Gå til innhold

Hjelp til valg av vifter til dette kabinettet.


Anbefalte innlegg

Jeg skal i gang med å bygge min første PC fra scratch og har da valgt dette kabinettet og siden jeg har absolutt null peiling på vifter og slikt.. trenger jeg hjelp av dere.

 

Hadde satt stor pris på om noen kunne valgt ut noen vifter fra microplex sitt sortemang som vil gi god nok kjølig i dette kabinettet, da spesielt over diskene til en rimelig pris.

 

Er det noe annet jeg behøver utenom viftene? kabler/kontakter og slikt for å koble de til?

 

Tips, råd & generell info blir gledelig tatt imot. :)

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å instalere noen store 120mm vifter, ettersom de kan flytte mer luft med et mindre støynivå enn f.eks 80 og 92mm vifter.

 

Noen vifter som har fåt veldig skryt er MIST viftene:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...FA12025V4&mcat=

 

De er dyre, men du får det du betaler for ;)

 

Anbefaler deg å kjøpe 2 stk, en foran og en bak for å få god luftgjenomstrøming.

 

mistkofa12025v4_380.jpg

 

EDIT:

 

Det er tilkoblinger på hovedkortet dit for 2 til 4 kabinettvifter, og noen hovedkort har også mulighet til å styre viftene via BIOS. Og disse kontaktene er som regel plasert slik at du kan plasere en forran og en bak vertfall.

Endret av Nets
Lenke til kommentar

Hvorfor har du valgt akkurat det kabinettet?

 

Det er et OK merke men ikke mere, har selv hatt midi versjon av kabinettet og det forsvant raskt pga lyd/vibrasjoner i kabinettet og dermed bråkte en del.

 

Jeg ville heller sett på et som har 120mm vifteplasser både fremme og bak, det er nesten umulig å få en normal luftflyt i Chieftec kabinettene.

Lenke til kommentar
Hvorfor har du valgt akkurat det kabinettet?

 

Det er et OK merke men ikke mere, har selv hatt midi versjon av kabinettet og det forsvant raskt pga lyd/vibrasjoner i kabinettet og dermed bråkte en del.

 

Jeg ville heller sett på et som har 120mm vifteplasser både fremme og bak, det er nesten umulig å få en normal luftflyt i Chieftec kabinettene.

8810671[/snapback]

 

Hei og takk for svar.

 

Jeg valgte det kabinettet fordi jeg likte designed både innvendig og utvendig, spesielt HDD løsningen som gjør alt så mye enklere. :)

 

Hvilket kabinett ville du isåfall ha anbefefalt meg? må være i circa samme prisklasse & maxi tower.

Lenke til kommentar

har en familie pc her hjemme, et chieftec kabinett. Uten vifter er kabinettet en varmesamler, selv om det er laget hull i sidedør, foran og bak. Anbefaler litt sterke vifter, siden dette ser ut til å bli en varm sommer.

 

Kabinettet du valgte, var det pga. plass, eller kjøleløsning? Ville ha gått for noe annet vis du tenker mer på kjøling.

Lenke til kommentar

Det var mest pga plass at det kabinettet falt i smak, HDD løsningen var jo bare genial. Synes det så veldig bra ut innvendig, 1 stort maxi tower er ett ''must''.. blir for knotete å jobbe i noe mindre.

 

Har sett på andre kabinetter også, som blant annet Cooler Master Stacker og Lian Li's cube. Jeg har fra før av en mindre modell av Cooler Master som er kliss lik Stacker.. bare litt lavere i størrelse og er ikke særlig fornøyd med det. Cube blir altfor bred igjen.. og prisen.. grøss.. svært og billig er nøkkelordet.

 

Så, det er chieftec sitt mesh tårn som frister mest på flere områder.

 

Hadde planer om å fylle på med vifter på alle ledige plasser i tårnet.

 

Bak : 2x120mm stk. Sidedeksel/dør : 2x92mm - 3x92mm stk.

 

4-7 Vifter totalt skal da vel holde som kjøling?

 

Trenger bare litt hjelp til å plukke ut en rimelig løsning/vifter og alt det andre jeg trenger for å koble de til og kjøre de siden jeg har null peiling.

 

Såvidt jeg har forstått så har vel HK max 2-4 pin3? da må jeg vel ha 1-2 pin4-pin3 konvertere og slikt..

 

Gi meg en handleliste fra microplex please? :D

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar

Vifter: Ledige plasser:

-Høyre Side Mot hardiskene:

-Bak: 2x120mm:

-Kabinett-Døra: 2x92mm

 

Hva med 3x Primecooler vifte, 51.1m³/time, 22 dB(A) 69,- foran over hard-diskene som blåser inn og en 1xCooltek vifte, 65m³/time, 15 dB(A) 89,- på baksiden som blåser ut?

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar
Jeg skal i gang med å bygge min første PC fra scratch og har da valgt dette kabinettet og siden jeg har absolutt null peiling på vifter og slikt.. trenger jeg hjelp av dere.

 

Hadde satt stor pris på om noen kunne valgt ut noen vifter fra microplex sitt sortemang som vil gi god nok kjølig i dette kabinettet, da spesielt over diskene til en rimelig pris.

 

Er det noe annet jeg behøver utenom viftene? kabler/kontakter og slikt for å koble de til?

 

Tips, råd & generell info blir gledelig tatt imot. :)

8810567[/snapback]

OT:

 

15kg er MYE å drasse med seg på LAN. (om du er av den sorten)

 

Hadde et chieftech fulltower før, gikk lei, kjøpte stacker. Nå vil jeg ha Lian Li. :S

Lenke til kommentar
Jeg skal i gang med å bygge min første PC fra scratch og har da valgt dette kabinettet og siden jeg har absolutt null peiling på vifter og slikt.. trenger jeg hjelp av dere.

 

Hadde satt stor pris på om noen kunne valgt ut noen vifter fra microplex sitt sortemang som vil gi god nok kjølig i dette kabinettet, da spesielt over diskene til en rimelig pris.

 

Er det noe annet jeg behøver utenom viftene? kabler/kontakter og slikt for å koble de til?

 

Tips, råd & generell info blir gledelig tatt imot. :)

8810567[/snapback]

OT:

 

15kg er MYE å drasse med seg på LAN. (om du er av den sorten)

 

Hadde et chieftech fulltower før, gikk lei, kjøpte stacker. Nå vil jeg ha Lian Li. :S

8840059[/snapback]

 

Vis du anser 15 Kg som mye, kan jeg si at mitt Lian Li veier ca. 14 kg. har et helt vanlig oppsett. Kabinettet er ganske stort, noe som gjør det vanskelig å bære på.

Lenke til kommentar
Jeg skal i gang med å bygge min første PC fra scratch og har da valgt dette kabinettet og siden jeg har absolutt null peiling på vifter og slikt.. trenger jeg hjelp av dere.

 

Hadde satt stor pris på om noen kunne valgt ut noen vifter fra microplex sitt sortemang som vil gi god nok kjølig i dette kabinettet, da spesielt over diskene til en rimelig pris.

 

Er det noe annet jeg behøver utenom viftene? kabler/kontakter og slikt for å koble de til?

 

Tips, råd & generell info blir gledelig tatt imot. :)

8810567[/snapback]

 

Her har du et kabinett som har GOD kjøling og skal hvistnok ikke bråke noe spesieltNZXT ZERO

og det er bare par hundre kroner dyrere som du alikavel ville brukt på vifter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...