut av skapet når man er så ung..

8819831[/snapback]

Det er sant.

 

Tror nok du bare må vente, kanskje noen flytter dit, eller andre kommer ut av skapet?

 

Og du kan jo bli glad i en selvom personen bor et stykke unna,

Lenke til kommentar
Og du kan jo bli glad i en selvom personen bor et stykke unna,

8828535[/snapback]

True. Men når man aldri har møtt personene, og heller ikke får sjanse til å møte personene noe ofte, så blir det veldig vanskelig. [i tillegg til at jeg av forskjellige årsaker ikke stoler på folk]
Lenke til kommentar
[i tillegg til at jeg av forskjellige årsaker ikke stoler på folk]

8829203[/snapback]

 

Dette er vel ikke grunnen til det vet jeg? Isåfall skjønner jeg deg veldig godt.

 

Vet selv hvordan det er å bo i ei lita bygd, alle kjenner alle, alle vet alt om alle osv.

 

Jeg skal ikke gi deg noen tips om hva du kan / burde gjøre, men vil ønske deg lykke til videre uansett!

Endret av Andreas-J
Lenke til kommentar
True. Men når man aldri har møtt personene, og heller ikke får sjanse til å møte personene noe ofte, så blir det veldig vanskelig. [i tillegg til at jeg av forskjellige årsaker ikke stoler på folk]

8829203[/snapback]

Skjønner. Nei, det skal ikke være lett. Kan jo vente litt da, og se ann.

 

Men skjønner at det må være utrolig kjipt. Er nok flere som er lesbiske/bifile der du bor, enn du sku tro ;) Er bare det å tørre å komme ut av skapet.

Lenke til kommentar
[i tillegg til at jeg av forskjellige årsaker ikke stoler på folk]

8829203[/snapback]

 

Dette er vel ikke grunnen til det vet jeg? Isåfall skjønner jeg deg veldig godt.

 

Vet selv hvordan det er å bo i ei lita bygd, alle kjenner alle, alle vet alt om alle osv.

 

Jeg skal ikke gi deg noen tips om hva du kan / burde gjøre, men vil ønske deg lykke til videre uansett!

8829840[/snapback]

 

Ja, det er det og et annet tilfelle som er grunnen til det.

 

Kanskje du TROR du er lesbisk fordi du hadde et "uhell" når du var 13 år? At du fikk den instillingen "jeg haaaater gutter"..? kjenner noen som har sånne anfall av og til :whistle:

8829908[/snapback]

 

Nei, er nok ikke det.

Tenkte det samme først selv, men etter å ha vært usikker på det(om jeg var lesbisk eller bifil, for jeg likte jo jenter. Det har jeg alltid gjort) i flere måneder, og tenkt gjennom det lenge så fant jeg ut at jeg var lesbisk.

Og da sa det egentlig bare "poff"! Med en gang jeg fikk den følelsen av at jeg hadde funnet ut av det så ble verden ganske mye bedre, faktisk. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...