Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blir brun i nakken pga t-skjorte


Gjest Negernakke

Anbefalte innlegg

Gjest Negernakke

Jeg lurer på om det finnest sånn krem du kan bruke for å bli hvitere i huden? Eller stoppe huden for å bli brunere? Er dobbelt å brun i nakken som jeg er på ryggen og ellers på overkroppen, noe jeg syns er veldig ukomfortalelt i en alder av 17. Noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre nakken, og hendene mine mindre brune? Prøver å sole meg hjemme med ett pledd over nakken men det hjelper ikke så veldig mye. Håper på hjelp her!

 

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan heller ikke skjønne at dette skal være et problem.

 

Om det plager deg så mye, bruk et tørkle.

8810470[/snapback]

 

Det ser latterlig ut å være turistbrun. (Legger pga shorts, armer pga skjorte/t-skjorte og nakke pga t-skjorte.) Jeg var det selv i fjor, så helt tåpelig ut.

 

Som de andre sier, så ville jeg brukt en høyere faktor i nakken enn andre deler på kroppen, så skal du se at du får en jevn fordeling til slutt. :)

 

Iril: Hvis han ikke har langt hår, så er det heller lite som dekker for at han ikke får sol i nakken når han er ute å spiller fotball/annet.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Negernakke
Du kan ha noe i nakken.. Eller bare ha solkrem på.. Skal ikke være så vanselig å ikke få sol der i grunn..

8810467[/snapback]

Hva skal jeg liksom ha i nakken på skolen? Ha skjerf på? handkle? Er faktisk ganske vanskelig å ikke få sol der i og med at jeg har kort hår som skygger for nakken naturlig. Skal kjøpe den sterkeste solkremen jeg finner, og håper det hjelper. Det beste hadde kanskje vært om det fins en krem eller noe lignende som tar bort litt av pigmentene midlertidig eller noe sånt.

 

Jeg kan heller ikke skjønne at dette skal være et problem.

 

Om det plager deg så mye, bruk et tørkle.

8810470[/snapback]

 

Samme som over.

 

 

Tusen takk for mange gode tips! Skal teste de ut og håper på andre tips også om du har noe på lager.

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Prøv å smør på sunblock :thumbup:  Holder all sol utestengt

8813240[/snapback]

Hvor får du kjøpt det? Hvis det holder borte all sol så lenge kremen er på vil det være det perfekte produkt!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Prøv å smør på sunblock :thumbup:  Holder all sol utestengt

8813240[/snapback]

Hvor får du kjøpt det? Hvis det holder borte all sol så lenge kremen er på vil det være det perfekte produkt!

 

:thumbup:

8813864[/snapback]

 

Skulle tro du fikk det hos alle Apoteker, eller hvor eller det selges solkrem.

Lenke til kommentar
Prøv å smør på sunblock :thumbup:  Holder all sol utestengt

8813240[/snapback]

Hvor får du kjøpt det? Hvis det holder borte all sol så lenge kremen er på vil det være det perfekte produkt!

 

:thumbup:

8813864[/snapback]

 

Skulle tro du fikk det hos alle Apoteker, eller hvor eller det selges solkrem.

8814129[/snapback]

 

Ja det får du helt sikkert, men dusken glemt å nevne en liten ulempe med dette produktet. Du kommer ikke til å være brun i nakken lengre, men det er ikke så mye penere med et hvit lag krem som er ujevnt smørt på heller. Sunblock treker seg nemlig ikke inn i huden. hvis du lurer på hvordan jeg vet det er det fordi min yngre bror har hareskår(skrives det slik), og måtte bruk sunblock for at arret ikke skulle bli stygt når han var mindre.

Lenke til kommentar

Kjøp en ekstra solkrem inn med den høyeste solfaktor du får tak i og bruk den kun i nakken, så kan du bruke en av de mildere på resten av kroppen.

 

Evnt. bruk et tørkle, som det ble sagt, eventuelt, legg an til å spare opp hårlengden slik at dem dekker nakken bedre, (ikke rart gud sa vi ikke skulle klippe håret)

 

Eller du kan snu deg med nakken bort fra sola sånn at ansiktet får solen. :tease: Hvis du føler behov for å vandre mye i gata, så kan du jo gå sidelengs sånn at sola ikke treffer nakken (neida bare tuller)

 

Men, et muslimtørkle vil jo uten tvil gjøre underverker, hvis du tør å gå med det da :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...