Gå til innhold

Noen som har lest Arn serien av Jan Gulliou?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har leste kun den første boka av trilogien (eg skulle ønske å lese de andre også, men eg må kjøpe dem enda): den er bra, selv om sluttet er veldig trist. Denne boka er god også for å forklare hva kristendom impliserte i Sverige (men i mange andre steder også).

Skrevet (endret)

Har lest den, veldig bra. Har ikke lest (eller hørt om, for den saks skyld) så mye annen ny litteratur som tar for seg middelalderen i Norden, absolutt verdt å få med seg.

Endret av Zealuu
Skrevet (endret)

Har lest alle fire bøkene i serien to ganger. Utrolig bra bøker :thumbup:

Serien omhandler egentlig mange temaer som er aktuelle i dag:

islam vs kristendom

kjærlighet

trofasthet

etikk og moral

Utrolig lærerikt om middelalderen også.

Endret av Inhocsignovinces
Skrevet
Jeg syntes bøkene var bra jeg hva syntes dere? :hmm:

8808268[/snapback]

Jeg har lest de tre første bøkene om Arn. Den siste står i bokhylla og venter. Gleder meg til å få lest den også. Dette er bøker som i tillegg til å ha en god story også viser hvordan livet og samfunnet var i middelalderen. Anbefales til de som vil vite mere om middelalderen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Gulliou har peiling på historien, men det er sjølvsagt først og fremst litteratur. Filmen skal jo komme om ikkje så lenge har eg lest ein plass.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har bare lest den første, men det ga absolutt mersmak! Jeg synes boka kan tilogmed være morsom immimellom :yes:

Anbefaler iallefall den første, resten vet jeg ikke om er bra, men det regner jeg med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...