Gå til innhold

NetCom SMSmania - smart eller domt ?


Anbefalte innlegg

Koster 200 kr.

Kan noen her skrive 2000 mld. per måned ?

 

2000 / 30 dager

2000:30=66,666667 - ca 66 (mld. per døgn)

 

66 / 24 timer (det er ca. den tiden mann kan bruke mobilen konstant)

66:24=2,75 (mld. per time)

 

Ca 3 mld i timen ved 20 timers (mis)bruk på et døgn

 

Kan du sende 3 mld. hver time hver måned ?

(eller 33 mld. i løpet av 12 timer per døgn) ?

(eller 66 mld. i løpet av 6 timer per døgn) ??

o.s.v...

 

 

:hmm: ... :no:

 

MVH - Smarting-1 !!

 

:tease:

Endret av cooojan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjenner flere som sender OVER 2000 meldinger per måned, og man trenger ikke sende mer enn ca 500 før det lønner seg med SMS mania. Kort fortalt: Det lønner seg for alle som får mer enn 200 kroner i regning på sms i måneden, og det er ganske mange det :)

8810557[/snapback]

 

har hatt sms mania lenge nå, og det fungerer for meg. i snitt sender jeg ca 500 til 1000 sms hver måned. har da smart talk med sms mania eller aktiv talk med smsmania.

Lenke til kommentar
Hvordan får man egentlig sms mania?

Det står ikke noe om det abb på netcom sine sider..

8810930[/snapback]

 

send SMSMANIA til 1989, aktiver det via Min Side eller hos 05050.

 

netcom.no - > tjenester -> SMS -> SMSmania.

 

man trenger ikke sende mer enn ca 500 før det lønner seg med SMS mania

 

Åh, det er mye mindre enn det. SMSmania koster 200,- - én SMS koster 0,69. 200 / 0,69 = ca 290. Mao, trenger man ikke sende mer enn 10 meldinger om dagen før det lønner seg.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar
Åh, det er mye mindre enn det. SMSmania koster 200,- - én SMS koster 0,69. 200 / 0,69 = ca 290. Mao, trenger man ikke sende mer enn 10 meldinger om dagen før det lønner seg.

 

 

med mindre man har smarttalk og sender meldinger for 59 øre pr stykk da ;)

Lenke til kommentar
Samtidig kan man tenke over at smsMania gir mulighet til å skrive flere sammenhengende sms'er. Da jeg brukte Netcom tidligere med smsMania skrev jeg gjerne sms'er på 300-500 tegn om gangen og da er det fint mulig å bruke opp 2000 sms'er før en måned er omme.

8811875[/snapback]

 

 

SMSmania er et kjempeprodukt. Og så får man det gratis i 2 mnd.nå hvis man tegner nytt YoungTalk, eller viderefører.

Lenke til kommentar
djuice Nonstop er jo hakket bedre da... Her har du fri SMS og MMS uansett hvor mange du sender. Og du kan få en bindingsavtale på det slik at du får en billig telefon eller fratrekk på faktura...

8824717[/snapback]

Hvor mye er dette fratrekket?

 

Vet om det men har liksom ikke funnet noe spesielt tall på det på sidene deres (tlf VS fratrekk)..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
djuice Nonstop er jo hakket bedre da... Her har du fri SMS og MMS uansett hvor mange du sender. Og du kan få en bindingsavtale på det slik at du får en billig telefon eller fratrekk på faktura...

8824717[/snapback]

 

 

vel, er vel et fåtall som klarer å produsere over 2000 meldinger i løpet av en måned. angående MMS er jo ikke akkurat dette et produkt den norske folkmassen har trykkt til brystet..

Det geniale med smsmania er jo at det er en tilleggstjeneste, noe som gjør at du kan kombinere det med alle typer abonnement :)

Lenke til kommentar
djuice Nonstop er jo hakket bedre da... Her har du fri SMS og MMS uansett hvor mange du sender. Og du kan få en bindingsavtale på det slik at du får en billig telefon eller fratrekk på faktura...

8824717[/snapback]

 

 

vel, er vel et fåtall som klarer å produsere over 2000 meldinger i løpet av en måned. angående MMS er jo ikke akkurat dette et produkt den norske folkmassen har trykkt til brystet..

Det geniale med smsmania er jo at det er en tilleggstjeneste, noe som gjør at du kan kombinere det med alle typer abonnement :)

8914926[/snapback]

 

Jeg kjenner flere :D Hihi, selv sender jeg veldig lite.

Lenke til kommentar
djuice Nonstop er jo hakket bedre da... Her har du fri SMS og MMS uansett hvor mange du sender. Og du kan få en bindingsavtale på det slik at du får en billig telefon eller fratrekk på faktura...

8824717[/snapback]

 

Nonstop har jo en skyhøy minuttpris og en like avskrekkende månedsavgift. Tror nok det vil lønne seg for de aller fleste og heller ha SmartTalk + SmsMania.

