Gå til innhold

hvilket guilwars er best?


Anbefalte innlegg

Helt klart Prophecies, men har ikke prøvd nightfall enda og har hørt at det er veldig bra det også. Men factions er klart ikke noe å satse på innen PvE, ser på det som en PvP versjon. Eneste grunnen til at jeg skal kjøpe Eye of the north, da jeg egentlig ikke spiller gw lenger, som kommer en gang i sommer, er fordi den forsetter på den fantastiske historien i prophecies...

 

Hehe.. jeg har spilt det i 1600 timer, og jeg sluttet å spille for ett år siden :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger man alle 3 spillene for å spille online og PvP? Hvorfor lage så mange spill? Det er jo ganske dyrt, selvom man slipper månedsavgift?

Så hvis man F.EKS kjøper Nightfall, kan man bare interacte med andre som har Nightfall innen PvE og PvP?

Lenke til kommentar

Ja, du er ikke nødt til å ha alle tre spillene for å kunne spillet! "Ekspansjons-pakkene" er på en måte sømløse, altså når du kjøper et av spillene så kjøper du deg tilgang til PvE områdene i det spillet du kjøper og tilgang til skills som er inkludert i spillet, samt profesjonene i det spillet. Begrensningen du har i pvp ved å ikke ha alle spillene er at du ikke har tilgang til alle skillsene og alle profesjonene, noe som kun er en begrensning når en spiller pvp på ett høyt nivå og en må ha mulighet til å lage spesielle builds.

 

Grunnen til at de lager så mange spill er at de også må tjene penger til å drifte servere og kundeservice osv. Dette er en bedre måte å løse den økonomiske problemstillingen synes jeg, da spilleren velger selv om en er interessert i å bruke mer penger på spillet eller om en bare vil fortsette med det en har.

 

Hvis du kjøper Nightfall, så vil du kun ha tilgang til Nightfall PvE områdene og ikke de områdene i Prophecies og Factions. Men du vil ha full mulighet til å prate med spillere fra de andre spillene via chat og møte dem i de forskjellige PvP arenaene. Du vil i Nightfall ha tilgang til 8 profesjoner, de 6 første som kom med prophecies (utgjør grunn-profesjonene) og de to som kom med i Nightfall, dvs.: Warrior, Mesmer, Elementalist, Monk, Ranger, Necromancer, Dervish og Paragon.

Lenke til kommentar
Factions er det absolutt verste. Har ikke klart å rote meg igjennom det enda. Det er så forbanna stygt der, og noen av questene burde være aldri vært laget (Lux/Kurz Factions farming).

8809041[/snapback]

 

Du trenger da ikke farme i det hele tatt i factions, det er nok quests til å få mangedobbelt av den faction du trenger for å komme deg videre...

 

Nightfall derimot, det krever farming. Altfor få quests som gir deg sunspear poeng, vet ikke hvor mange ganger jeg sprang rundt og mangla bare noen få sunspear-poeng for å gå opp i rank men fant ingen quest som ga det.

Lenke til kommentar
Factions er det absolutt verste. Har ikke klart å rote meg igjennom det enda. Det er så forbanna stygt der, og noen av questene burde være aldri vært laget (Lux/Kurz Factions farming).

8809041[/snapback]

 

Du trenger da ikke farme i det hele tatt i factions, det er nok quests til å få mangedobbelt av den faction du trenger for å komme deg videre...

 

Nightfall derimot, det krever farming. Altfor få quests som gir deg sunspear poeng, vet ikke hvor mange ganger jeg sprang rundt og mangla bare noen få sunspear-poeng for å gå opp i rank men fant ingen quest som ga det.

8814031[/snapback]

 

Akkurat dette er noe som i min mening teller veldig imot Nightfall. For i hele tatt å komme seg vekk fra nybegynnerøya må man grinde seg opp i Sunspear rank. Man må også gjøre dette med hver eneste character (som er laget i Nightfall) man vil ha gjennom kapittelet.

 

I Factions er det også en ørliten grind, 10k Luxon/Kurzick faction. Dette er derimot mye enklere. Siden man her er såpass langt ute i spillet får man også en del gold ut av det, og man har muligheten til å cappe elite skills på veien. Luxon/Kurzick faction er også accountbasert, så alle characters nyter godt av denne.

 

Personlig liker jeg Factions best bl.a på grunn av det asiatiske temaet. Prophecies er klart det mest varierte, og i Nightfall er det omtrent bare sand alle steder. Rimelig kjedelig med andre ord...

Lenke til kommentar

jeg lurer på å kjøpe alle pakkene til guild wars, men hvis jeg ikke kjøper alle går jeg ikke gikk av mye da? som nytt landskap og annet. kjipt da hvis du får deg en fett venn også kan du ikke gå til det lande han er i. er noe som kan linge på samurai eller no liker det . det er drit fett

Lenke til kommentar

Durin...

 

Husker deg fra de guildwars norge;)

 

Det jeg mener med powerleveling og running, er det at starten av prophecies kan ødelegge hele spillet.

Hadde to kompiser som slutta etter Pre-Searing, men tok å runna de fra ascalon til Shiverpeaks + at jeg lvla de opp til lvl 13, sånn at de var klare for spillet der.

Det gjorde at de fikk tilbake gleden ved spillet, og ville fortsette.

Nå har begge spilt snart 1000 timer:)

 

c ma point?

Lenke til kommentar
Nei, du trenger ikke det første GW-spillet for å spille den andre. Spillet er vel kompatibelt med 56.6 kB-modem, tipper jeg, uten at jeg skal si det for sikkert. Om det er å anbefale, vet jeg ikke :p

8821102[/snapback]

 

hehe, nei det er det vel kanskje ikke :p Men spiller WoW nå uten lag, og da burde vel dette også funke greit nok, eller?

 

Og er det ikke morsommere med alle Guild Wars spillene da? Da har du vel alle områdene, skills osv. på en gang?

Lenke til kommentar
Ikke belag deg på å spille på modem, er ikke så reint lite du må hente i form av patches.

8821262[/snapback]

 

Hvor mange MB er det du cirka må laste ned da? Og er det slik att du kan sette den på pause og starte nedlastingen neste dag igjenn?

8821314[/snapback]

 

Du patches ikke slik du vanligvis opplever det i online spill. I Guild Wars laster du ned mens du spiller osv. Du laster ned minimalt den første gangen du spiller. Fra da av vil spillet laste ned i bakgrunnen mens du spiller, og når du kommer til et nytt område vil spillet laste ned alt det trenger mens du loader. Eller rettere sagt, loadingen er at du laster ned filer.

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper spillet nå er det nok et par hundre mb som må ned før du får starta det. Så må du laste mellom alle områdene/byene. Er antakeligvis ingen som gidder vente på deg i en gruppe hvis du skal hente ned slik.

Den henter jo mens du spiller da, men med modem rekker den aldri i verden å hente det den skal slik at du slipper laste når du endelig kommer til neste by f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...