Lenke til kommentar

Enig med deg glosi at de fleste vil spare penger på å bruke NetCom SmartTalk og SMSmania fremfor djuice nonstop. Hvis man ikke trenger mobiltelefon og ikke har noe i mot å binde seg i 12 måneder da, eller er av de som sender veldig masse SMS og MMS (les: over 70 meldinger hver dag), og/eller ikke ringer mer enn 1-1,5 time i måneden. NetCom SmartTalk lønner seg hvis du ringer i omtrent 2 timer eller mer i måneden, mens OneCall lønner seg hvis du sender under 27 meldinger hver dag.

 

Oppsummering:

90-800 meldinger OneCall Faktura

To timer og 90 meldinger gratis i måneden.

800-2000 meldinger NetCom SmartTalk med SMSmania

Kan sende opp til 2170 meldinger og forsatt være billigst hvis man ikke ringer noe.

Om man ringer i 1 min eller omtrent 2 timer har ikke noe å si pga 99 kr i minimumsfaktura.

Over 2000 meldinger Telenor djuice nonstop

Kan også være billigst hvis du ringer veldig lite, det vil si under 1,5 time i måneden, blir det over 1,5 timer vil det mest sannsynlig koste mer enn 99 kr (ST sin minstefakturering)

 

Priseksempel 1:

Opptil 2000 meldinger (maks 67 hver dag),

40 samtaler á 3 min altså 2 timer i måneden.

 

NC ST+SMSmania: 292 kr

TnM djuice nonstop: 429 kr (akkurat like mye som gode gamle allstar)

OneCall Faktura: 802 kr (2000 meldinger)

OneCall Faktura: 298 kr (800 meldinger, 27 meldinger hver dag)

OneCall Faktura: 88 kr (300 meldinger, 10 meldinger hver dag)

 

Priseksempel 2:

2300 meldinger (omtrent 77 hver dag),

15 samtaler á 2 min altså 30 min i måneden

 

NC ST+SMSmania: 504 kr

TnM djuice nonstop: 336 kr

OneCall Faktura: 928 kr

 

 

Det man må huske på er at man får rabatt på telefon eller avslag i regningen ved å bruke djuice nonstop, man får feks 2100 kr avslag på SE W880i og K810i (1399 kr vanligvis ca 35200/3000 kr) eller 1200 kr avslag på N95 (4499 kr vanligvis ca 5700 kr).

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Assa jeg hadde 2000 grates sms med SMSmania, driiit fett ikka sant? :thumbup: brukte ikke penger engang :cool::D men så dro jeg til Sverige, og der funka jo seff ikke det så brukte opp alle penger, men hadde fortsatt noe med 1800 gratis sms igjen :p men SÅ kom jeg hjem igjen, men hva faen skjer da? JO, det funker ikke!! :mad::thumbdown: kan noen forklare?? :ermm::w00t: Pliz svar fort da;)

 

See you on the other side :tease:

 

Chiica//

Lenke til kommentar
Assa jeg hadde 2000 grates sms med SMSmania, driiit fett ikka sant?  :thumbup: brukte ikke penger engang :cool:  :D  men så dro jeg til Sverige, og der funka jo seff ikke det så brukte opp alle penger, men hadde fortsatt noe med 1800 gratis sms igjen :p  men SÅ kom jeg hjem igjen, men hva faen skjer da? JO, det funker ikke!! :mad::thumbdown:  kan noen forklare??  :ermm:  :w00t: Pliz svar fort da;)

 

See you on the other side  :tease:

 

Chiica//

8936744[/snapback]

 

Inkl litt flere smilieyer neste gang a :D

Lenke til kommentar
Assa jeg hadde 2000 grates sms med SMSmania, driiit fett ikka sant?  :thumbup: brukte ikke penger engang :cool:  :D  men så dro jeg til Sverige, og der funka jo seff ikke det så brukte opp alle penger, men hadde fortsatt noe med 1800 gratis sms igjen :p  men SÅ kom jeg hjem igjen, men hva faen skjer da? JO, det funker ikke!! :mad::thumbdown:  kan noen forklare??  :ermm:  :w00t: Pliz svar fort da;)

 

See you on the other side  :tease:

 

Chiica//

8936744[/snapback]

 

er du tom for penger på kortet, så stopper tjenesten.

Lenke til kommentar
Assa jeg hadde 2000 grates sms med SMSmania, driiit fett ikka sant?  :thumbup: brukte ikke penger engang :cool:  :D  men så dro jeg til Sverige, og der funka jo seff ikke det så brukte opp alle penger, men hadde fortsatt noe med 1800 gratis sms igjen :p  men SÅ kom jeg hjem igjen, men hva faen skjer da? JO, det funker ikke!! :mad::thumbdown:   kan noen forklare??  :ermm:  :w00t: Pliz svar fort da;)

 

See you on the other side  :tease:

 

Chiica//

8936744[/snapback]

 

er du tom for penger på kortet, så stopper tjenesten.

8938571[/snapback]

 

 

smsmania fungerer ikke i utlandet, og hvis du i tillegg gikk tom på saldo(regner med du har kontant eller youngtalk?) så blir det lagt inn en automatisk sperre slik at du ikke skal gå i minus. den sperren forsvinner med engang du fyller på saldo igjen, evt kan du ringe kundeservice til netcom så fikser de det for deg på 2 min. skal kunne bruke smsmania selv om du er tom på saldo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...